Plomby stomatologiczne reklama a rzeczywistość

1. Data: 2010-01-08 12:53:40

Temat: Re: Plomby stomatologiczne reklama a rzeczywistość
Od: "Wojtek K." <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak juz sie wygadałes, to teraz udaj sie do psychiatry. Bzdury piszesz takie
ze szkoda słów. Pozdrawiam. Dentysta

2. Data: 2010-01-09 05:58:20

Od: marek13 <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Białe plomby dentystyczne : reklama a rzeczywistość

Białe plomby lepsze? Białe plomby dentystyczne są takie same? Tutaj
znajdziesz podstawowe informacje.

Często zadajemy sobie pytanie które wypełnienie/plomba dentystyczna
jest najlepsza?

Odpowiedź zależy od wielu czynników,wskazań i zaleceń. O jakości
plomby decyduje m.in.:

technika usunięcia próchnicy, swoisty klej łączący plombę z zębem,
sposób zakładania, izolacji, techniki, opracowania. Najlepszymi
wypełnieniami są obecnie kompozyty. Kompozyty osiągnęły parametry
lepsze niż porcelana, glasjonomery oraz inne pokrewne tworzywa.
Kompozyty to bardzo szeroka grupa. Kompozyty dzielą się na szereg
podgrup. Nie ma znaczenia czy kompozyt jest światło czy
chemoutwadzalny. Ceny kompozytów wahają się od 30 do ponad 300 złotych
za tę samą porcję.

Czy można od razu rozpoznać jakość wypełnienia: niestety nie. Jest to
powód dlaczego dentyści używaja popularnych średniej klasy materiałów
(Gradia, Herculite, Charisma, Tetric) poza tym im lepszy materiał tym
trudniejszy i bardziej pracochłonny sposób stosowania. Zaawansowane
techniki wymagają więcej czasu i dokładności. Popularne koncerny
prześcigają się w "dotowaniu" szkół, uczelni aby już od wczesnych lat
przyzwyczaić studentów (lekarzy) do ich stosowania.

Pozornie większość klinik reklamuje się "stosowaniem nowoczesnych
wypełnień" w rzeczywistości preferują rozwiązania korzystne
ekonomicznie. Reklamowane technologie oparte na komputerowym skanie
(cad-cam) mają gorsze wyniki niż precyzyjna ręczna praca. Korony tzw
"pełnoceramiczne" w wielu przypadkach są gorszym rozwiązaniem niż
popularny akryl.

W grupie kompozytów estetycznych najlepsze notowania osiąga mało znany
w Polsce Renamel firmy Cosmodent, typowym tworzywem rekonstrukcyjnym
jest diamond crown & bridge http://www.chaptrade.com/conserva czy też
http://www.apoldent.pl/index.php?23217,394.

Brak wiedzy szkół medycznych lub też działania regionalne zależne od
sponsora powodują więcej szkody niż korzyści. Określenie biała plomba
nic nie mówi, określenie plomba utwardzana światłem nie oddaje
jakości, teza "porcelana jest najlepsza" jest całkowicie niezgodne z
prawdą, techniki marketingowe "plomb komputerowych" mają efekt jedynie
pozorny dla nieświadomego pacjenta. Dlaczego tak jest? Otóż inwestycje
w tzw. technologię cad/cam sięgają 100 tys. euro - ten wydatek skraca
czas i koszt wykonania plomby/inelya/korony ale NIE POPRAWIA JAKOŚCI
wręcz przeciwnie jakość jest gorsza niż precyzyjna ręczna praca. Czy
reklama pokazująca pozorną wyższość tej technologii jest etyczna ?
Oczywiście NIE ma jedynie uzasadnienie marketingowe i handlowe
podyktowane chęcią zwrotu inwestycji. Czy nie należy takiej
technologii stosować Oczywiście nie! Rozwiązania takie jak Cad/cam
mają swoje miejsce w zabiegach o standardowej jakości sczególnie gdzie
koszty są ważne jak np. w zabiegach pokrywanych przez ubezpieczenia
jak NFZ.

3. Data: 2010-01-09 10:40:00

Od: "Wojtek K." <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozwiązania takie jak Cad/cam
mają swoje miejsce w zabiegach o standardowej jakości sczególnie gdzie
koszty są ważne jak np. w zabiegach pokrywanych przez ubezpieczenia
jak NFZ.

To mnie rozwala. Chyba nie wiesz o czym piszesz. Przykładowo system CAD/CAM
Cerec 3 kosztuje na poziomie 70 tys euro, dochodza koszty zwiazane z wymiana
frezow i bloczki do frezowania ktore sa srednia po 70 euro. I proponujesz
takie leczenie na NFZ. Tylko kto za to zaplaci, nawet najabogatszych panstw
na to nie stac. CAly Twoj artykul to nieporozumienie.

4. Data: 2010-01-09 23:25:18

Od: "p47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek K." <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jak juz sie wygadałes, to teraz udaj sie do psychiatry. Bzdury piszesz
> takie ze szkoda słów. Pozdrawiam. Dentysta

Skoro szkoda słów to po co piszesz i miejsce zajmujesz? Tym bardziej, że
używasz naprawde wyjątkowo konkretnych i rzeczowych argumentów;-))

5. Data: 2010-01-10 02:59:59

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"marek13" 4...@2...goog
legroups.com

: podgrup. Nie ma znaczenia czy kompozyt jest światło czy
: chemoutwadzalny. Ceny kompozytów wahają się od 30 do ponad 300 złotych
: za tę samą porcję.

hemocoś -- od krwi
chemiocoś -- od chemii

W wymowie hemo- i chemo- wygląda tak samo.
Może warto pisać chemio-?

