Pitera pitoli jak jej każe PO.

11. Data: 2016-05-23 17:10:11

Temat: Re: Pitera pitoli jak jej każe PO.
Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-05-23 o 13:09, v...@g...com pisze:

> Znaczy amerykańce bardzo cierpią z powodu 7% podatku,

Łopatologicznie: jak obniżasz podatek dla przedsiębiorstw, to większy
ciężar podatkowy ponoszą osoby fizyczne. Ktoś musi dopłacić, no chyba że
twoim lekarstwem jest dodrukowanie kasy.

A skoro podatnikom mniej kasy zostaje, to mają mniej kasy na konsumpcję,
czyli mniej wydają w przedsiębiorstwach, czyli przedsiębiorstwa mają
mniejszy przychód.

To oczywiście tylko bardzo duże uproszczenie na potrzeby twojego
prostego widzenia świata, który jest bardziej złożony niż ci się wydaje.

> za to UE kwitnie bardzo bardzo ze swoim 20%?

Bo widzisz, sposób (czy ciężar) rozłożenia podatków, to nie tylko to,
żeby się kasa w budżecie zgadzała. To również cele jakie dane
społeczeństwo w danym okresie historycznym/gospodarczym chce osiągnąć.

Jeżeli ci się wydaje, że lekarstwem na wszystko jest obniżenie podatków
jakiejś konkretnej grupie, to jeszcze musisz się sporo douczyć.

> Fakty się liczą panie a nie twoje chciejstwo,
> a fakty są takie iż peło przekroczyła punk krytyczny,

I dostała za to po dupie w ostatnich wyborach.
Czego znowu nie rozumiesz?
Lepiej popatrz co teraz PISlam wyprawia.

> dlatego też duże firmy przenoszą siedzibę tam gdzie
> jest korzystniej.

A jak wykopiemy fosę i ogrodzimy się suwerennym drutem kolczastym to na
pewno u nas zostaną.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

12. Data: 2016-05-23 17:22:25

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-05-23 o 14:58, Ikselka pisze:

> ...kradziejstwa.

A PISlam dopiero się rozkręca.

> Np na 500+ "nie było", a tu PiS udowodnił, że było. Co się stało w tą pulą
> pieniędzy za PO?

Poszła na finansowanie kościoła, religii w szkołach i do właścicieli SKOKów.

> Co by się stało z tymi pieniędzmi dziś - w "wykonie" PO?

A co się dzieje dziś z pieniędzmi w "wykonie" PISlamu?

> Wniosek jest oczywisty: trafiłyby dla kolesi "do podziału".
> :-/

No i trafia. Specjalnie dużo się nie zmieniło, tylko w niektórych
przypadkach strumyczki biegną w inną stronę.
Pielęgniarka, kierowniczka tzw. Klubu Gazety Polskiej w Wejherowie
zostaje członkiem rady nadzorczej spółki Energa-Operator... religia w
szkołach jak była finansowana, tak nadal jest... Rydzykowi całkiem
niezła sumka skapnęła... można tak długo.
Tak, ja wiem, wasi kolesie są dobrzy, a tamci źli :) i czarne jest
białe, a białe jest czarne.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

13. Data: 2016-05-23 19:10:56

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-05-23 o 17:10, Kviat pisze:

> Łopatologicznie: jak obniżasz podatek dla przedsiębiorstw, to większy
> ciężar podatkowy ponoszą osoby fizyczne. Ktoś musi dopłacić, no chyba że
> twoim lekarstwem jest dodrukowanie kasy.

Jest szansa, że z Piterą czerpiecie swoją wiedzę z tej samej łopaty.

Jeśli obniżysz podatek dla przedsiębiorstw, to zwiększy się procentowy
udział osób fizycznych w sumarycznym podatku. Osoby fizyczne będą płacić
tyle samo ile płaciły do tej pory. Powiększenie ich udziału wynika ze
zmniejszenia sumy, a nie ze zwiększenia ich podatku. Nie ma tu więc mowy
o powiększaniu jakiegokolwiek ciężaru podatkowego.

[...]

Reszta nieistotna, gdyż oparta na fałszywym założeniu.

Dębska

14. Data: 2016-05-23 19:30:28

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-05-23 o 19:10, Przemysław Dębski pisze:

> Jest szansa, że z Piterą czerpiecie swoją wiedzę z tej samej łopaty.

Ktoś tu liczyć nie potrafi :)

> Jeśli obniżysz podatek dla przedsiębiorstw, to zwiększy się procentowy
> udział osób fizycznych w sumarycznym podatku.

Czyli będą musieli płacić więcej :)

> Osoby fizyczne będą płacić
> tyle samo ile płaciły do tej pory.

Ej... a kto dopłaci brakującą różnicę? Dodrukuje się?

> Powiększenie ich udziału wynika ze
> zmniejszenia sumy, a nie ze zwiększenia ich podatku. Nie ma tu więc mowy
> o powiększaniu jakiegokolwiek ciężaru podatkowego.

