Plesn na scaniach?

1. Data: 2004-10-21 19:43:14

Temat: Plesn na scaniach?
Od: "A." <p...@n...dole.posta.com> szukaj wiadomości tego autora

W 2 pokojach (na scianach frontowych) pojawila sie plesn-pojawila sie 3
lata temu w zime, ale byla tak niewielka, ze nie bylo sie czym
przejmowac. Z zeszlym roku bylo troche wiecej, wiec zglosilem do
spoldzielni, przyszedl facet i stwierdzil, ze nie wietrzymy mieszkania i
to jest powodem plesni. W rogu jednego z pokoi jest ona coraz wieksza.
Na kawaleczku sciany od czasu do czasu pojawiaja sie krople wody. W
mieszkaniu 5 lat temu wymienilismy okna. Stare byly nieszczelne wiec
powietrze troche sie przedostawalo i krazylo po mieszkaniu. Przy nowych
oknach prawie 0 cyrkulacji.
Sciana frontowa jest ocieplona jezeli dobrze pamietam steropianem.
Mieszkanie wietrzone jest wlasciwie tylko gdy zona jest z dzieckiem na
spacerze.
1. Czy mozliwe jest aby powodem plesni/kropli wody bylo niewietrzenie
mieszkania/brak cyrkulacji powietrza?
2. Czy kaloryfer w pokoju, w ktorym jest plesn powinien grzac czy
lepiej, zeby byl zimny?
3. Czym wyczyscic plesn?-czesc plesni to takie suche kuleczki na
scianie, ktore schodza gdzy przeciera sie sciane szmatka. Czesc plesni
to zielonkawe plamki na scianie, ktore ze cholere nie chca zejsc.
4. Czy nalezaloby juz czyscic czy poczekac do wiosny gdy bedzie cieplej?

--
arek_ymail ( . a.t . ) y.a.h.o.o.co.uk

1. Data: 2004-10-21 20:42:00

Temat: Re: Plesn na scaniach?
Od: "Q" <o...@g...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Czy mozliwe jest aby powodem plesni/kropli wody bylo niewietrzenie
> mieszkania/brak cyrkulacji powietrza?

powodem na ogol jest _wilgoc_;
/brak wietrzenia moze byc jednym z wielu powodow,
ktore zlozyly sie na powstanie wilgoci,
ale moim zdaniem nie glownym;
no chyba, ze suszycie tam caly czas duzo prania :)

> 2. Czy kaloryfer w pokoju, w ktorym jest plesn powinien grzac czy
> lepiej, zeby byl zimny?

grzac = suszyc, czyli grzac;

> [...]
> to zielonkawe plamki na scianie, ktore ze cholere nie chca zejsc.
> 4. Czy nalezaloby juz czyscic czy poczekac do wiosny gdy bedzie cieplej?

usun ten syf ze sciany!!!;

mozesz podsuszyc te sciane i potem
potraktowac ja jakims impregnatem,
ale to tylko polsrodki;

jesli macie wilgotne sciany,
to zbadaj dlaczego;

1. Data: 2004-10-21 21:52:05

Od: Christian <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 21 Oct 2004 19:43:14 GMT, A. napisał(a):

> [...]
> mieszkaniu 5 lat temu wymienilismy okna. Stare byly nieszczelne wiec
> powietrze troche sie przedostawalo i krazylo po mieszkaniu. Przy nowych

Masz odpowiedz, kolejna ofiara plastikow, dlaczego kazdy musi niemal zawsze
mowic ze jak wymienil super okna ma grzyba?
A te super szczelne maja nawiew? nie mozesz go otworzyc, lub zwyczajnie
rozszczelnic okna?

> 1. Czy mozliwe jest aby powodem plesni/kropli wody bylo niewietrzenie
> mieszkania/brak cyrkulacji powietrza?

wilgoc jest jedna z efekytow braku cyrkulacji powietrza, a czesta wilgosc
to grzyb

> 2. Czy kaloryfer w pokoju, w ktorym jest plesn powinien grzac czy
> lepiej, zeby byl zimny?

Ty masz grzac aby wysuszyc tego grzyba i rozszczelnij okna.

> 3. Czym wyczyscic plesn?-czesc plesni to takie suche kuleczki na
> scianie, ktore schodza gdzy przeciera sie sciane szmatka. Czesc plesni
> to zielonkawe plamki na scianie, ktore ze cholere nie chca zejsc.

sprobuj zwyczajnie domestosem... czytalem ze to ludzia pomaga, ponadto sa
rozne preparaty do grzybow, przejdz sie do jakiegos sklepu z farbami

> 4. Czy nalezaloby juz czyscic czy poczekac do wiosny gdy bedzie cieplej?

j.w.

pozdrawiam

O.

1. Data: 2004-10-21 22:04:40

Od: "A." <p...@n...dole.posta.com> szukaj wiadomości tego autora

Christian wrote:

> [...]
> mowic ze jak wymienil super okna ma grzyba?
> A te super szczelne maja nawiew? nie mozesz go otworzyc, lub zwyczajnie

Okna sa drewniane. Tak maja nawiew-tzn. gdy klamka jest ustawiona po
skosie to sa odrobine odcholone. No wlasnie od dzisiaj nawiew jest otwarty.

Dzieki

--
arek_ymail ( . a.t . ) yahoo.co.uk
Sony Clie SJ22 + Nokia 6610

1. Data: 2004-10-22 08:32:14

Od: "SabAda" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A." <p...@n...dole.posta.com> napisał

> Okna sa drewniane. Tak maja nawiew-tzn. gdy klamka jest ustawiona po
> skosie to sa odrobine odcholone. No wlasnie od dzisiaj nawiew jest
> otwarty.

- ja uważam, że lepiej (z własnej praktyki i plastików) codziennie zakręcić
kaloryfery, zrobić porządny przeciąg w domu - (zamykam się na chwilę w innym
pomieszczeniu) a potem włączyć grzanie. Ciągły nawiew bardzo schładza
pomieszczenia a efekty wietrzenia są mizerne (oczywiście przy niskich
temperaturach - gdy jest ciepło nawiew mam otwarty cały czas).
Również podczas gotowania trzeba pamiętać o nawiewie i wyciągu nad kuchnią.

czy macie jakieś doświadczenia...
Drzwi antywlamaniowe Gerda
Koszty gładzi, płytek poza W-wa
koszt gładzenia scian w Warszawie