Pikieta "W obronie MATIOŁA".

51. Data: 2011-05-25 10:29:54

Temat: Re: Pikieta "W obronie MATIOŁA"."
Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <e...@p...com> napisał w wiadomości
news:ir693v$1bl$1@node2.news.atman.pl...

> Nie do końca. O ile nie neguję, że struktury wojskowo- policyjno-
> sądownicze są państwu niezbędne, to reszta najlepiej sama się zorganizuje.
> Próby zastępowania oddolnych, niezhierarchizowanych struktur urzędowymi są
> niszczące dla społeczeństwa jako całości.
Ale kompletnie znów gubisz gdzieś środek.
To powiedz mi w takim razie, jakie struktury nie są potrzebne.
Może masz na myśli struktury takie, jak UOKIK ? Państwowa
Inspekcja Pracy ? Sanepid ? BHP ? A niezliczone zadania wykonywane
na poziomie samorządów, jak np. planowanie przestrzenne, wydawanie
pozwoleń na budowę, praw jazdy itp itd ? Kontrola jakości wody
w ujęciach wody ?
A co z cenami energii elektrycznej i ologopolami funkcjonującymi
w tym rejonie ? Co myslisz o pomyśle całkowitego uwolnienia cen
energii ? Jak wg. Ciebie szary klient ma zmusić monopolistę do tego,
żeby modernizował swoją infrastrukturę przesyłową i w ten sposób
w długim terminie obniżał koszty energii - zamiast realizować cele
krótkoterminowe, ale zyskowne - czyli ustawiać ceny tak, żeby
sobie dobrze, bez wysiłku żyć ?
Co myślisz o tym, żeby banki zupełnie dowolnie mogły kształtować
akcję kredytową ? Np. by mogły swoodnie udzielać kredyty
walutowe, kredyty hipoteczne, kredyty z odroczoną spłatą ?
A co z zadaniami Banku Centralnego, który będzie chronił naszą
gospodarkę przed niekontrolowanym drenażem przez obcy kapitał,
który jak wydrenuje, to się gwałtownie wycofa zostawiając
w przybliżeniu pustynię ? Np. wyciągnie cały gaz łupkowy, będzie
udawał przez kilkadziesiąt lat, że daje nam pracę (ale juz nie tani gaz)
- a potem nagle zniknie zostawiając nas z problemem zniszczonego
środowiska natualnego ? Można tak wyliczać bez końca.

Wiesz, bardzo wielu ludzi po 89` roku, zachłyśniętych ideami liberalizmu
mówiła w sposób bardzo podobny do Ciebie. Bardzo wielu z tych ludzi
założyło własne biznesy. I bardzo wiele z tych biznesów przy pierwszym
kryzysie
padło - i to wcale nie pod naporem podatkowym, ale pod naporem zwykłej
rzeczywistości, która weryfikuje idee wolności i liberalizmu. Np. pod
naporem
silniejszych firm, które ich zwyczajunie wydymały. Sposobem na dymanie było
np. ustalanie horrendalnych czynszów w centrach handlowych. Wiele firm
znalazło
sposoby na obniżanie cen kosztem jakości. Ale powiedz mi - skąd u Ciebie
pomysł, że np. osiedlowi sklepikarze czy hipermarkety, obniżajac koszty,
nie będą sprzedawać taniej trucizny (której efekty uboczne będą widoczne
np. dopiero po dziesięciu latach) ?

52. Data: 2011-05-25 10:32:18

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> A gdzie ja napisałem, że przystaję?
Chiron zmierza do tego, by przypomnieć nam, iż nie zgadza się, by to, czy
homoseksualizm jest chorobą, czy nie - było wynikiem głosowania specjalistów
:)

