Plomba mi wypadla, naturalnego zeba mam juz bardzo malo

1. Data: 2008-06-10 15:55:38

Temat: Plomba mi wypadla, naturalnego zeba mam juz bardzo malo
Od: "Maciek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mowa jest o gornej, lewej piatce.

Jakis czas temu wypadla mi z tego zeba plomba.
Poszedlem do dentysty, ktory zalozyl mi nowa plombe.
Dowiedzialem sie od niego, ze naturalnego zeba mam tam juz marne szczatki,
plomba sie przez to slabo trzyma i mam tak gryzc aby nie przemeczac tego
zeba.

Minely dwa miesiace i czuje, ze ta nowa plomba dlugo tam nie pobedzie.

Pytanie: czy sa jakies metody na odbudowe takiego zeba?

Maciek

2. Data: 2008-06-10 16:20:29

Od: Radosław Rossa <r...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Minely dwa miesiace i czuje, ze ta nowa plomba dlugo tam nie pobedzie.
> Pytanie: czy sa jakies metody na odbudowe takiego zeba?

Najprawdopodobniej jedynym sensownym rozwiązaniem jest wykonanie wkładu
koronowo-korzeniowego i korony protetycznej (po uprzednim leczeniu kanałowym).

--
Pozdrawiam.
RR ;-)

p.r.m. EL 250 B, FZ6 ABS
p.s.m. AMiKM '05
s.m.d. DDS, Poland

3. Data: 2008-06-11 08:28:52

Od: "Maciek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najprawdopodobniej jedynym sensownym rozwiązaniem jest wykonanie wkładu
> koronowo-korzeniowego i korony protetycznej (po uprzednim leczeniu
> kanałowym).

czy to znaczy, ze bede mial jakies druty na zebach?

Maciek

4. Data: 2008-06-11 10:26:32

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Maciek pisze 11-06-2008 10:28:

> czy to znaczy, ze bede mial jakies druty na zebach?

Nie, wkład będzie zacementowany w kanale korzeniowym, na to korona -
wyglądająca jak własny ząb. Też zacementowana na stałe.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

5. Data: 2008-06-20 07:25:34

Od: "Q" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, wkład będzie zacementowany w kanale korzeniowym, na to korona -
> wyglądająca jak własny ząb. Też zacementowana na stałe.

chodzi o to, ze spiluja Tobie resztki tego zeba,
zrobia odlew szczeki w tym miejscu
a pan protetyk zrobi sztuczny zab na podstawie tego odlewu;
potem pani dentystka wleje specjalny klej do tego sztucznego zeba
i wsadzi Ci go na resztki oryginalnego zeba (na tego kikuta);

jasne? :)

6. Data: 2008-06-20 17:19:11

Od: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Radosław Rossa wrote:

> Najprawdopodobniej jedynym sensownym rozwiązaniem jest wykonanie wkładu
> koronowo-korzeniowego i korony protetycznej (po uprzednim leczeniu
> kanałowym).

Jest jeszcze coś takiego, co się nazywa wkład standardowy i na tym można
zrobić lepszą odbudowę z użyciem materiału kompozytowego, ale rzecz jasna
gorszą niż zestaw wkład i korona (ale tańszą).

--
Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
http://www.all-dent.eu/

rak anaplastyczny
Podkrążone oczy.
Dziwny "dzyndzel" na plecach
Nadczynność tarczycy a wczasy nad morzem
Golenie i zdzieranie naskórka