Piwonie???

11. Data: 2004-06-15 09:07:49

Temat: Re: Piwonie???
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisała:

> Też przesadzam w sierpniu:-) I kwitną w następnym roku, jeśli to z własnych
> i "mocnych" karp.

Jakaś pani rozsadzała w ostatnim sobotnim programie o ogrodach.
Krzysztof

12. Data: 2004-06-15 10:38:15

Od: "arnizet" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

sorki za blad, ale ten kto madry (oprocz zosi) zorientowal sie ze to
sierpien zeszlego roku, ale coz nikt nie jest doskonaly, co do sadzonek to
byly to stare sadzonki (dlatego jest to dziwne czemu nie kwitna), ale moze
tak jak to milka powiedziala trzeba czekac.
Co do sadzenia to rafalowi proponuje troszeczke sie douczyc (az wstyd). TAKI
ZNAWCA............................hehehe

13. Data: 2004-06-15 11:32:23

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co do sadzenia to rafalowi proponuje troszeczke sie douczyc (az wstyd).
TAKI
> ZNAWCA............................hehehe

Powściągliwość w wyrażaniu poglądu daje czasem człowiekowi szansę na
uniknięcie kompromitacji. Zastanów się, czy przypadkiem nie miałaś złych
nauczycieli a potem przeproś, bo nie miałaś racji. Ewidentnie naczytałaś się
brukowych czasopism.
A z sadzeniem w sierpniu jest jak z przycinaniem roślin na zimę. Uda się
albo i nie.

Wielka Encuklopedia Roślin, wyd. III, Muza SA, Warszawa 2001, s.354
"Paeonie mozna rozmnażać równiez przez podział jesienią lub wczesną wiosną."

Wielka Encyklopedia roślin ogrodowych od A do Z, Muza SA, Warszawa 1999, s.
740
"Dzielić peonie bylinowe jesienią lub wczesną wiosną lub pobierać sadzonki
korzeniowe zimą."

The Complete Garden Flower Book, Annuals, Perennials, Bulbs, Shrubs,
Climbers, Murdoch Books UK Ltd, London, s. 82
"Divide plants in the spring or fall, takeing care not to break the brittle
roots."

Nie będę tłumaczył. Jeśli nie znasz angielskiego to się poducz.

Moje peonie kwitną.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

14. Data: 2004-06-15 11:44:44

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> The Complete Garden Flower Book, Annuals, Perennials, Bulbs, Shrubs,
> Climbers, Murdoch Books UK Ltd, London, s. 82

No tak, tak, tylko że angielska jesień lub wiosna są trochę inne od
polskiej. A najstarsi ogrodnicy w Polsce w osobie mojego śp. Dziadka zawsze
dzielili piwonie w sierpniu. Nawiasem mówiąc - ze starej karpy też należało
posadzić najmłodsze i najbardziej żywotne części.

> Moje peonie kwitną.

Moje też:-))))

Pozdrawiam, Basia.

15. Data: 2004-06-15 12:03:47

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cammvc$9ih$1@news.onet.pl Rafal Wolski
<rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> napisał(a):

> Powściągliwość w wyrażaniu poglądu daje czasem człowiekowi szansę na
> uniknięcie kompromitacji.

Hejka. Święta racja.

> Ewidentnie naczytałaś się brukowych czasopism.
>
> Nie będę tłumaczył. Jeśli nie znasz angielskiego to się poducz.

I znowu zrobił się ten sympatyczny nastrój, z którego słynie nasza
grupa.
Pozdrawiam powściągliwie Ja...cki
P.S. Chciałbym nieśmiało przypomnieć, że to jest grupa polskojęzyczna.

16. Data: 2004-06-15 12:20:07

Od: "arnizet" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

no coz az szkoda mi czasu na czytanie tych wypocin ale czasami warto wiedze
poprzec praktyka, ale widocznie tego ci zabraklo, a szkoda.
zas opinia o znajomosci jezykow obcych, no coz nie bede komentowal bo zal mi
ciebie i jakos mi sie nie chce.
UCZ SIE UCZ a bedziesz wielki.

hehehehe.............rafalko(ty jestes on czy ona) ciekawe.

17. Data: 2004-06-15 12:25:21

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skąd niby mam znać twoją płeć. Podpisałeś się?

18. Data: 2004-06-15 12:33:16

Temat: Nie na temat grupy - Re: Piwonie???
Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

> hehehehe.............rafalko(ty jestes on czy ona) ciekawe.

Raczej oczywiste niż ciekawe.

> no coz az szkoda mi czasu na czytanie tych wypocin ale czasami warto
wiedze

To nie czytaj. Weź mnie w killfile i będzie po strachu. Pozostaniesz głupszy
ale szczęśliwszy.

Z mojej strony temat się wyczerpał i nie będę już odpisywać.

19. Data: 2004-06-15 12:34:37

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:camn99$se8$1@polsl.gliwice.pl Basia Kulesz
<b...@i...pl> napisał(a):

> No tak, tak, tylko że angielska jesień lub wiosna są trochę inne od
> polskiej. A najstarsi ogrodnicy w Polsce w osobie mojego śp. Dziadka
> zawsze dzielili piwonie w sierpniu.

Hejka. Skoro tak, to zacytujmy trochę brukowej literatury: ;-)
- "Działka moje hobby" PWRiL W-wa 1984 - "Piwonie rozmnażają się przez
podział starszych roślin w sierpniu i we wrześniu",
- "Rośliny ozdobne dla technikum zieleni" cz.I WSziP W-wa 1975 -
"Piwonie rozmnaża się z podziału części podziemnych w końcu sierpnia".
Pozdrawiam uzupełniająco Ja...cki
P.S. Nic na to nie poradzę, że staje mi przed oczyma sentencja "Medice,
cura te ipsum" (lekarzu, ulecz samego siebie). ;-)

20. Data: 2004-06-15 12:36:35

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - "Rośliny ozdobne dla technikum zieleni" cz.I WSziP W-wa 1975 -
> "Piwonie rozmnaża się z podziału części podziemnych w końcu sierpnia".

I o tym piszę w odpowiedzi na post Basi. Produkcja w szkółce to nie uprawa
roślin w ogrodzie! Żeby sprzedać róże czasem kopaliśmy je pod koniec
sierpnia robiąc wcześniej opryski na opad liścia. Czy to było dobre dla
krzewów? Średnio. To było dobre dla naszych finansów.

Zobacz post wyżej w tym samym wątku.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami