Pietruszka czy pasternak?

1. Data: 2002-02-21 11:12:33

Temat: Pietruszka czy pasternak?
Od: "Ewa" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyczytałam wczoraj w jakieś gazecie, że nieuczciwi handlowcy sprzedają w
warzywniakach pasternak zamiast pietruszki (jest o połowę tańszy) -
oczywiście w cenie pietruszki....Podobno laik się nie zorientuje, że to nie
pietruszka, obawiam się, że ja do takich laików właśnie należę......Wiem, że
nać jest zupełnie inna, ale sprzedają bez naci, poza tym zapach ma być inny,
ale nie wiem, jak wygląda pasternak - wstyd się przyznać. Czy może ktoś mi
opisać, zdjęcia nie znalazłam w necie. Ostatnio kupowałam taką pietruszkę
jak po Czarnobylu, sporawa była. Czyżbym juz się dała naciąc?

1. Data: 2002-02-21 11:34:35

Temat: Re: Pietruszka czy pasternak?
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pietruszkę
> jak po Czarnobylu, sporawa była. Czyżbym juz się dała naciąc?

Pasternak zwyczajny (ang. parsnip)
Dwuletnia, zimotrwała roślina należąca do rzędu baldachokwiatowych
(Umbellales), pochodząca z obszaru śródziemnomorskiego. Pasternak
zwyczajny (Pastinaca sativa) uprawiany jest ze względu na zgrubiały korzeń
palowy używany głównie jako gotowana jarzyna. Wystawienie dojrzałych
korzeni na działanie niskich temperatur, ale niekoniecznie mrozu, poprawia
ich jakość, sprzyja bowiem zamianie skrobi na cukier.
http://www.inwarz.skierniewice.pl/pl-win/konferchwas
t/ref5.html
http://www.csdl.tamu.edu/FLORA/hdwimages2/hdwt4-57.j
pg
http://www.plantator.pl/rosliny/pasternak.html

Najłatwiej rozpoznać po smaku, pietruszkę ;-)))
pozdr. Jerzy

1. Data: 2002-02-21 12:24:28

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>opisać, zdjęcia nie znalazłam w necie. Ostatnio kupowałam taką pietruszkę
>jak po Czarnobylu, sporawa była. Czyżbym juz się dała naciąc?

ja pasternak bardzolubie i czesto jadamy smazony lub pieczony, w
knajpie byly kawalki pieczone, zmiodem...hhhhmmm pycha

pasternak z natury jest dosc GRUBY i ma zapach zdcydowanie mniej
inetsywny niz korzen pietruszki (pomacaj/poszarp go palcem i
powachaj).

Wracajac do grubosci, to pietruszka jest chyba szczuplejsza, albo
szczupleje w dol dosc powoli, normalnych gabarytow pasternak jest
grubawy dosc dlugo w dol.

pasternak z cebulka...mmmm...rozmarzylam sie

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-02-21 12:25:29

Od: Pawel Hadam <P...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> opisać, zdjęcia nie znalazłam w necie. Ostatnio kupowałam taką pietruszkę
> jak po Czarnobylu, sporawa była. Czyżbym juz się dała naciąc?

A robilo Ci roznice??? Bo jak nie to moze przerzuc sie calosciowo na
pasternak i kupuj to co jest podpisane PASTERNAK i 2x tansze.

<CYTAT>
Jak ktos nie widzi roznicy miedzy makaronem lubelskim a wloskim to niech
sprobuje wloskiego. Albo nie, jak nie widzi roznicy to niech se dalej je
lubelski.
</CYTAT>

Hadzio

1. Data: 2002-02-21 12:38:39

Od: "Ewa" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Hadam" <P...@c...pl> napisał w wiadomości
> A robilo Ci roznice??? Bo jak nie to moze przerzuc sie calosciowo na
> pasternak i kupuj to co jest podpisane PASTERNAK i 2x tansze.

Problem w tym, że robi mi różnicę: pietruszka jest dużo bardziej wartościowa
od pasternaku. Nie widziałam na rynku pasternaku (w każdym razie rośliny
podpisanej: pasternak).

> Jak ktos nie widzi roznicy miedzy makaronem lubelskim a wloskim to niech
> sprobuje wloskiego. Albo nie, jak nie widzi roznicy to niech se dalej je
> lubelski.

Jak ktoś nie ma nic mądrego do powiedzenia w odpowiedzi na zadane pytanie,
to niech nie odpowiada.
Ewa

1. Data: 2002-02-21 12:47:46

Od: Pawel Hadam <P...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podpisanej: pasternak).

> Jak ktoś nie ma nic mądrego do powiedzenia w odpowiedzi na zadane pytanie,

:) Albo lepiej niech odpowiada :)))

Pozdrawiam
Pawel

PS. Sorry za taki humor, ale tak mi sie skojarzylo, ze jak juz by
znalesc ten prawdziwy pasternak to mozna by zrobic: "fige z makiem z
pasternakiem." :))) Fige i mak dosc latwo znalezc.

1. Data: 2002-02-21 14:10:42

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: Ewa <e...@b...wroc.pl>

> Jak ktoś nie ma nic mądrego do powiedzenia w odpowiedzi na zadane pytanie,
> to niech nie odpowiada.
> Ewa

A jak ktos nie ma poczucia humoru, to niech lepiej nic nie mowi, bo moze sie
okazac, ze dowcipu nie chwycil :-/

Macabra

1. Data: 2002-02-21 14:29:41

Od: "Ewa" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Nowak" <i...@r...com.pl> napisał w
wiadomości news:002f01c1bae1$49be49e0$e007fea9@hppcvnmvhhid...
> A jak ktos nie ma poczucia humoru, to niech lepiej nic nie mowi, bo moze
sie
> okazac, ze dowcipu nie chwycil :-/

Zgadza się: nie mam poczucia humoru. Albo dowcip średni. A pytanie było
konkretne.

1. Data: 2002-02-21 21:57:21

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> Problem w tym, że robi mi różnicę: pietruszka jest dużo bardziej
> wartościowa od pasternaku. Nie widziałam na rynku pasternaku (w każdym
> razie rośliny podpisanej: pasternak).
ja tak i to w znacznych ilościach.
1. Dlaczego uważasz pasternak za mniej wartościowy od pietruszki?
2. Dlaczego w sklepach ekologicznych i bio są do kupienia tony pasternaku,
a pietruszka tylko zielona?
3. Jak chcesz mimo wszystko pietruszkę, to takowa jest raczej mała. Jak
toto ma więcej niż 100g to jest prawdopodobnie pasternakiem.

Co do witamin, zawartości nitratów to pasternak jest równowartościowy
pietruszce.
W suszu warzywnym do rosołu też masz pasternak.

Waldek

1. Data: 2002-02-25 17:30:02

Od: "Ewa" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za odpowiedzi. Ewa.

tajskie specjaly: kurczak z orzeszkami nerkowca
masala dosa - indyjskie zarce
Mate
Gdzie barwnik spożywczy w W-wie ?
Pytanie do "Niemców"