53. Data: 2011-05-25 10:38:02

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> na pl.misc.paranauki zerknij proszę na moje ostatnie posty- do sundaymana.
> Ten człowiek IMO reprezentuje przeciętnego, polskiego zjadacza chleba,
> który
> swoją "intelektualną zupę" czerpie z "GW". Takich ludzi- wysyp. Stoi to w
> jawnej sprzeczności z tezami tego artykułu. W ogóle autor jakby nie chce
> zauważyć, że Tusk i jego ekipa skupia się WYŁĄCZNIE na demonizowaniu
> Kaczyńskiego. To Tusk stworzył tak silny elektorat Kaczyńskiego- czego ten
Zastanawiam się, czy zdajesz sobie sprawę z tego, że również powtarzasz
slogany,
tylko z innego źródła. A ja tymczasem korzystam z tego, co ten rząd w końcu
uruchomił.
Np. od lat już oczekiwałem, że będę mógł PITa rozliczyć przez internet, a
nie latać
po urzędach, czy na pocztę. W końcu, nareszcie, po tylu latach - jest.
Rozliczyłem
PITa, wysłałem przez internet i w ciągu godziny miałem z głowy. Nie musiałem
wydać
kilku zeta na bilet czy na paliwo do samochodu ani na znaczek pocztowy.
No i przypadkiem za Tuska się to zdarzyło, patrz ...
Przypadkiem też za Tuska udało mi się w końcu zajrzeć w księgi wieczyste
mojego
własnego mieszkania - i zrobiłem to przez internet, nie musiałem w tym celu
ganiać
po sądach !

54. Data: 2011-05-25 15:21:44

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> uwodzicielem jest Tusk. Jednak jego machiavellizm czyni z niego złego

Tusk i makiawelizm ? No niezła, niezła optyka ...
Dla mnie makiawelizm to właśnie skrajni liberałowie, których
przepis na państwo można ująć tak: głupi, biedni, chorzy i starzy
niech szybko wyginą (chyba, że dzieci się nimi zaopiekują. Zaopiekuja się ?
http://www.polskatimes.pl/opinie/dwaognie/218492,pla
zynski-tusk-jest-jak-machiavelli-z-ta-ekipa-400-lat-
temu,id,t.html
wrzuć w gugielka "tusk machiavelli" - nie tylko Płażyński go tak widzi.

- ale nie będziemy przecież w to wnikać, mówić o tym wprost,
wprowadzimy to 'podstępem' twierdząc, że jak zniesiemy podatki,
to wszyscy będą mieć pieniądze takie,jakie im sięnależą z tytułu pacy).
Jadąc Tobą chciałbym się teraz spytać, do którego roku życia podcierano Ci
za przeproszeniem pupę, ile miałeś lat jak rodzice ostatni raz wiązali CI
sznurówki etc? To, co napisałeś jest tak podszyte strachem, propagandą- że
nie dajesz tu nawet możliwości dyskusji. Z czym? " głupi, biedni, chorzy i
starzy niech szybko wyginą (chyba, że dzieci się nimi zaopiekują. " No to
akurat nie liberałowie. To nie dość, że głębokie nieporozumienie, ale to coś
w rodzaju "Korwin- Mikke chce zabić wszystkich niepełnosprawnych!". To tak,
jak ja bym się Ciebie zapytał, dlaczego katujesz żonę i dzieci- i kiedy
przestaniesz? Wiesz, że JKM jako poseł (jego ugrupowanie) złożyło projekt
ustawy, żeby pieniądze ze sprzedaży prywatyzowanych obiektów przekazać na
emerytury (motywował to między innymi tak, że np Huta Częstochowa została
wybudowana za pieniądze ZUS- więc budowali ją obecni emeryci). Redart-
chcesz poważnie pogadać- czemu nie. No ale wybacz- najpierw podaj FAKTY- a
nie "fakty prasowe" (wiesz, kto to pojęcie ukłuł?) z Twojej ulubionej "GW".
--

Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

55. Data: 2011-05-25 15:35:25

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chcesz poważnie pogadać- czemu nie. No ale wybacz- najpierw podaj FAKTY- a
> nie "fakty prasowe" (wiesz, kto to pojęcie ukłuł?) z Twojej ulubionej
Będzie podstawa do rozmowy, jak zaczniesz podawać cyfry - jakie są
rzeczywiste
wpływy z prywatyzacji, a jakie są rzeczywiste wydatki socjalne w naszym
państwie.
Bez tego, to każdy pomysł jest genialny a 'budżet nie ma prawa się nie
dopiąć'.

