masala dosa - indyjskie zarce

1. Data: 2002-02-20 16:28:32

Temat: masala dosa - indyjskie zarce
Od: sphinxozo <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Wyprodukowalem takie cos w prawdzie do orginalu troche mu brakuje ale
niewiele:
Sklad:
0.5 kg ziemniakow
Jedna puszka zielonego groszku,
3 cebule srednie lub 2 duze
1 lyzeczka gorczycy
1 lyzeczka masala (taki zestaw przypraw indyjskich)
5 strakow zielonego chili (ja z braku uzylem czeronego w proszku)
0.5 lyzeczki kurkumy

Biezemy z 0.5 kg ziemniakow szorujemy i gotujemy w mundurkach,
odstawiamy do przestygniecia i kroimy w kostke.
Na goracy olej wrzucamy gorczycze i dajemy jej chwile "poskakac",
dosypujemy masale i tez chwilke ja prazymy,
dodajemy cebulke i czekamy az zrobi sie zlota, dodajemy czili i chwilke
smazymy,
Pakujemy zmieniaki, groszek i smazymy kilka minut czesto mieszajac,
na koniec posypujemy kurkuma i smazymy jeszcze chwile po czym
odstawiamy.

Smazymy duze nalesniki, takie ze 20 centymetrow i ladujemy farsz
rolujemy i odkladamy.
Ciasto nalesnikowe powinno byc w orginale jakies specjalne ale nie
chcialo mi sie bawic. Przepis wymaga maki ryzowej, zwyklej i chyba paru
godzin zeby wszystko sie przegryzlo, ja zrobilem zwykle ciasto
nalesnikowe tylko lekko slone i ze spora iloscia wody.
Wyszlo bardziej twarde.

Podalem do tego zwykly kefir, tu nie pofantazjowalem ale bylo pyyycha :)
Mozna tez taki sos mietowy, robi sie go z mleka kokosowego, miety i
czegos jeszcze nazywa sie czatnej chyba.
Mozna do farszu dodac tez piers kurczaka pokrojana w kosteczke mamy
wtedy chicken dosa :)

pozdrawiam,
nazarty marcin

1. Data: 2002-02-20 17:05:47

Temat: Re: masala dosa - indyjskie zarce
Od: "arielka" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"sphinxozo" <s...@h...com> wrote in message
.
> [...]
> 3 cebule srednie lub 2 duze
> 1 lyzeczka gorczycy
> 1 lyzeczka masala (taki zestaw przypraw indyjskich)

jaka to masala gotowa ?czy robisz samemu to jakie przyprawy wchodza w jej
skład ?

> Smazymy duze nalesniki,

napewno nalesniki nie czapati ?

> Mozna tez taki sos mietowy, robi sie go z mleka kokosowego, miety i
> czegos jeszcze nazywa sie czatnej chyba.
czatnej przypomina bardziej powidła konsyntencja niz sos i powinien byc
bardzo ostry i bardzo
słodki

> nazarty marcin

pozdrawiam arielka

1. Data: 2002-02-20 21:18:09

Od: "sphinxozo" <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"arielka" <a...@s...ca> wrote in message
.

> "sphinxozo" <s...@h...com> wrote in message
.

> jaka to masala gotowa ?czy robisz samemu to jakie przyprawy wchodza w jej
> skład ?

Samemu nie robie moge podpytac przywiozl mi to znajomy hindus :)
Podobno zawiera 7 przypraw wyglada tak taki pieprz ziolowy i pachnie troche
podobnie ale tylko troche, kolor ma szaro brazowy.

> napewno nalesniki nie czapati ?

Dosa to na pewno takie indyjskie nalesniki.Czapati to taka tortila serwowana
na goraca przynajmniej
tak mi sie wydaje, do prawdziwych dosa trzeba jakis dziwnych rzeczy, wiec te
moje nalesniki na pewno
ich nie zastopia ale sa niezlym substytutem.

> czatnej przypomina bardziej powidła konsyntencja niz sos i powinien byc
> bardzo ostry i bardzo
> słodki

A czatnej to tylko taki rodzaj sosu ja jadlem akurat mietowy z kokosem
ale jest ich pewnie z kilkadziesiat rodzajow.
Podobny do tego mojego jest ten http://www.momscooking.com/mint.htm (przepis
po angielsku)

marcin juz nie nazarty :)

1. Data: 2002-02-20 22:30:50

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> napewno nalesniki nie czapati ?

Jesli juz to dose albo those, takie nalesniko jakby ale ciasto jest robione
oryginalnie z maki ryzowej i zmielonej napecznialej fasolki, ktore razem
fermentuja a dzieki temu upieczone dose jest lekkie i chrupiace.
Poezja.

Pozdrawiam

iza

1. Data: 2002-02-21 01:42:19

Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Feb 2002 23:30:50 +0100, <i...@y...com> wrote:

> [...]
>oryginalnie z maki ryzowej i zmielonej napecznialej fasolki, ktore razem
>fermentuja a dzieki temu upieczone dose jest lekkie i chrupiace.

masz przepis? jak masz, dawaj czym predzej! :)

pozdrowienia,
kamila

--
kids are for people who can't have cats.

1. Data: 2002-02-21 05:59:01

Od: "arielka" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

<i...@y...com> wrote in message

> oryginalnie z maki ryzowej i zmielonej napecznialej fasolki, ktore razem
> fermentuja a dzieki temu upieczone dose jest lekkie i chrupiace.
> [...]
Dzieki Iza o to mi chodziło ;)
pozdrawiam arielka

1. Data: 2002-02-21 06:04:33

Od: "arielka" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

> Podobno zawiera 7 przypraw wyglada tak taki pieprz ziolowy i pachnie
troche
> podobnie ale tylko troche, kolor ma szaro brazowy.

to popytaj nazwe ( mam hinduska dzielnice )albo składniki to tez sobie
wyprobuje ;)

> [...]
te
> moje nalesniki na pewno
> ich nie zastopia ale sa niezlym substytutem.

Iza dobrze wyjasniła moze ma tez przepis;)

> A czatnej to tylko taki rodzaj sosu ja jadlem akurat mietowy z kokosem
> ale jest ich pewnie z kilkadziesiat rodzajow.
> [...]
dzieki napewno wyprobuje ;)

pozdrowienia arielka

> marcin juz nie nazarty :)
na zdrowie ;)

1. Data: 2002-02-22 13:50:34

Od: Pozytyfka <j...@c...freeland.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@y...com wrote:

> [...]
> oryginalnie z maki ryzowej i zmielonej napecznialej fasolki, ktore razem
> fermentuja a dzieki temu upieczone dose jest lekkie i chrupiace.

Brzmi cudownie...
Prosze o przepis, bardzo bardzo :)
pozytyfka

Mate