Pilne - "chore" dziecko.

1. Data: 2005-03-08 13:35:39

Temat: Pilne - "chore" dziecko.
Od: "radek radek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Moj syn pewnego dnia zaczal omdlewac w przedszkolu jak to okreslila jego
wychowawczyni...
zabralem go do lekarza, ktory zlecil wykonanie badania krwi. wszystkie wskazniki byly
w porzadku
oprocz transaminaz, jak to okreslil pediatra byly one podwyzszone. nie wiem o ile. po
tygodniu kazal
nam powtorzyc te badania i dzisiaj okazalo sie ze wskazniki transaminaz jeszcze
wzrosly zamiast
opasc. lekarz zlecil wykonanie dodatkowych badan, diastaza, bilirubina i transaminazy
jeszcze raz
oraz HBS i dodatkowow USG jamy brzusznej.
Michal jest bardzo wesolym chlopcem, w sumie to nie widac po nim zeby cos sie dzialo,
nawet
pediatra powiedzial ze na chorego to on nie wyglada :) Kazal nam jednak byc na
diecie, poniewaz
Michalek ostatnio tylko jakos stracil apetyt, je ale duuzo mniej. W zwiazku z tym
chcialbym zapytac
co to ma byc za dieta, bo lekarz chyba z wrazenia za bardzo mi nie opowiedzial.
Wspomnial jedynie
zeby nie jadl kielbasek i nie za tlusto... hm... to co on moze jesc? :) Serki biale
ale jakie? Mleoko
chude czy wogole? Mala czekoladka czy absolutnie nie?

No i moze ktos z Was przechodzil przez podobne "cos"? i Moze mi opowiedziec co to
moze byc?

pozdrawiam

radek

2. Data: 2005-03-08 17:38:19

Temat: Re: Pilne -
Od: "Monika " <5...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

radek radek <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> chude czy wogole? Mala czekoladka czy absolutnie nie?
>
> No i moze ktos z Was przechodzil przez podobne "cos"? i Moze mi

Podejrzewa coś z wątrobą, dlatego zlecił dalsze badania, dieta lekkostrawna
bez wzdymających, tłustych i u dorosłych bez alkoholu.

3. Data: 2005-03-08 21:01:29

Temat: Re: Pilne - "chore" dziecko.
Od: "poradniawkamieniu" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "radek radek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> chude czy wogole? Mala czekoladka czy absolutnie nie?
>
> No i moze ktos z Was przechodzil przez podobne "cos"? i Moze mi

Podniesione transaminazy zawsze świadczą o uszkodzeniu wątroby. Jest to
zawsze objaw poważny.
Najczęstsza przyczyna to oczywiście wódka, ale tu odpada.
U dzieci przyczyny różne, głównie zapalenia wirusowe wątroby, albo
uszkodzenia wrodzone, ale dziecko troszkę zbyt duże, pierwsze objawy byłyby
wcześniej.
Jakaby nie była przyczyna, nie jest ona błacha. Proponuję zrobić badanie
transaminaz również w innym laboratorium. Choć szkoda dziecka kłuć...
Dieta polega na jedzeniu lekkostrawnych, bez kapusty groch, fasoli, cebuli,
czosnku, pieczonego, jajek, kakao we wszelkiej postaci (tyż te czekoladki :(
żadne smażone, tylko gotowane, raczej białe mięso (drób), Nabiał raczej
chudy.
Badania zrobić, nie panikować, słuchać zaleceń lekarza. Może to tylko błąd w
laboratorium? też się zdarzyć może...
Pozdrawiam.

4. Data: 2005-03-08 21:17:37

Od: "radek radek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

poradniawkamieniu <p...@x...wp.pl> napisał(a):

> [...]
> U dzieci przyczyny różne, głównie zapalenia wirusowe wątroby, albo
> uszkodzenia wrodzone, ale dziecko troszkę zbyt duże, pierwsze objawy byłyby

objawy w sumie byly... Michal mial wycinany 3 migdal i przed zabiegiem mial robione
badania na
krzepliwosc krwi, wyniki byly wysokie, jednakze powtorzone badanie nie wykazalo zbyt
podniesionych wartosci. Lekarz twierdzil ze to nic takiego... a teraz wyszlo to.
Czyli jednak cos z
watroba...
wodka - odpada...

> Jakaby nie była przyczyna, nie jest ona błacha. Proponuję zrobić badanie
> transaminaz również w innym laboratorium.

hm. moze trzeba bedzie, chociaz to laboratorium jest przy szpitalu... sam nie wiem co
mam o tym
sadzic...

> [...]
> żadne smażone, tylko gotowane, raczej białe mięso (drób), Nabiał raczej

jejku... Misiek lubi zjesc kotlecika z ziemniaczkami... jutro chyba jakies klopsiki w
rosolku ugotuje :(

> Badania zrobić, nie panikować, słuchać zaleceń lekarza. Może to tylko błąd w
> laboratorium? też się zdarzyć może...

mam nadzieje ze to tylko blad, ale dwa razy...

pozdrawiam

radek

5. Data: 2005-03-09 17:09:32

Od: "ddr" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
ja w przypadku omdlewan bez zastanowienia skonsultowalbym sie z neurologiem
wieku rozwojowego
poradnia lub szpital (potrzebne skierowanie od rodzinnego)
wyniki wynikami, watroba tez, ale omdlewanie, wywrotki
to zaburzania ktorych osrodkiem jest mozg
oczywiscie niejest to zadna rada bo nieznam ani dziecka ani objawow ani
ciebie
w dodatku ryzyko jest takie ze jak sie trafi nad "nadgorliwego neurologi\a"
(ale w przypadku
dziecka czy jest cos nadgorliwe) to napewno skonczy sie tygodniem na
oddziale
ale moze lepiej wykluczyc wszystko
pzdr
d.