56. Data: 2011-05-25 15:38:35

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> państwie.
> Bez tego, to każdy pomysł jest genialny a 'budżet nie ma prawa się nie

A uzupełniając powyższe: skoro za czasów komuny powstał tak wartościowy
majątek, że teraz da się z niego żyć, to po cholerę było porzucać ten
genialny
ustrój :) ?

57. Data: 2011-05-25 16:35:11

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> chcesz poważnie pogadać- czemu nie. No ale wybacz- najpierw podaj FAKTY- a
> nie "fakty prasowe" (wiesz, kto to pojęcie ukłuł?) z Twojej ulubionej

no i znalazłem. Wiec fakty:
Tu masz przychodu z prywatyzacji - patrz Wykres 1:
http://parl.sejm.gov.pl/WydBAS.nsf/0/64C0FAAA8506656
3C125786C002627D6/$file/Analiza_%20BAS_2011_51.pdf
Jak się przyjrzysz, to w najgrubszych latach udało sięz tego tytułu uzyskać
10mld zł, a
średnio należy tu liczyć powiedzmy 5 mld zł.

A teraz weź sobie wykres pokazujacy liczbę wypłacanych w polsce rent i
emerytur:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/W-Polsce-przybywa-em
erytow-2005710.html

Weźmy sobie optymistyczną (dzisiaj juzniekatulaną liczbę) 'tylko' 3,5 mln
emerytów.
Teraz weź sobie jakąś minimalną emeryturę, powiedzmy około 600 zł
miesięczie.
Samą emeryturę - w tym nie ma nic o służbie zdrowia itp itd dodatkach. Goła,
minimalna
emeryturka !
To jest rocznie 3,5 * 600 * 12 = 25,2 mld zł.

Lekko 5x więcej, niz dochody z prywatyzacji.
To jest optymistyczne minimum.

I powiedz mi - jaki sens ma tu powoływanie się JKM i jego pomysł ? Myślisz,
że to był jego autorski pomysł i nikt inny na to nie wpadł ? To poczytaj
sobie uważnie
pierwszego linka, który podałem.
Zaś drugiego możesz sobie poczytać, żeby zrozumieć, jakie z prywatyzacją
wiążą się ryzyka. No bo kto ma wyłożyć pieniądze na prywatyzację ? Może
zaproponujesz Izrael ? :)))

58. Data: 2011-05-25 16:36:51

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zaś drugiego możesz sobie poczytać, żeby zrozumieć, jakie z prywatyzacją
> wiążą się ryzyka. No bo kto ma wyłożyć pieniądze na prywatyzację ? Może
> zaproponujesz Izrael ? :)))
Pomyliłem się, to nie w drugim linku, ale tu możesz poczytać - o procesie
prywatyzacji polskich banków:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Bilans-prywatyzacji-
1633889.html

59. Data: 2011-05-25 17:16:30

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" napisał w wiadomości grup

> [...]

Zaś drugiego możesz sobie poczytać, żeby zrozumieć, jakie z prywatyzacją
wiążą się ryzyka. No bo kto ma wyłożyć pieniądze na prywatyzację ? Może

RATUNKUUUUUUUUUUU!!!!!!! Redart- Ty weź poczytaj ze zrozumieniem, ok? Każdy
wtedy rząd chciał prywatyzować wszystko, co tylko możliwe. Teraz przecież
też. JKM zaproponował, by ZAMIAST rozkraść albo zmarnować te pieniądze-
przeznaczyć je dla emerytów- bo to ich kasa de facto. A Ty zaczynasz
kombinować, czy to w ogóle duże pieniądze z prywatyzacji, czy w ogóle trzeba
prywatyzować- i wychodzi Ci, że pomysł był zły. Redart- przestań proszę
sprowadzać naszą dyskusję na tory czystego absurdu.
Dodatkowo- jeśli chodzi o prywatyzację- JKM zaproponował, żeby zamiast
wybierać sobie w szemrany sposób tego, komu chce się sprzedać firmę
państwową a potem sprzedawać mu za jakieś dziwne pieniądze- wynająć faceta z
młotkiem, który przeprowadzi licytację- i sprzeda temu, kto da więcej.
Odpowiedział mu ówczesny minister finansów, że dziś już tak się nie
sprzedaje:-)

