Pilnie przepis na kawę.

1. Data: 2001-11-02 18:05:01

Temat: Pilnie przepis na kawę.
Od: "Tobiasz Jaskuła" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuję przepisu na kawę :
z pianką, po irlandzku, mrożoną.

1. Data: 2001-11-02 19:50:02

Temat: Re: Pilnie przepis na kawę.
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tobiasz Jaskuła <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9run0e$sgi$...@n...tpi.pl...
> Potrzebuję przepisu na kawę :
> z pianką, po irlandzku, mrożoną.

To masz na mrożoną:
czubata łyżeczka kawy rozpuszczalnej o delikatnym smaku
1/2 szklanki wody
1/2 szklanki mleka (nie mniej niż 2% tłuszczu)
2 łyżeczki cukru
lody waniliowe albo śmietankowe
bita śmietana
kakao Przepis jest na jedną sporą kawę.

Kawę zalać gorącą wodą, posłodzić, dolać mleko, ostudzić i wstawić do
lodówki. Kiedy odpowiednio się schłodzi (można jej pomóc wstawiając do
zamrażalnika na jakiś czas) wlać do wysokiej szklanki (do 3/4 wysokości),
dodać 2-3 gałki lodów i zrobić ładną czapeczkę z bitej śmietany w sprayu.
Wszystko obficie posypać niesłodzonym kakao i podawać ze słomką.

Najlepiej nie sugerowac się smakiem dopiero co zrobionej ciepłej kawy, po
schłodzeniu mocno zmieni smak, zresztą nic nie stoi na przeszkodzie, żeby
dolać wody albo mleka, czy trochę dosłodzić według uznania.
Gotowe mrożone kawy w kartonikach są bardzo aromatyczne, my możemy wzbogacic
smak naszej domowej kawy w bardzo prosty sposób: dodając do naparu trochę
syropu toffi, takiego w plastikowych buteleczkach do wyciskania na lody czy
gofry, można także wlać kieliszek adwokata albo ajerkoniaku na lody przed
dodaniem bitej smietany.

Wkn
www.gotowanie.wkl.pl

1. Data: 2001-11-02 19:50:46

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tobiasz Jaskuła <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9run0e$sgi$...@n...tpi.pl...
> Potrzebuję przepisu na kawę :
> z pianką, po irlandzku, mrożoną.

aha, tego cukru może byc oczywiście mniej, ale zupełnie bez cukru nie jest
taka pyszna.

Wkn

1. Data: 2001-11-02 20:31:09

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tobiasz Jaskuła" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> Potrzebuję przepisu na kawę :
> z pianką, po irlandzku, mrożoną.
>
> Zasadę potrójnej doskonałości można osiągnąć następująco:
1. mrożona
2. z pianką
3.. po irlandzku
_________________
4. rewelacja
1. wrzucasz do shakera 5-6 kości lodu, sypiesz 2-3 czubate
łyżeczki neski 1łyżkę cukru (niekoniecznie, wlewasz 100ml mleka
skondensowanego i 50 ml irlandzkiej whiskey i "szejkujesz"
ok 2 min. jak najmocniej możesz.
Wylewasz z shakera do ozdobionej cukrową krustą i wisienką
szklanicy ( takiej wysokiej w kształcie odwróconego stożka). Można
zamiennie wlać Malibu albo rumu i też dobre.Aha może być cukier
waniliowy zamiast zwykłego do kombinacji z Malibu
pozdr.Alex

1. Data: 2001-11-03 08:13:11

Temat: Re: Pilnie przepis na kaw?.
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Wylewasz z shakera do ozdobionej cukrow? krust? i wisienk?
>szklanicy ( takiej wysokiej w kszta?cie odwróconego sto?ka).

cukrowe co?
Krysia,
bardzo mi to podejrzanie wyglada...jakby spolonizowane angielskie
slowo...czy mam racje? w stylu inkrustacja

K.T. - starannie opakowana

Tortilla jak przygotować ...
Danie z patelni z brukselka - przepis
Nalesniki