6. Data: 2005-03-10 10:27:44

Od: Josef Morko <j...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 08 Mar 2005 13:35:39 +0000, radek radek wrote:

> [...]
> chude czy wogole? Mala czekoladka czy absolutnie nie?
>
> No i moze ktos z Was przechodzil przez podobne "cos"? i Moze mi opowiedziec co to

Czesc! A moze dostal po prostu zoltaczki zakaznej?
U dzieckaprzedszkolnego najbardziej prawdopodobna
forma jest hepatitis typu A -najczesciej przenosi sie
przez brudne rece w wyniku zamieczyszczenia kalem
chorej osoby. A w przedszkolu nie dopilnujesz,
zeby dziecko ciagle mylo rece po dotyaniu jakichkolwiek
przedmiotow albo urzadzen w lazience i toalecie.

Proponuje zrobic badanie antygenu zapalenia watroby
typu A (HbsAg)

Pozdrawiam!

Waldek

7. Data: 2005-03-10 10:42:49

Od: radek-k <s...@0...pl> szukaj wiadomości tego autora

Josef Morko napisał(a):
> [...]
> przedmiotow albo urzadzen w lazience i toalecie.
>
> Proponuje zrobic badanie antygenu zapalenia watroby

dzisiaj robilismy USG brzucha, kore oczywiscie nic nie pokazalo, poza
jakimis zakretami w przewodzie zolciwoym co moze w przyszlosci skutkowac
tym, iz Michal moze "miec" kamienie :) badanie na HBS bedziemy robic we
wtorek, ale wydaje mi sie to dziwne, poniewaz Michal byl szczepiony
przeciwko zoltaczce... chyba ze ja czegos nie rozumiem??

pozdrawiam

radek

8. Data: 2005-03-10 11:08:51

Od: Josef Morko <j...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wtorek, ale wydaje mi sie to dziwne, poniewaz Michal byl szczepiony
> przeciwko zoltaczce... chyba ze ja czegos nie rozumiem??

Czolem!

Jezeli byl szczepiony przeciwko zoltaczce zakaznej, to sprawdz jeszcze,
przeciko jakiemu typowi. Istnieja szczepionki przeciwko zapaleniu wytroby
typu A, B i mieszane (przeciwko obu w jednej strzykawce). Jezeli dziecko
pomimo to ma dolegliwosci watrobowe, to przychodzami jeszcze do glowy dwie
rzeczy:

- mozliwosc jakiegos zatrucia - zorientujcie sie, czy nie ma
zwyczaju jadania jakichs niejadalnych rzeczy, np. farby ze sciany, ktora
moze zawierac najrozniejsze skladniki z olowiem wlacznie.

- mozliwosc pasozytow drog zolciowych tzw. lamblii - sa to miktroskopijne
pierwotniaki zyjace w drogach zolciowych -trudne do wykrycia- czasami
mozna w kale wykryc cysty, ale najlepszym sposobem jest zrobienie sondy
dwunastniczej i szukanie w cieplej jeszcze zolsi - tylko ktore dziecko da
sobie to zrobic :-(

A w ogole uwazam, ze zbadanie kalu na jaja pasozytow przy niejasnych
objawach brzusznych nigdy nie zawadzi.

Pozdrowienia!

Waldek

9. Data: 2005-03-10 15:16:13

Od: "ddr" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
ja sie jeszcze raz zapytam
czy lekarz rodzinny wykluczyl neurologiczne podstawy??
czy nie wspomnial o tym
watroba moze byc w koncu i jakis na niej wynik podwyzszony
dodatkiem do tych zaburzen
sorry ze tak dopytuje ale
niestety ale znam przypadek gdzie podobne byly objawy
z tym ze dzieciak mial bole glowy jeszcze
i rodzinny miesiac go leczy nie wtym kierunku co trzeba
a powinien byl trafic do neurologa i szybko bylo by po sprawie
pzdr
d.

10. Data: 2005-03-10 16:00:46

Od: radek-k <s...@0...pl> szukaj wiadomości tego autora

Josef Morko napisał(a):
> [...]
> sobie to zrobic :-(
>
> A w ogole uwazam, ze zbadanie kalu na jaja pasozytow przy niejasnych

Juz wszystko, prawie wiem. Misiek byl szczepiony przeciwko zoltlaczce
typu B, obowiazkowe szczepienie, wiec w sumie typu A nie mozna
wykluczyc, ale to chyba ma jakies gwaltowne manifestacje objawow? W
przyszlym tygodniu sytuacja sie troche rozjasni jak bedziemy mieli
wyniki badan kompleksowych: bhs, bilirubina, transaminazy i diastaza...
usg nic nie wykazalo w watrobie.

co do pasozytow to zasugeruje to lekarzowi podczas nastepnej wizyty.
dzieki za podpowiedz :)

pozdrawiam

radek

IGC jak to policzyć?
Zeby...
Stan po anginie, a nocne poty
gdzie w internecie znajde ilustracje anatomii dloni
chore oko