Plakaty gejów

291. Data: 2003-03-20 18:24:06

Temat: Re: Plakaty gejów
Od: "Adela" <p...@O...CZpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Ressel" <r...@g...pl> wrote in message
news:b5an20$447$1@inews.gazeta.pl...

> No cóż, zapodany w podsumowaniu tekst :"It should be acknowledged that
> research on lesbian and gay parents and their children is still very new
and
> relatively scarce. Less is known about children of gay fathers than about
> children of lesbian mothers. Little is known about development of the
> offspring of gay or lesbian parents during adolescence or adulthood" w
moim
> mniemaniu dyskwalifikuje cały wywód.

Nie wiem czemu pominelas ten fragment podsumowania (tzn wiem czemu, ale nie
chce sie wdawac w dyskusje na ten temat):

"In summary, there is no evidence to suggest that lesbians and gay men are
unfit to be parents or that psychosocial development among children of gay
men or lesbians is compromised in any respect relative to that among
offspring of heterosexual parents. Not a single study has found children of
gay or lesbian parents to be disadvantaged in any significant respect
relative to children of heterosexual parents. Indeed, the evidence to date
suggests that home environments provided by gay and lesbian parents are as
likely as those provided by heterosexual parents to support and enable
children's psychosocial growth. "

w szybkim tlumaczeniu:

"Podsumowujac, nie ma zadnych dowodow ktore sugerowalyby ze lesbijki i geje
sa niezdolni do bycia rodzicami lub ze rozwoj dzieci lesbijek i gejow jest w
jakis sposob gorszy od rozwoju dzieci rodzicow heteroseksualnych. Nie ma
zadnego badania, ktore wykazywaloby, ze dzieci rodzicow homoseksualnych sa w
jakikolwiek sposob uposledzeni w stosunku do dzieci rodzicow
heteroseksualnych. W istocie, dowody zebrane do dnia dzisiejszego sugeruja
ze srodowisko rodzinne, ktore tworza rodzice homoseksualni z takim samym
prawdopodobienstwem dostarczaja dziecku oparcia, ktore wspiera rozwoj
psychoseksualny dziecka jak rodzice heteroseksualni."

Mysle, ze ten wniosek, ktory Ty przytoczylas, nie kwestionuje tego, co
przytoczylam ja -- gdyby bylo tak, ze homoseksualisci robia jakas krzywde
dzieciom jako rodzice to na pewno juz dawno by to wyszlo w jakims badaniu --
zwlaszcza, ze najstarsze badanie, na ktore powoluje sie ten artykul to
badanie z roku 1978:

"Green, R. (1978). Sexual identity of 37 children raised by homosexual or
transsexual parents. American Journal of Psychiatry, 135, 692-697.

Thirty-seven subjects aged 3-20 years were either raised by lesbian women
(21) or by transsexuals (16). Subjects had lived in these households from
1-16 years, with a mean time of 4.9 years. All but one subject indicated
that toys, games, clothing, and gender of peers were typical for their
gender. Thirteen older subjects indicated erotic fantasies or sexual
behaviors, and all these subjects were heterosexual in orientation. "

Juz w tym badaniu, znalazly sie dorastajace i dorosle osoby. Proponuje
przejrzenie strony:
http://www.apa.org/pi/l&gbib.html

Fakt, ze tych badan jest malo w porownaniu z innymi dziedzinami
psychologii -- i szczerze powiedziawszy mam nadzieje ze badan takich bedzie
coraz wiecej.

*adela*
--
http://out-of-season.blog.pl
http://kobietytworza.w.interia.pl/home.html

292. Data: 2003-03-20 18:45:11

Temat: Re: Odp: Plakaty gejów
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"AsiaS" <a...@n...onet.pl> wrote in message news:b5d0e3$3r4$1@news.onet.pl...
> Nie, nie na ulicy. Znając każdą z nich bardzo dobrze nie dostrzegasz
> żadnej inności - to było odnośnie tego, że oni sami są odmienni.

i tak i nie. niekiedy jest dosyc latwo poznac, ze ktos jest gayem albo lesbijka.

dokladnie.
iwon(k)a

293. Data: 2003-03-20 18:54:33

Od: "Adela" <p...@O...CZpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Garapich" <gara@WYWAL_TOplusgsm.pl> wrote in message
> On Wed, 19 Mar 2003 21:25:01 +0100, "Adela"

> HAHAHA!!!!!!!
>
> Przeglądnęłaś chociaż bibliografię? Bo zdaje się
> to gol do własnej bramki :-) Oni tam przeważnie
> piszą coś innego, niż tutaj sie nam sugeruje na liście...

