Pismo ze spódzielni (czy mają prawo o takie dane się dopytywać)

1. Data: 2004-12-28 09:46:49

Temat: Pismo ze spódzielni (czy mają prawo o takie dane się dopytywać)
Od: "prodak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pismo ze spółdzielni
Czy mają prawo o takie dane się dopytywać czy powinni spełniać jakieś normy
potwierdzone certyfikatem o ochronie danych osobowych.
Wiem ze bazę danych o lokatorach ma w posiadaniu firma od domofonów która co
jakiś czas dopisuje nazwiska na szyldach .

Spółdzielnia Mieszkaniowa ,,Górnik'' w Wałbrzychu zwraca się ponownie o
złożenie oświadczenia z podaniem osób zamieszkujących w w/w lokalu
mieszkalnym.

Oświadczenie
Uprzedzony/a o odpowidzialnosci karnej a art.233 par1 kodeksu karnego
oświadczam ,ze w wyżej wymienionym mieszkaniu zamieszkują następujące osoby.

Nazwisko Imię Data urodzenia Pokrewieństwo

1...................................................
2...................................................
3...................................................

Zobowiązuje się do bieżącego informowania Spółdzielni na piśmie o wszystkich
zmianach osób zamieszkujących w w/w wymienionym lokalu.

2. Data: 2004-12-28 09:52:27

Od: "Dando" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba nie ma prawa, moze sie na pewno zapytac o to ile osob zamieszkuje
lokal. Zapytaj sie w spoldzielni po co im te dane. Chyba ze chca wysyłac
kartki na urodziny i imieniny :)

Pozdrawiam

Dando

3. Data: 2004-12-28 13:48:58

Od: "spp" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "prodak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wszystkich
> zmianach osób zamieszkujących w w/w wymienionym lokalu.

Bardzo często obowiązek informowania o osobach zamieszkujących w
danym lokalu miesći się już w regulaminie Spółdzielni, który
przyjęto do stosowania w momencie wstępowania.

Nagminnym grzechem lokatorów jest nieinformowanie Spółdzielni o np.
nowonarodzonych dzieciach. Zwracam uwagę, że w niektórych
Spółdzielniach część opłat jest liczona "na osobę" (w mojej starej
np. już tylko śmieci, ale przy ryczałtach za wodę i ścieki to są
pokaźnie kwoty), co w przypadku niezgłoszenia dodatkowego mieszkańca
jest okradaniem innych członków Spółdzielni.
Często (napewno dawniej) było to powiązane także z obowiązkiem
meldunkowym i istniał obowiązek zgłoszenia włąścicielowi
nieruchomości osób przebywających pod danym adresem.
Nie wiem, czy Spółdzielniom przysługuje prawo do zbierania tych
danych pod rygorem wspomnianego art. KK, ale kiedyś (będzie to z 10
lat temu) moja macierzysta Spółdzielnia porównała ilość osób w
swoich rejestrach z ilością osób zameldowanych w Urzędzie Miesta -
co się działo :). Było to przed powstaniem GIDO, więć nie wiem jak
dzisiaj.
Ocenę tego faktu pozostawiam autorce listu.

--
spp
spp(na)op.pl

"Elf" Krosno