Re: Piramida zdrowia stoi na głowie?

From: j...@l...localdomain (Jacek Maciejewski)
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Piramida zdrowia stoi na głowie?
Date: 27 Jun 2001 10:53:41 +0200

On Tue, 26 Jun 2001 22:17:48 +0200, Marcin Bieżanowski <x...@i...pl> wrote:
>Doktor Kwasniewski odkrył to już dawno, ja stosuję skutecznie.
>Ciekawostka:
>
>1. 13 miesięcy stosowałem dietę beztłuszczową, holesterol - 7.4
>2. kolejne 12 miesięcy - dieta tłuszczowa Kwasniewskiego - holesterol 7.2
>
>Marcin.

Marcinie, jak ktoś pisze cholesterol przez samo h to jego wypowieđź nie
zasługuje na uwagę. A ponadto nie podałeś jednostek i na dodatek przytoczone
wartości mają się nijak do typowych zawartości cholesterolu w osoczu krwi
wynoszących kilkadziesiąt do kilkuset mg/dl
A na marginesie: Jak można używać słowa "otymalny" dla diety jaką wymyślił
pan Kwaśniewski skoro ewolucyjnie nie jesteśmy przygotowani do niej?
Z badań antropologicznych, archeologicznych i etnologicznych wynika że przez
ostatnie kilkaset tysięcy lat jedliśmy raczej pożywienie roślinne z niewielkim
dodatkiem produktów zwierzęcych aniżeli na odwrót. Nawet gdybyśmy jedli
wyłącznie produkty zwierzęce to przecież w ich skład wchodzi więcej białka niż
tłuszczy.
Nie mogę zgodzić się z poglądem że dieta wymyślona za biurkiem będzie
korzystniejsza od tej do której jesteśmy ewolucyjnie przystosowani.
Jeśli nawet się zdarzy że ktoś poczuje się na niej lepiej, to muszą to być
raczej wyjątki aniżeli reguła. Zresztą, wielka jest moc sugestii.
A ponadto fora wymiany informacji pełne są zaniepokojonych listów ludzi którym
dieta nie pomaga a wręcz szkodzi. Daleko wcale nie jest tak że spotkacie tam
same hymny pochwalne, wczoraj sobie poczytałem.

Jacek