Bo po cichu i optymistycznie, ale zupełnie bezpodstawnie założyłeś, że
można sobie tak bezkarnie obniżyć wpływy do budżetu zmniejszając podatek
jakiejś grupie.

Nie można.
Wtedy trzeba ciąć budżet (kosztem np. innej grupy), albo przerzucić
obciążenie podatkowe na kogoś innego.
Skoro nie przedsiębiorstwa to kogo proponujesz?

Moja propozycja na zmniejszenie obciążenia budżetu: zaprzestanie
finansowania kościoła.
O, i teraz możemy zmniejszyć podatek. Tylko dlaczego przedsiębiorstwom,
a nie podatek z pracy od osób fizycznych?

> Reszta nieistotna, gdyż oparta na fałszywym założeniu.

Tak ci się tylko wydaje :)

> Dębska

Pozdrawiam
Piotr

15. Data: 2016-05-23 21:10:29

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-05-23 o 19:30, Kviat pisze:

> Ktoś tu liczyć nie potrafi :)

> Czyli będą musieli płacić więcej :)

> Ej... a kto dopłaci brakującą różnicę? Dodrukuje się?

Są dwie opcje. Pierwsza której nie bierzesz pod uwagę - czyli po prostu
mniejszy dochód Pańśtwa. I druga - deficyt, który trzeba załatać. W
pierwszym przypadku trzeba komuś nie dać, w drugim trzeba komuś zabrać.
Na chwilę zapomnijmy o tych opcjach i cofnijmy się do "obniżamy podatek
i co dalej?". Jeśli jesteśmy za maxem na krzywej laffera dochód pańśtwa
sam wzrośnie, jeśli przed spadnie. Pytanie gdzie jesteśmy ? OK, nawet
jeśli jesteśmy tam gdzie trzeba efekt nie przyjdzie od razu i przede
wszystkim nie jest zależny tylko od stawki podatku. Spadek dochodu na za
maxem na krzywej bierze się bezpośrednio z niepłacenia/unikania płacenia
podatków, ich obniżenie nie spowoduje, że ludzie nagle zaczną chętnie je
płacić.
Z drugiej strony - przedsiębiorca, który zapłaci mniejszy podatek
oczywiście nie da podwyżki pracownikowi. Skonsumuje swój zysk płacąc
przy okazji podatek, albo zainwestuje w swój interes. Tak czy siak
będzie to pobudzające dla gospodarki. Zależność pomiędzy obniżką podatku
a spadkiem dochodu państwa nie jest liniowa. Jeśli obniżymy podatek tak,
że z tytułu tego podatku wpływ będzie o 100 zł mniejszy, to nie znaczy
że ogólnie z wszystkich podatków po podsumowaniu Państwo będzie miało
100 zł mniej. Część tej stówy wróci w innym podatku, ponieważ wzrośnie
obrót na rynku.
Wpierw trzeba więc wiedzieć, jakie stawki podatkowe lub ogólniej -
obciążenia są optymalne. To wyznacza kierunek w jakim trzeba iść, w tym
punkcie dopiero powstaje dylemat pt. komu zabrać, komu nie dać.
I tu jest miejsce na mój manifest polityczny :) Otóż poprzednia ekipa
stosowała prostą politykę, podwyższać obciążenia, komu się da to jeszcze
zabrać i nikomu nic nie dać :) A pardon, jeszcze mocno dokręcali śrubę
zagranicznemu kapitałowi. Jak wiadomo obniżenie podatków jest dla
przedsiębiorców niekorzystne - więc tak im obniżali, wręcz zwalniali, że
oni ci imperialiści aż wyli ze złości - takie to było dla nich
niekorzystne :)

> [...]
> obciążenie podatkowe na kogoś innego.
> Skoro nie przedsiębiorstwa to kogo proponujesz?

Jak wyżej. Wpierw optimum obciążeń, później szukanie sposobu na deficyt.
Pasożyci do odcięcia są dobrze zidentyfikowani, trzeba tylko jaj by użyć
nożyczek.

> Moja propozycja na zmniejszenie obciążenia budżetu: zaprzestanie
> finansowania kościoła.

Nie sądzisz, że kościół to taki łatwy cel? Tu wystarczy jedna
zdeterminowana ekipa i kościół się nie obroni. Koncerny farmaceutyczne
czyli mafia w najczystszym wydaniu - to jest wyzwanie.

> O, i teraz możemy zmniejszyć podatek. Tylko dlaczego przedsiębiorstwom,
> a nie podatek z pracy od osób fizycznych?

Bo łopata powiedziała Piterze, że przedsiębiorcom :)

Dębska

16. Data: 2016-05-23 22:07:46

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-05-23 o 21:10, Przemysław Dębski pisze:

> Są dwie opcje. Pierwsza której nie bierzesz pod uwagę

Biorę. Przecież napisałem. Nie czytasz uważnie.

> Nie sądzisz, że kościół to taki łatwy cel?

Sądzę.

> Tu wystarczy jedna
> zdeterminowana ekipa i kościół się nie obroni.

To nie takie proste.
Od wieków doją ludzi jak chcą. Naiwniaków jeszcze długo nie zabraknie.

