Plavix i polocard a czas krzepnięcia...

1. Data: 2006-07-24 21:08:21

Temat: Plavix i polocard a czas krzepnięcia...
Od: Marek <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po zawale i implantacji stentu podawane leki jak w temacie.

Ostatnio (po 10 miesiącach) dość łatwo powstają krwawienia:niewielkie
zadramanie jest klopotliwe. Strach pomyśleć, co się może zdrzyć przy
wyższym ciśnieniu,upałach i przegrzaniu głowy....
Wiek pacjentki:69 lat, nadciśnienie, cukrzyca.

Do tej pory nie miała robionych badań poza EKG, zrobiłem więc prywatnie
trochę biochemii +morfologia+płytki+protrombina/INR. Prawie wszystko w
normie, tylko CRP podniesione, Nie oznaczałem CK-MB i troponiny(nie były
potrzebne??). Może trzeba było pomysleć o czasie krzepnięcia????

I przy okazji pytanie do kardiologów o clopidogrel. Z tego co wyczytałem w
necie lek działa hamująco na procesy krzepniecia ingerując w płytkową część
tego mechanizmu.Są leki tańsze, ale z tego co czytałem mają więcej skutków
ubocznych.

Jaki jest optymalny schemat leczenia plavixem?? Czy zapowiedziana przy
wypisie ze zpitala rezygnacja z tego leku (planowana po 10 miesiacach
leczenia ) na rzecz innych preparatów wynika ze względów ekonomicznych, czy
z przesłanek medycznych ??? Bo jeżeli tylko o pieniądze chodzi, to może
warto płacić więcej, ale miec więcej spokoju o ewentualne powikłania ????

Jak powinien wyglądać monitoring pacjenta podczas leczenia (czas
krzepniecia ??? co jeszcze?)

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

--
Marek

2. Data: 2006-07-25 15:56:14

Temat: Re: Plavix i polocard a czas krzepnięcia...
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Jul 2006 23:08:21 +0200, Marek wrote:

> [...]
> normie, tylko CRP podniesione, Nie oznaczałem CK-MB i troponiny(nie były
> potrzebne??). Może trzeba było pomysleć o czasie krzepnięcia????

Po co?
Klopidogrel i aspiryna wpływają na czynność płytek, nie na białka układu
krzepnięcia. Nie ma ani możliwości, ani potrzeby monitorowania takiego
leczenia w ten sposób.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2006-07-25 17:34:16

Od: Marek <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po co?
> Klopidogrel i aspiryna wpływają na czynność płytek, nie na białka układu
> krzepnięcia. Nie ma ani możliwości, ani potrzeby monitorowania takiego
> leczenia w ten sposób.

Tak, to nie heparyna.... Dzięki za informację, jeżeli można jeszcze kilka
pytań:
1. Co z tymi nasilonymi krwawieniami ? Jeszcze 1/4 roku temu ich nie było..

2.
Jaki jest standardowy schemat monitoringu pacjenta po zawale+ resuscytacji
(zatrzymanie krązenia, defibrylacja). Myśłę tu o szeroki pojętej
diagnostyce: zwłaszcza, jak współistniejącą choroba jest cukrzyca i
nadcisnienie (bardzo kłopotliwe, bo niestabilne, zwłaszcza dużo
"niespodzianek' jest w nocy). Jak to sie robi w dużych ośrodkach???
Jaka jest statytyka po NZK (doczytałem, że przeżycia roczne średnio 85
procent, a pięcioletnie lub krótsze?) Jakie jest ryzyko restenozy (stent
niepowlekany)?

3. Czy zamiana plavixu na tańszy lek jest uzasadniona medycznie, czy
ekonomiczie ????

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.....

--
Marek

4. Data: 2006-07-25 18:17:56

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 25 Jul 2006 19:34:16 +0200, Marek wrote:

> Tak, to nie heparyna.... Dzięki za informację, jeżeli można jeszcze kilka
> pytań:
[...]

Można, ale niestety nie odpowiem na nie, bo nie czuję się kompetentny.
Moja dziedzina to neurologia, a Ty potrzebujesz odpowiedzi kardiologa;
poza tym z doświadczenia wiem, że czasami opinie neurologa i kardiologa
na ten sam temat bywają rozbieżne, więc wolę nikomu nie przeszkadzać w
pracy :)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

MF3
Po nałogu jaka kuracja?
krotkowzrocznosc
chirurg laryngolog
Co teraz zaczęło pylić w pół-wsch Polsce?