Pleśń i pralka

1. Data: 2007-05-18 17:59:52

Temat: Pleśń i pralka
Od: adams99 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wygooglałem żeby wlać domestos w celu usunięcia pleśni. Teraz pytania :

1) ile wlać?
2) czy wlać do bębna, czy do szuflady?
3) po wlaniu jaki program włączyć?

Dzięki za pomoc
adams99

2. Data: 2007-05-18 18:32:54

Temat: Re: Pleśń i pralka
Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"adams99" <a...@g...pl> wrote in message
> Wygooglałem żeby wlać domestos w celu usunięcia pleśni. Teraz pytania :

> [...]

To nic nie daje. Sprawdzałam:((
Próbowałam też innych rzeczy np. cała butelka zwyczajnej bielinki. Zero
efektu.
Sytuację pleśniową opanowałam dopiero, kiedy wymieniłam fartuch, wymieniłam
dozownik i przestałam do tego dozownika lać płyny zmiękczające (bo to na ich
resztach rosła pleśń).
Anka

3. Data: 2007-05-18 19:13:59

Od: adams99 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka napisał(a):

> [...]
> dozownik i przestałam do tego dozownika lać płyny zmiękczające (bo to na ich

U mnie pleśń jest tylko w szufladzie. Z wygooglanych wcześniejszych
wątków sporo osób pisało że domestos jest skuteczny i pomógł.

4. Data: 2007-05-18 19:19:18

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adams99" napisał:
> Wygooglałem żeby wlać domestos w celu usunięcia pleśni. Teraz pytania :
>
> 1) ile wlać?
> 2) czy wlać do bębna, czy do szuflady?
> 3) po wlaniu jaki program włączyć?

Tylko skąd pleśń w pralce? Mam pralkę parę ładnych lat i nie zauważyłem u
siebie pleśni. U ludzi co innego (serwis). Wystarczy żeby po praniu pralki
ładowane od góry pozostały otwarte kilka lub naście godzin a ładowane od
przodu miały uchylone drzwiczki oraz lekko wysuniętą szufladkę a woda sama
odparuje...

P.

5. Data: 2007-05-18 19:23:50

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wymieniłam
> dozownik i przestałam do tego dozownika lać płyny zmiękczające (bo to na

W starej pralce tez to stwierdziłem.
Dlatego w nowej myję co tydzień szufladę - wkładam najpierw na noc do
wiaderka z gorącą wodą a następnego dnia wypłukuję strumieniem z prysznica i
gąbką-zmywakiem
pamiętam też o wyczyszczeniu komory gdzie wjeżdża szuflada - nalewam trochę
na gąbkę i wycieram wnętrze
mam o tyle łatwiej, że używam tylko płynów do prania
na wszelki wypadek robię to przez praniem białych rzeczy :)
Oczywiście zawsze przy nieużywaniu zarówno szuflada jak i drzwiczki uchylone
a widoczne części fartucha - wytarte starym ręcznikiem....
jesli jakakolwiek pleśń jest we wnętrzu to pewnie wyganiają ją dwie butelki
octu przeznaczone do odkamieniania comiesięcznego....

Piotrek

6. Data: 2007-05-18 19:40:54

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przodu miały uchylone drzwiczki oraz lekko wysuniętą szufladkę a woda sama

to problem praktyczny - u mnie pralka (ładowana z przodu) stoi w wąskim
przejściu i często przechodzące osoby potrącając drzwiczki po prostu je
zamykają (podobnie z szufladą)
po prostu musisz pamiętać żeby ostatni kłaść się spaćoraz ostatni wychodzić
z domu rano. i pilnować otwarcia przed dłuższymi okresami kiedy powinny być
otwarte
To nie żart - to praktyka :)

Piotrel

7. Data: 2007-05-18 19:46:33

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adams99" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> Wygooglałem żeby wlać domestos w celu usunięcia pleśni. Teraz pytania :
>
> 1) ile wlać?
> 2) czy wlać do bębna, czy do szuflady?
> 3) po wlaniu jaki program włączyć?

Poczytaj tu
http://groups.google.com/group/pl.rec.dom/search?hl=
pl&group=pl.rec.dom&q=czarna+ple%C5%9B%C5%84

Pozdrawiam, Lesława Jaworowska
http://jaworowska.prv.pl/

--
"Każda kobieta uważa się za niezastąpioną,
choć sądzi, że sama mogłaby zastąpić bez trudu każdą inną."

8. Data: 2007-05-18 19:47:10

Od: adams99 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pietrek napisał(a):

> [...]
> przodu miały uchylone drzwiczki oraz lekko wysuniętą szufladkę a woda sama

Wiesz polak mądry po szkodzie:) Drzwiczki zostawiałem zawsze uchylone
ale szuflady już nie.

Wracając do moich 3 pytań - ktoś może mi odpowiedzieć?

9. Data: 2007-05-18 20:49:43

Od: adams99 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

misiczka napisał(a):

> [...]
>>

> Poczytaj tu
> http://groups.google.com/group/pl.rec.dom/search?hl=
pl&group=pl.rec.dom&q=czarna+ple%C5%9B%C5%84

Poczytałem i w żadnym nie ma odpowiedzi na moje pytania.

Anyway - dostałem już info na priv co uczynić i dziękuję wszystkim za
poświęconą uwagę

adams99

10. Data: 2007-05-18 21:01:07

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotrek" <h...@p...onet.pl> wrote in message

> Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
>
> W starej pralce tez to stwierdziłem.
> Dlatego w nowej myję co tydzień szufladę

Tak, tylko w pralkach ładowanych od góry praktycznie nie ma sposobu na
dokładne umycie dozownika.
Anka

[szukam] projektanta - Wrocław
minimalna odleglosc lodowki od sciany
wykonanie szafy/garderoby (oferta zlecenia/pytania)
Dziwne garnki?
Firma F.H. MODESTO Dariusz Słowak (Kraków)