Po pierwsze ja nie strzelam do zadnej bramki; pytanie bylo o obiektywne
badania na ten temat. Strona Amerykanskiego Towarzystwa Psychologicznego
wydaje mi sie bardziej obiektywna niz moglaby sie wydawac (chociaz nie
musialaby byc) strona robiona przez organizacje takie jak Lambda czy strony
robione przez organizacje (para-)religijne w rodzaju NARTH. Z podejrzeniami
podeszlabym do opisow badan, ktore mowia

Po drugie _przewaznie_ to oni tam pisza dokladnie cos przeciwnego niz Ty
sugerujesz -- na stronie ktora zawiera ok 55 odnosnikow i streszczen
artykulow, ok 43 opisow badan naukowych, i 9 streszczen ksiazek -- w ktorych
glownie mowi sie ze _do tej pory nie wykazano znaczacych negatywnych efektow
bycia wychowywanym przez rodzicow homoseksualnych_ (a badania prowadzi sie
od poznych lat 70) -- Ty wybierasz cztery, gdzie glownym problemem jest nie
to, ze znaleziono jakies negatywne efekty wychowywania dzieci przez
homoseksualistow -- tylko to, ze badanie nie jest wystarczajace do tego by
je generalizowac na cala populacje, lub ze jest potrzeba dalszych badan w
tej sprawie. Prawde mowiac ja podejrzliwie patrzylabym na badania, ktore nie
pozostawiaja cienia watpliwosci i osobiscie uwazam, ze fakt, ze do tej pory
badania nie sugeruja zlego wplywu na dzieci rodzicow homoseksualnych, mimo
tego, ze czesto wychowuja je w bardzo homofobicznym srodowisku, swiadczy
tylko na ich korzysc. A dalsze badania mam nadzieje beda dalej potwierdzaly
to co juz badania mowia, o czym pisze sie w podsumowaniu tego raportu:
[...]

A tak naprawde chodzi o to, ze najwazniejsza jest milosc -- a nie orientacja
seksualna.

*adela*
--
http://out-of-season.blog.pl
http://kobietytworza.w.interia.pl/home.html
I'm not disorganised; I'm polychronic.
A girl is like a road; the more curves she has the more dangerous she is!

294. Data: 2003-03-20 19:43:37

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(k)a"
> i tak i nie. niekiedy jest dosyc latwo poznac, ze ktos jest gayem albo
lesbijka.
Ci którzy prowadzą stabilne życie w rodzinach - raczej nie, przynajmniej Ci z
mojego
otoczenia, wcześniej faktycznie. Wiąże się to z wieloma powodami, poza zwyklym
dorośnięciem itp to także kwestia presji otoczenia i strach by nie utracić
pracy,
skoro się już ma rodzine, dom, kredyty i to wszystko co wymaga umiarkowania w
życiu.
Asia

295. Data: 2003-03-20 21:10:42

Od: "Adela" <p...@O...CZpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

"puchaty" <p...@w...pl> wrote in message

> To prawda co piszesz. Miłość jest najistotniejsza.
> Martwi mnie jednak, że mimo takich przekonań jako homoseksualista swojego
> dziecka zrodzonego z miłości mieć nie będziesz.

Czy tak samo martwi Cie los par heteroseksualnych, ktore nie chca miec
dzieci i jest to ich swiadmy wybor, mimo podobnych przekonan?
Nie wszyscy musza chciec miec dzieci, to raz.
A dwa -- jako lesbijka, gdybym chciala, moge b. latwo miec dziecko. I
zapewniam Cie, ze gdybym sie na nie zdecydowala, to na pewno zrodzone by
zostalo z milosci.

>Jeśli adoptujesz dziecko i
> wychowasz na wspaniałego człowieka istnieje dodatkowo możliwość, że
> opierając się na wzorcu rodziców, ono także swojego dziecka mieć nie
będzie.

Odsetek dzieci homoseksualnych jest taki sam w rodzinach hetero jak i
homoseksualnych.

> IMO tworzy się pewne zagrożenie dla określonej populacji, która traci w
ten
> sposób możliwość rozwoju. Może to jest praprzyczyna nieakceptacji
> homoseksualizmu?

Od poczatku istnienia swiata homoseksualisci istnieli. W niektorych
kulturach nie byli wcale dyskryminowani. Mimo to ludzkosc ma sie dobrze i
nie zanosi sie na to, zeby wyginela.

*adela*
--
http://out-of-season.blog.pl
http://kobietytworza.w.interia.pl/home.html
I'm not disorganised; I'm polychronic.
Why is the man who invests all your money called a broker?

296. Data: 2003-03-20 21:18:01

Od: "Adela" <p...@O...CZpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> To prawda, że homoseksualizm występuje w przyrodzie, nawet
> u naszych biologicznych krewniaków. Tylko co z tego?

To z tego, ze mowienie o "nienaturalnosci" homoseksualizmu, w sensie nie
wystepowania w naturze jest bledem.

