Plodnosc po porodzie !!

1. Data: 2002-01-28 12:01:01

Temat: Plodnosc po porodzie !!
Od: "Mirek" <m...@n...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! :o))
1 listopada 2001 urodzila nam sie wspaniala, piekna coreczka, ktorej na imie
Emilka.
Miewa sie znakomicie, rosnie jak na drozdzach, pozostaje tylko i wylacznie
na mleku matki.
Tyle wstepu a teraz pytanie : zona okolo 5 tygodni temu miala pierwszy po
porodzie okres, drugi jeszcze sie nie pojawil mimo ze powinien juz 9dni
temu. Jak to wlasciwie jest z plodnoscia u kobiet po porodzie:
1. Jakie jest prawdopodobieństwo zajscia w ciaze po niecalych 3 miesiacach
od porodu?
2. Czy mozliwe sa cykle bez owulacji?
Test wykazal ze ciazy nie ma jednak zastanawia nas fakt opozniania okresu.

Pozdrawiam
Mirek

2. Data: 2002-01-28 18:10:04

Temat: Re: Plodnosc po porodzie !!
Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mirek" <m...@n...e.pl> wrote in message

> 1. Jakie jest prawdopodobieństwo zajscia w ciaze po niecalych 3 miesiacach
> od porodu?
Wszedzie pisza, ze jakikolwiek okres ochronny (antykoncepcyjny) po porodzie
to zabobon. Podobnie, jak sugestie, ze przed zajsciem w ciaze chroni
karmienie piersia.
Zaznaczam, ze nie jestem lekarzem.

Pozdrawiam,
Marta

3. Data: 2002-01-28 21:08:11

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Istnieje pojęcie bezpłodności laktacyjnej i jest ono stosunkowo dokładnie
poznane. twierdzenie że to zabobon jest nonsensem. Wystarczy czytać rzetelne
opracowania a nie te tworzone przez psedonaukowców.

Wracając do tematu, to powrót miesiączki świadczy o powrocie czynności
hormonalnej jajników i i tym samym możliwości owulacji. Dopóki karmi piersią
cykle mogą być nieregularne, nie konicznie z owulacją a miesiączki
przedłużone. Jedyna rada to antykoncepcja / spirala albo Provera depot/ albo
szklanka wody.
pozdr tolo

4. Data: 2002-01-29 11:50:01

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Wieszczycka wrote:

> Wszedzie pisza, ze jakikolwiek okres ochronny
> (antykoncepcyjny) po porodzie to zabobon.
> Podobnie, jak sugestie, ze przed zajsciem w ciaze
> chroni karmienie piersia.

Mnie uczono, że nie jest to zabobon, a ma związek z gospodarką hormonalną
karmiącej kobiety. Ewolucyjnie jest to uzasadnione - noworodek ludzki jest
wybitnie niesamodzielny przynajmniej przez pół roku, więc lepiej, żeby przez te
pół roku matka dbała o niego, zamiast zachodzić w kolejną ciążę. Skoro istnieją
kobiety regularnie rodzące co rok (mimo karmienia piersią), to znaczy że nie u
wszystkich kobiet ten mechanizm działa.

Leszek

5. Data: 2002-01-29 20:28:50

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"tolo" <t...@b...wroc.pl> wrote in message
> [...]
rzetelne
> opracowania a nie te tworzone przez psedonaukowców.

Nie do konca rozumiem Czy to znaczy, ze kobieta, ktora karmii dziecko np.
przez 2 lata, moze liczyc, ze nie zajdzie w ciaze?
I jak ta metoda ma sie do klasycznych srodkow antykoncepcyjnych?

Marta

6. Data: 2002-01-29 22:09:02

Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Liczyć może, ale łatwo się przeliczyć...

> I jak ta metoda ma sie do klasycznych srodkow antykoncepcyjnych?

Ma nieporównywalnie mniejszą skuteczność...
Faktycznie, istnieje coś takiego jak bezpłodność laktacyjna, ale żeby
kobieta rzeczywiście nie zaczęła jajeczkować po porodzie spełnionych
musi być wiele warunków - m.in. musi karmić dziecko bardzo regularnie,
przerwy pomiędzy karmieniami nie mogą przekraczać bodajże 4 godzin, i
należy "skarmiać" w ciągu doby jakąś określoną (dużą) ilość mleka...
Zapewne istotne są również stresy, zażywane leki, i pewnie mnóstwo
innych czynników. Ja bym tej metodzie nie zaufała. Mam przykład w domu -
różnica 14 miesięcy pomiędzy moimi braćmi - moja Mama bardzo intensywnie
karmiła piersią - i kilka podobnych przykładów.

Kami
____________________________
k...@p...net
ICQ: 81442231 - GG# 436414

7. Data: 2002-01-29 22:11:48

Od: "Basia" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lech Trzeciak" <l...@i...gov.pl> napisał w wiadomości

> [...]
istnieją
> kobiety regularnie rodzące co rok (mimo karmienia piersią), to znaczy że

Zgadzam się z Leszkiem ..
Mogę jedynie poprzeć to osobistym przykładem, że owulacja występuje nawet w
drugim miesiącu po porodzie podczas karmienia. Mimo zapewnień ginekologa do
którego chodziłam poprosiłam o recepte i kuiłam sobie testy na owulację i co
miesiąc pięknie pokazywały że spokojnie mogę być drugi raz w ciąży.

Pozdrawiam
Basia

8. Data: 2002-02-03 00:24:19

Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> Mimo zapewnień ginekologa do
> którego chodziłam poprosiłam o recepte i kuiłam sobie testy na
owulację i co
> miesiąc pięknie pokazywały że spokojnie mogę być drugi raz w ciąży.

Co to są testy na owulację? A dokładniej to jak one wyglądają, sie
nazywają, wskazują owulację precyzyjnie? chodzi mi o to, czy nadają sie
do wychwycenia momentu kiedy nalezy współżyć przy chęci posiadania
dziecka?

--
Pozdrówka
Tatiana

9. Data: 2002-02-05 15:58:34

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

dołączam się do pytania i proszę o nazwy handlowe.

linki - prosba o pomoc!
kosmetyczka
boiron
Medycyna naturalna