Placki ziemniaczane - pytanie

1. Data: 2001-10-23 10:05:36

Temat: Placki ziemniaczane - pytanie
Od: "Gosia" <k...@n...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień Dobry,

mam ochotę na placki ziemniaczane z jakimś sosem, czy ma ktoś jakiś fajny
pomysł i oczywiście przepis ?

Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam serdecznie
Gosia

1. Data: 2001-10-23 10:46:18

Temat: Re: Placki ziemniaczane - pytanie
Od: "DominikaNM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia" <k...@n...e.pl> napisał w wiadomości
> Dzień Dobry,
>
> mam ochotę na placki ziemniaczane z jakimś sosem, czy ma ktoś jakiś
fajny
> pomysł i oczywiście przepis ?

Ja uwielbiam z pomidorowym :-))) Ale jadamy też z gulaszem, z
pieczarkowym, z grzybowym i z cebulowym. No i na ostro - mięsko,
papryka, cebulka i dużo przypraw. Nie wiem czy to fajne, a co do
przepisów to raczej proste są i można improwizować :-))))
DominikaNM

1. Data: 2001-10-23 11:47:04

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> DominikaNM
>
> placki ziemniaczane: z kwasna śmietaną ( przynajmniej 18%)
z borówkami do mięsa albo żurawinami
z sosem cumberland
z sosem tatarskim ( moim zdaniem najlepszy firmy "Motyl", inne zbyt octowe)
i spróbuj zrobic placki ziemniaczane z ziemniakow startych na tarce
buraczanej, wysmażone na chrupko, brązowe... ale mi slinka leci.. jak zrobisz-
poczęstuj, co> pozdrwiam plackowoQD

1. Data: 2001-10-23 11:55:23

Od: "Gosia" <k...@n...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję Ci bardzo, myślę że spróbuję zrobić sos grzybowy, bo akurat mam
pieczarki w domu.

Miłego dnia
Gosia

1. Data: 2001-10-23 12:12:04

Od: "Gosia" <k...@n...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam czy tarka buraczana oznacza tarkę o dużych oczkach ? Zastanawiam
się, czy wówczas placki nie muszą się dłużej smażyć...?

Gosia

1. Data: 2001-10-23 12:50:22

Od: "Anna Alewska" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gosia" <k...@n...e.pl> wrote in message

> Przepraszam czy tarka buraczana oznacza tarkę o dużych oczkach ?
Zastanawiam
> się, czy wówczas placki nie muszą się dłużej smażyć...?

A propos tarki o dużych oczkach. Wróciłam właśnie z wakacji w
Szwajcarii, naprzywoziłam serów wszelakich :-) a także przepis
na pyszną potrawę. Jeśli ktoś jeszcze nie zna Roesti to podaję
przepis (banalny skądinąd):
Ziemniaki obrać, zetrzeć na tarce na najgrubszych oczkach.
Odsączyć, przyprawić solą i pieprzem, naczynie żaroodporne
wysmarować oliwą i ułożyć na niej masę w formie placka o
wielkości talerza. Masa ma być luźna. Piec w piekarniku ok. 20
min, na koniec posypać serem i zostawić w piecu aż się rozpuści.
Podawać z napojem serwatkowym (nazwy nie pamiętam, mogę
popytać) :-)

Ania

1. Data: 2001-10-24 16:41:08

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Gosia wrote:

> Dzień Dobry,
>
> mam ochotę na placki ziemniaczane

Rozmawialam ze znajomym z San Francisco na temat plackow ziemniaczanych,
i powiedzial mi, ze on robi w gofrownicy, zeby unikac duzej ilosci
tluszczu, ktora placki wchlaniaja podczas smazenia. On spryskuje
gofrownice oliwa w spreju. Czy ktos z was tak robil placki ziemniaczane?

Magdalena Bassett

"home is where you hang your @"

1. Data: 2001-10-24 16:49:27

Od: "Monique" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> [...]
> tluszczu, ktora placki wchlaniaja podczas smazenia. On spryskuje
> gofrownice oliwa w spreju. Czy ktos z was tak robil placki ziemniaczane?

o rany, na taki pomysł bym nie wpadła! ale faktycznie może to ograniczyć
ilość tłuszczu. Chyba spróbuję i podzielę się wrażeniami.

Pozdrawiam
Monika

1. Data: 2001-10-24 19:12:22

Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czytam i czytam i plakac sie chce za tymi plackami:( A ja nie moge i ch
jesc:( Buuuu
To sa wady bycia karmiaca matka:(

--
Pozdrawiam-Iśka

1. Data: 2001-10-25 08:36:30

Od: "Jader" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> Rozmawialam ze znajomym z San Francisco na temat plackow ziemniaczanych,
> i powiedzial mi, ze on robi w gofrownicy, zeby unikac duzej ilosci

Qrde, to moze da sie tez w takim tosterze kanapkowym?

Jader

Steki - obsesja !
Indyk
Sos Worcestershire