> Koncerny farmaceutyczne
> czyli mafia w najczystszym wydaniu - to jest wyzwanie.

Tak jak i wiele innych wyzwań.
Podobno miała być dobra zmiana...

> Bo łopata powiedziała Piterze, że przedsiębiorcom :)

E?
"obniżka podatków może bardzo zaszkodzić przedsiębiorcom"

To chyba raczej nie chce im obniżyć? Nie czytasz uważnie...

Pozdrawiam
Piotr

17. Data: 2016-05-23 22:40:28

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Dębski" napisał w wiadomości grup

>krzywej laffera

Która to krzywa jest skrajnie uproszczonym modelem jednowymiarowego oglądu
rzeczywistości, bez uwzględniania wzajemnych oddziaływań itp. Choć bardzo
pasuje do prostych umysłów korwinistów przemalowanych na wyznawców kościoła
polskjezbawia, to do rzeczywistości niekoniecznie.

18. Data: 2016-05-23 22:46:54

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-05-23 o 22:40, Ghost pisze:

> [...]
> Choć bardzo pasuje do prostych umysłów korwinistów przemalowanych na
> wyznawców kościoła polskjezbawia, to do rzeczywistości niekoniecznie.

ale jaja, ale jaja

Dębska

19. Data: 2016-05-23 23:11:30

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Dębski" napisał w wiadomości grup

W dniu 2016-05-23 o 22:40, Ghost pisze:

> Użytkownik "Przemysław Dębski" napisał w wiadomości grup

>ale jaja, ale jaja

Udaj się do specjalisty, ponoć taki obrzęk grozi nawet śmiercią, zwłaszcza
jeśli tyczy obu.

20. Data: 2016-05-23 23:47:12

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-05-23 o 21:10, Przemysław Dębski pisze:
> Z drugiej strony - przedsiębiorca,

Po pierwsze, przedsiębiorca(*) i przedsiębiorstwo to nie to samo.
Przedsiębiorca płaci (albo i nie...) swoje podatki, a przedsiębiorstwo
swoje (nawet gdy to przedsiębiorca jest właścicielem/udziałowcem danego
przedsiębiorstwa).

(*) nie mylić z osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, bo to
jeszcze coś innego

> który zapłaci mniejszy podatek
> oczywiście nie da podwyżki pracownikowi. Skonsumuje swój zysk płacąc
> przy okazji podatek,

Jasne, kupi trzydziesty siódmy jacht, siedemnasty dom z basenem i
dwunastą wyspę...
Poczytaj co robią bogate przedsiębiorstwa (i przedsiębiorcy również) z
nadwyżkami... po przekroczeniu pewnego progu nie da się tego
skonsumować, a ryzyko inwestycyjne rośnie. Bezpieczniej jest trzymać to
w skarpecie na Kajmanach... Myślisz że raje podatkowe zostały wymyślone
tak sobie dla jaj?

> albo zainwestuje w swój interes.

Albo i nie zainwestuje.
Poczytaj dlaczego przedsiębiorcy inwestują (inwestowali(**)) w swój
interes wtedy, gdy podatki są (były(**)) bardzo wysokie.

(**) zaznaczam czas przeszły, bo i globalizacja i rozwój technologiczny
powoduje, że nie da się wprost przełożyć doświadczeń z przeszłości. Ale
zależności widać wyraźnie, a ci co zdają sobie sprawę ze stopnia
komplikacji z politowaniem czytają proste, żeby nie napisać prostackie
wręcz recepty korwinistów.

> Tak czy siak
> będzie to pobudzające dla gospodarki.

Po drugie, pomijając już nawet fakt, że dyskusja zaczęła się od podatku
od przedsiębiorstw (nie mylić z przedsiębiorcą!), to historia uczy
czegoś wręcz przeciwnego niż twierdzą korwiniści.
https://strefainwestorow.pl/artykuly/rekordowe-podat
ki-w-historii-najbogatsi-placili-nawet-98-swoich-doc
hodow

Zwróć uwagę, że przed każdym większym kryzysem, czy to gospodarczym czy
to wybuch wojny, podatki były niskie lub zostały obniżone.
Jakoś dziwnym trafem przy wysokich podatkach (pomijając sam okres np.
wojny, chodzi o okresy powojenne) ludzie dawali radę odbudować się po
wojnie, a nawet całkiem nieźle się rozwijać.

Tak czy siak, (nadmierne) obniżenie podatków wbrew temu co piszesz nie
jest pobudzające dla gospodarki. Prowadzi do nierówności (nadmiernych) i
konfliktów.
Proste umysły korwinistów w swoich wyliczeniach w ogóle nie biorą pod
uwagę czynnika ludzkiego...

(A niskie podatki w Stanach to mit, są inaczej skonstruowane niż w
Europie i porównując gruszki do jabłek można udowodnić co się chce)

Pozdrawiam
Piotr

Babę zesłał Bóg...
Dlaczego blokują niektóre portale społecznościowe?
O zdradzie
Kelner sypie
Nowomowa - język władzy totalitarnej -