Pigułki antykoncepcyjne i długotrwałe ich zażywanie...

1. Data: 2001-03-08 15:40:56

Temat: Pigułki antykoncepcyjne i długotrwałe ich zażywanie...
Od: "Pszemol" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Chciałbym zapytać ogólnie (nie znam nazw) o pigułki hormonalne do codziennego
zażywania.

Chodzi mi o sytuację kobiety, powiedzmy 21-23 letniej, która decyduje się mieć
dziecko
dopiero za 7-8 lat /kariera i te sprawy - rozumiecie :-)/ i do tego czasu miałaby
zażywać
piguły. Po urodzeniu dziecka - drugie dziecko, albo znów piguły - i tak ciągle,
latami...

Powiedziano mi, że nie można takich piguł zażywać latami, że to niebezpieczne!
Nie wiem czy to są mity, legendy ludowe z "Koła Gospodyń Wiejskich" a może obawy
przed
strasznym słowem "hormon" zniesławionym przez niecałkiem udane pigułki pierwszych
generacji, czy może rzeczywiście jest to niebezpieczne i trzeba robić jakieś przerwy
w zażywaniu pigułek nawet najnowszego typu, w czasie których stosować inne środki
antykoncepcyjne (np. prezerwatywy).

Zwracam się do Was, lekarze ginekolodzy i studenci medycyny z prośbą o potwierdzenie
lub zaprzeczenie tym mitom. Jeśli temat jest bardziej złożony, i np. pewne rodzaje
pigułek można zażywać latami a innych nie można to proszę o jakąś krótką listę nazw
jednych i drugich albo o wskazanie mi miejsca w internecie gdzie mogę sobie o tym
szczególowo przeczytać. Chodzi mi o jakieś pewne, naukowe źródło informacji...

2. Data: 2001-03-08 17:13:24

Od: "Camille" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pszemol" <p...@p...com> wrote in message
> Chciałbym zapytać ogólnie (nie znam nazw) o pigułki hormonalne do
codziennego zażywania.

Femoden, Cilest, Marvelon, Logest i takie tam różne :-) Słabo jesteś
zorientowany, Kolego ;)

> [...]
miałaby zażywać
> piguły. Po urodzeniu dziecka - drugie dziecko, albo znów piguły - i tak

Doskonale to rozumiem. Sama jestem właśnie w takiej sytuacji i martwię się
troszkę,
że takie branie latami tabletek może negatywnie odbić się na moim zdrowiu.

> [...]
sobie o tym
> szczególowo przeczytać. Chodzi mi o jakieś pewne, naukowe źródło

ja natomiast chętnie usłyszałabym coś od kobiet które biorą tabletki już
długi czas..
czy nie mają oporów psychicznych itp. itd. Studentki medycyny i ginekolożki
też mogą być ;)

3. Data: 2001-03-08 19:15:26

Od: "Dariusz Dobosz" <D...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol <p...@p...com> w artykule news:98894n$q5$1@flood.xnet.com pisz
e...
> Chciałbym zapytać ogólnie (nie znam nazw) o pigułki hormonalne do codzienn
ego zażywania.

Minulet, Mercilon. Są to tabletki o minimalnej zawartości hormonów i general
nie mówi się o nich, że mogą być bardzo długo stosowane. Jednak czy tak może
być powinien stwierdzić lekarz ginekolog a nie koledzy studenci i lekarze vi
a internet.

lek. med. Dariusz Dobosz

4. Data: 2001-03-08 20:08:15

Od: "Pszemol" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Dariusz Dobosz" <D...@m...pl> wrote in message news:988mtk$dhg$4@news.tpi.pl...
> [...]
> być powinien stwierdzić lekarz ginekolog a nie koledzy studenci i lekarze vi

A możesz powiedzieć dlaczego? To znaczy, dlaczego zależeć to ma od lekarza?
Jakie tu jest ryzyko, czym się lekarz kieruje przy decyzji? o co chodzi?

5. Data: 2001-03-09 15:04:22

Od: "Tunia" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pszemol" <p...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
<ciach>

hm moze zrodlem medycznym nie jestem - ale tabletki biore jusz prawie piec
lat - nazwy tych pierwszych juz nie pamietam, zas od okolo 3 lat biore
Cilest.
jeden jedyny raz - w trosce o moje zdrowie :\ - chcialam zafundowac sobie
przerwe w ich braniu - skonczylo sie na bardzo powaznych nerwach - lacznie z
obawa o ew. ciaze - tak czy inaczej - na pewno juz tego nie zrobie.
Pomijajac to, ze czulam sie naprawde okropnie, to ufam mojemu lekarzowi -
badania mam robione regularnie, o watrobe sie nie boje.. ani o stan mojego
krwiobiego.
ale - tak czy inaczej - wydaje mi sie, ze branie tabletek hormonalnych w
ogole, a w szczegolnosci dlugotrwale, powinno byc po kontrola lekarza.
A czym sie kieruje lekarz przy decyzji - szerze mowiac - nie mam pojecia i
chetnie sie dowiem dlaczego tyle badan musialam zrobic, zanim wybral mi
tabletki - Cilest - i wypisal recepte :)

~ tunia ~
~ t...@i...pl ~
~ ICQ 43595161 ~ GG 380777 ~
There are no stupid questions
but there are a lot of inquisitive idiots

:
:
:
:
:

6. Data: 2001-03-09 15:11:35

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

~ tunia ~ pisze tak :

> [...]
> chetnie sie dowiem dlaczego tyle badan musialam zrobic, zanim wybral mi
> tabletki - Cilest - i wypisal recepte :)

W zupelnosci popieram, odsylam do mego innego postingu dzisiaj, gdzie podaje
zrodlo w tej kwestii . Od siebie moge dodac, ze dosc czesto obserwuje
pacjentki ktore sa na BCP po okolo 20 i wiecej lat. Jak chca zajsc w ciaze - to
sie pigulka przestaje brac, a po okresie ciazy i karmienia wznawia
przyjmowanie znowu. Czesto jest potrzebna zmiana pigulki - bo potrzeby
hormonalne kobiety sie zmieniaja.

Cilest nie jest stosowany w Ameryce Polnocnej czesto, bo sa leki nowsze. Ale to
jest kwestia indywidualna . Kwestia dostepnosci lekow i ceny tez ma znaczenie.

Nie za bardzo rozumiem natomiast stwierdzenia, ze branie tabletek zawierajacych
hormony winno byc pod nadzorem lekarza. A jest jakies inne wyjscie ? Kazdy lek
hormonalny, na calym swiecie, jest wydawany wylacznie na recepte.

Przy okazji mam pytanie : jak czesto uzywa sie w Polsce IUD ? Albo Depo-Provera
(zastrzyki) ?

Pozdrawiam

dradam

7. Data: 2001-03-09 17:11:47

Od: "Tunia" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

:
: Cilest nie jest stosowany w Ameryce Polnocnej czesto, bo sa leki nowsze.
Ale to
: jest kwestia indywidualna . Kwestia dostepnosci lekow i ceny tez ma
znaczenie.

a mozesz mi podac nowoczesniejsze alternatywy Cilestu - dostepny w Polsce?

[...]

heh.. noc coz.. malo jest nieodpowiedzialnych dziewczyn i kobiet - i lekarzy
(!), ktorzy daja recepte bo pacjentka o to prosi? bez badan czy nawet
wywiadu?
malo jest dziewczyn, ktore biora tabletki od lat - bez najmniejszej nawet
wizyty u ginekologa, recepte biorac od znajomego lekarza?
sama znam takich przypadkow kilka - tlumaczenie nic nie pomaga - po co?
przeciez nic mi nie jest?
a przeciez zawsze cos sie moze stac, prawda? i stad zdanie o nadzorze
lekarskim

: --
: Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

8. Data: 2001-03-09 23:04:17

Od: "Dariusz Dobosz" <D...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol <p...@p...com> w artykule news:988opn$80u$1@flood.xnet.com pis
ze...

> A możesz powiedzieć dlaczego? To znaczy, dlaczego zależeć to ma od lekarza
?
> Jakie tu jest ryzyko, czym się lekarz kieruje przy decyzji? o co chodzi?

Każdy (legalny) środek antykoncepcyjny jest lekiem. A każdy lek ma swoje wsk
azania jak i przeciwwskazania. A to czy są jakieś przeciwwskazania do stosow
ania danego leku może ustalić lekarz po zbadaniu pacjenta(tki). Inaczej się
nie da. I między innymi po to są studia medyczne, po których otrzymuje się t
ytuł lekarza.

lek. med. Dariusz Dobosz

Chat z urologiem
Telewizyjna klinika zdrowego czlowieka z TVP1 promuje niskotluszczowa diete - dlaczego ?
Terapeutyczne znaczenie wlewow lewatywa ?
pap
Czym grozi przyjmowanie gynalginu w ciąży?