--

Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

60. Data: 2011-05-25 21:39:44

Od: zażółcony <R...@t...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wybudowana za pieniądze ZUS- więc budowali ją obecni emeryci). Redart-
> chcesz poważnie pogadać- czemu nie. No ale wybacz- najpierw podaj FAKTY- a
Chiron, chciałeś fakty, to dałem Ci fakty, a Ty wołasz RATUNKU i coś tam
ściemniasz, że nie o tym mowa.
Ja Ci wskazałem, że obciażenia socjalne, w tym emerytalno-rentowe to jest
jeden z
GŁÓWNYCH problemów budżetu i naszego kraju - a osoby takie jak JKM (ja je
nazwałem:
skrajni liberałowie) ten problem ignorują (tzn. ignorują fakt armii
emerytów).
Ty mi odpowiadasz, że bzdura, bo JKM złożył projekt ustawy, która ten
problem
rozwiązuje (tak w każdym bądź razie Twoja odpowiedź wyglądała) i mnie
prosisz
o fakty.
To ja Ci podaję fakty:
wpływy z prywatyzacji = 5mld rocznie
minimalne wydatki z tytułu samych emerytur = 25 mld złotych rocznie.
Brakuje 20 mld.

A Ty mi co teraz oferujesz ? Zastanawiałem się wracając do domu, w jakim
kierunku
pójdziesz z argumentacją. Stawiałem na to, że prawdopodobnie będziesz
próbował
wskazać, że prywatyzacja to było rozkradanie, a nie prywatyzacja.

I o ile dobrze Cię czytam, to właśnie w tym kierunku poszedłeś:

>... zamiast sprzedawać mu za jakieś dziwne pieniądze- wynająć faceta z
>młotkiem, który przeprowadzi licytację- i sprzeda temu, kto da więcej...

Chiron, konkretnie proszę. Masz równanie:
25 mld >> 5 mld.
i konkretne pytania:
1. czy wg Ciebie skala kradzieży była taka, że z 5 mld można by było z
palcem
w dupie (przepraszam: z pomocą faceta z młotkiem) zrobić 25 mld rocznie ???
2. Dlaczego do k.nędzy nikt nie chce kupić naszych stoczni za dobrą cenę,
tylko
właśnie na dniach w stoczni w Gdyni zwolniono/zostanie zwolnione setki
pracowników ?
3. Kto wg Ciebie dałby najlepszą cenę ? Może chodziło Ci o to, żeby
jakiś Arab wykupił nasze stocznie (pamiętasz niedawną akcję), a Rosjanin
wykupił strategiczne elementy infrastruktury energetycznej (bo po co ma
kupować wszystko, jak wystarczy kupić tylko cześć, żeby resztę zablokować
...)
A na marginesie: w kontekście Twoich wcześniejszych wypowiedzi o żydach i
bankach
- naprawdę nie martwi Cię, że Amerykański Żyd dałby najlepszą cenę za cały
nasz sektor bankowy (tudzież znów: za jego strategiczne elementy) ?

Możesz nie odpowiadać na powyższe pytania. Mnie interesuje CAŁOŚCIOWY
pomysł na kształtowanie naszej polityki wydatków socjalnych, a nie rozmowa
taka, że ja Ci staram się zarysować ogrom problemu, a Ty mi wyrzucasz jakiś
pomysł
by JKM, który go w ogóle nie ogarnia. przecież to jest właśnie główny zarzut
do JKM'a
- że sobie tworzy model taki, w którym jego proste recepty zadziałają -
ale nie jest to model rzeczywistości.

niusy
O co chodzi z Libią
Znajdź kilka szczegółów różniących te dwa obrazki
MAM POMYSLA !!!
My fake baby.