>Są gatunki,
> które dokonują aborcji albo zjadają swoje młode. Czy my też mamy
> w związku z tym tolerowac takie zachowania?

To nie ja dziele zachowania i cechy ludzkie na naturalnie = dobre i
nienaturalne = zle. Uwazam, ze kryterium oceny zachowania/cechy powinna byc
krzywda drugiej osoby, a nie to, czy dane zachowanie wystepuje w naturze czy
nie. W zwiazkach homoseksualnych nie dzieje sie nikomu zadna krzywda.
Powstaja one z dokladnie tych samych przyczyn co wiele zwiazkow
heteroseksualnych, w tym z milosci.

*adela*
--
http://out-of-season.blog.pl
http://kobietytworza.w.interia.pl/home.html
I'm not disorganised; I'm polychronic.
"Consider the postage stamp: Its usefulness consists in the ability to stick
to one thing till it gets there." -- Josh Billings

297. Data: 2003-03-20 21:22:56

Od: "Adela" <p...@O...CZpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Co to ma do rzeczy? Naturalne dla innych gatunków nie oznacza,
> że naturalne dla naszego? Ptaki latają, muchy jedzą g... - i co?
> My też to musimy robić, bo to jest naturalne...
>
> Naturalne to takie słowo - wytrych. Naturalność nie ma nic
> wspołnego z moralnością. Antybiotyki są nienaturalne. Czy są
> moralne? A jazda samochodem? A internet?

Ja sie z Toba zgadzam w tej kwestii; tylko ze to nie dla mnie argumentem w
sprawie jest argument rzekomej nienaturalnosci homoseksualizmu. Dla mnie
argumentem w sprawie jest to, czy dane zachowanie czy zwiazek miedzy ludzmi
jest oparty na szacunku dla drugiego czlowieka i nie powoduje krzywdy a o
ile to mozliwe przyczynia sie do powiekszenia dobrostanu (wellbeing)
zainteresowanych.

*adela*
--
http://out-of-season.blog.pl
http://kobietytworza.w.interia.pl/home.html
I'm not disorganised; I'm polychronic.
"Cautious, careful people always casting about to preserve their reputation
or social standards never can bring about reform. Those who are really in
earnest are willing to be anything or nothing in the world's estimation, and
publicly and privately, in season and out, avow their sympathies with
despised ideas and their advocates, and bear the consequences." -Susan B.
Anthony

298. Data: 2003-03-20 21:23:45

Od: "Adela" <p...@O...CZpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

"Ijon" <i...@b...pl> wrote in message
> "Adela" <p...@O...CZpoczta.fm> wrote in message

> IMHO chodzi nie o rodzicow a o srodowisko w jakim mlody czlowiek dojrzewa.

No i ? Wiekszosc homoseksualistow dojrzewalo w ultra-heteroseksualnym
srodowisku.

*adela*
--
http://out-of-season.blog.pl
http://kobietytworza.w.interia.pl/home.html
I'm not disorganised; I'm polychronic.
"Your children need your presence more than your presents." -- Jesse Jackson

299. Data: 2003-03-20 21:26:41

Temat: Re: moja tolerancja było:Re: Plakaty gejów
Od: "Adela" <p...@O...CZpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

"Blanka" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> Użytkownik "Adela" <p...@O...CZpoczta.fm> napisał w wiadomości
> czy
>
> Nie wiem na jakiej podstawie tak jednoznacznie twierdzisz.

Bo nie mam podwojnych standardow dla niechcianych zachowan o charakterze
seksualnym. Niezaleznie od orientacji czy plci molestujacego sa dla mnie tak
samo naganne.

>Ja pisałam o
> konkretnym przypadku i dla mojego męża miało duże znaczenie to, że pan
> docent był mężczyzną.

Bo widocznie ma te podwojne standardy.

*adela*
--
http://out-of-season.blog.pl
http://kobietytworza.w.interia.pl/home.html
I'm not disorganised; I'm polychronic.
Man is condemned to be free. Jean-Paul Sartre

300. Data: 2003-03-20 21:30:16

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"AsiaS" <a...@n...onet.pl> wrote in message news:b5d5lh$f75$1@news.onet.pl...
> [...]
> pracy,
> skoro się już ma rodzine, dom, kredyty i to wszystko co wymaga umiarkowania w

zle mnie zrozumialas. mi chodzi o pierwszy kontakt z czlowiekiem, czesto
po zachowniu jestem w stanie powiedziec czy jest to gay czy lesbijka.
to, ze prowadzi podobny styl zycia do mojego niczego nie zmienia.
iwon(k)a

dobra zona, dobry mąż
Jestem najszczesliwszym czlowiekiem
Nowe zdjęcia naszej rodzinki