Placki ziemniaczane

1. Data: 2003-06-07 09:59:42

Temat: Placki ziemniaczane
Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Nie moge ustalic dlaczego moje placki ziemniaczane wychodza inaczej
niz mojej mamie. Zaczy tak, przepis jest w sumie standardowy[*] i taki
sam, ale pamietane placki mojej mamy sa chrupiace, grube i o kolorze
jasnym, prawie zoltym. Moje wychodza jakies takie cienkie. Za malo
maki czy za duzo? Za malo oleju (leje tylko troszke na patelnie)...?

[*] ziemniaki, cebula, jajko, maka

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-06-07 10:27:42

Temat: Re: Placki ziemniaczane
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisal
w wiadomosci news:6ld3evon246a0nh5mg95e7nahlum2t6otf@4ax.com...
> Witam,
> jasnym, prawie zoltym. Moje wychodza jakies takie cienkie. Za malo
> maki czy za duzo? Za malo oleju (leje tylko troszke na patelnie)...?

no to pyszne Ci wychodza! My uwelbiamy z mezem takie cieniutkie, zlote
chrupiace placki. Pychota!

wkn :)

1. Data: 2003-06-07 13:27:39

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> Uzytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X>
napisal
> w wiadomosci news:6ld3evon246a0nh5mg95e7nahlum2t6otf@4ax.com...

Za mało oleju. Robienie placków, to nie czas na odchudzanie ;-) Jeśli nie
lubisz dań ociekajacych tłuszczem, to wykładaj je z patelni na talerz
przykryty 2-3 ręcznikami papierowymi. Pięknie wchłaniają nadmiar tłuszczu.
Mąki jak najmniej. A grubość placków zależy głównie od tego, jak je
nakładasz na patelnię. Jeśli nie rozciapciujesz na cienko, to będą grubsze.
Pozdrawiam, Agata N (plackowa maniaczka).

1. Data: 2003-06-07 14:58:58

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [*] ziemniaki, cebula, jajko, maka

Moze nie odlewasz wody ze startych ziemniaków? Wtedy musisz dodac wiecej
maki. No i jak masa dlugo stoi to ciemnieje .

Dorota

1. Data: 2003-06-07 15:59:24

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze nie odlewasz wody ze startych ziemniaków? Wtedy musisz dodac wiecej
> maki. No i jak masa dlugo stoi to ciemnieje .

Dodam jeszcze, że ciemnienie ziemniaków zależy też od gatunku.

Danka

1. Data: 2003-06-07 19:36:37

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Agata N. napisal(a):

>napisal
>
>Za mało oleju.

Dzisiaj lalem duzo, odlalem wode, dalem malo maki, dwalem duzo ciasta
i, kurna olek., dalej wyszly cienkie...

>Robienie placków, to nie czas na odchudzanie ;-)

;--)

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-06-07 20:26:34

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X>

> Dzisiaj lalem duzo, odlalem wode, dalem malo maki, dwalem duzo ciasta
> i, kurna olek., dalej wyszly cienkie...

Marcin, jesli Ty te placki nakladasaz jakas niewielka lyzka, zamiast solidnej
gglebokiej lyzki do zupy, a jeszcze moze w dodatku na
tej patelni juz po nalozeniu rozplaszczasz takiego placuszka, to on musi wyjsc
cienki.
Ja klade solidna 'kupke' i czekam, az tluszcz 'bosmazy', jesli tak to mozna ujac,
takiego placka naokolo. Dopiero wowczas podwazam
go, tudziez nastepne i przewracam na druga strone.
No i patelnia ma byc odkryta! a nie przykryta!
Barbara

---

1. Data: 2003-06-07 20:45:15

Od: "WMA" <w...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja zeby nie ciemnialy kiedy czekaja na smazenie posypuje je maka. Poza tym
jak chcesz miec grube placki to musisz klasc na patelnie DUZO i nie
rozplaszczac.

Pozdrowienia Wacek

1. Data: 2003-06-08 15:52:09

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Danka" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Dodam jeszcze, że ciemnienie ziemniaków zależy też od gatunku.

A ściślej mówiąc od odmiany. I nie tylko, także od przenawożenia azotem.
Najgorsze IMO ziemniaki na placki (i w ogóle) to słynna Irga. Najlepsze:
Bryza, Bintje, może być Irys, Pola, Aster. A tak na marginesie, ciekawa
jestem, jakie Wy lubicie odmiany? Pozdrawiam, Agata (ogrodnik)

1. Data: 2003-06-09 05:25:40

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Czaplicka napisal(a):

> [...]
gglebokiej lyzki do zupy, a jeszcze moze w dodatku na
>tej patelni juz po nalozeniu rozplaszczasz takiego placuszka, to on musi wyjsc

Nalewam zwykla lyzka, ale leje kilka razy. W sumie poczatkowo placek
ma jakis 1cm grubosci. Potem jakos maleje.

>Ja klade solidna 'kupke' i czekam, az tluszcz 'bosmazy', jesli tak to mozna ujac,
takiego placka naokolo. Dopiero wowczas podwazam
>go, tudziez nastepne i przewracam na druga strone.

No tak, nastepnym razem sprobuje nalac jeszcze wiecej.

>No i patelnia ma byc odkryta! a nie przykryta!

Tak robie.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

porażka kulinarna z morżonego mintaja
Popełniłem placki z...
makaron z serem
płonące polędwiczki wieprzowe - poszukiwane
kotleciki ryżowe