: jakości, teza "porcelana jest najlepsza" jest całkowicie niezgodne z

Wolę co pół roku zmienić plombę niż założyć na pięć lat koronkę z porcelany.
A jedną ,,koronkę'' z plomby mam od chyba czterech lat. Akurat wisi ona
w powietrzu na ósmym górnym zębie, więc trudno coś o niej powiedzieć -- dolne
zęby kończą się po tej stronie wcześniej. Inne ,,koronki'' wcześniej lub później
pękały i były wyciągane gumą do żucia, ale i tak wolę kompozyt niż marnowanie
zęba pod koronkę.

Nie wiem, czy dzisiejsze kompozyty są równie twarde i wytrzymałe jak
porcelana, ale postęp jest. Natomiast wiem o tym, że ,,kultura dentystyczna''
w Polsce jest żadna w zestawieniu z tym, co dzieje się na tak zwanym Zachodzie.
Tu uznaje się, że zęby muszą się psuć i wypadać. :)

-=-

Gdybym miał dzieci, wytłumaczyłbym im, dlaczego
guma do żucia + pasta i szczoteczka + nitka dentystyczna + bezstresowe życie
dają ogromne korzyści.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

6. Data: 2010-01-10 07:43:21

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

marek13 <k...@i...pl>:

Białe plomby dentystyczne : reklama a rzeczywistość

> Białe plomby lepsze?

lepsze od czego? od "czarnej plomby" (czyli amalgamatu)???

> [...]
> jest najlepsza?
>
> Odpowiedź zależy od wielu czynników,wskazań i zaleceń. O jakości

a mozesz dokladniej?

> swoisty klej łączący plombę z zębem,

kazda plomba ma odpowiednie zalecenia co do kleju, systemu.

> sposób zakładania, izolacji, techniki, opracowania. Najlepszymi
> wypełnieniami są obecnie kompozyty. Kompozyty osiągnęły parametry
> lepsze niż porcelana,

ale nigdy nie bylo plomb z porcelany. Czyzby Ci sie pomylilo kolokwialna nazwa
starej plomby z przychodni lat 70 tzw "porcelana"?
(bo chyba nie piszesz o onlay/inlay)

>glasjonomery oraz inne pokrewne tworzywa.

czyli jakie?

> [...]
> podgrup. Nie ma znaczenia czy kompozyt jest światło czy
> chemoutwadzalny. Ceny kompozytów wahają się od 30 do ponad 300 złotych

ma znaczenie. Skurcz materialu po utwardzeniu swiatlem a "chemia" jest
znaczny. I to dosc. Dlatego jest sporym znaczeniem jaki kompozyt sie uzyje.

> [...]
> (Gradia, Herculite, Charisma, Tetric) poza tym im lepszy materiał tym
> trudniejszy i bardziej pracochłonny sposób stosowania.

nieprawda. Firmy ktore produkuja coraz to nowe materialy przescigaja sie w
ulatwieniu pracy dla dentystow. Wrac z postepem materialow idzie tez w parze
skrocenie czasu pracy przy zakladaniu wypelnienia.

> [...]
> prześcigają się w "dotowaniu" szkół, uczelni aby już od wczesnych lat
> przyzwyczaić studentów (lekarzy) do ich stosowania.

i dobrze, chyba trzeba uczyc nowosci a nie twkic w ucieraniu amalagamatu z
rtecia.

> Pozornie większość klinik reklamuje się "stosowaniem nowoczesnych
> wypełnień" w rzeczywistości preferują rozwiązania korzystne
> ekonomicznie.

bo nowoczesnosc moze oznaczac ekonomicznosc. Wiem, ze nie miesci Ci sie to w
glowie, ale tak jest. Czas to pieniadz, i firmy to w wiedza. Dlatego jak
pisalam nie tylko udoskonala sie matarialy ale czas spedzony nad zakaldaniem
takich wypelnien. Im lepszy matarial, tym prosciej sie go zaklada.

> [...]
> (cad-cam) mają gorsze wyniki niż precyzyjna ręczna praca. Korony tzw
> "pełnoceramiczne" w wielu przypadkach są gorszym rozwiązaniem niż

czyzbys byl starej daty technikiem dentystycznym, ktory umial tylko wykonywac
korony z akrylu i teraz sie zaczyna bac o wlasny stolek, bo nagle dentystci
beda mogli sami wykonac wypelnienie w gabinecie na miescu?? wydaje mi sie, ze
tak. To co piszesz to jest klamstwo.

> W grupie kompozytów estetycznych najlepsze notowania osiąga mało znany
> w Polsce Renamel firmy Cosmodent, typowym tworzywem rekonstrukcyjnym
> [...]

otworzyl mi sie tylko ostatni link, i co ja tam widze- przyklady wypelnien
tymczasowych a nie stalych. Most w przykladzie ostatniego pacjenta byl
wykonany jako kompromis trudnosci finansowych pacjenta, i braku zgody na
wykonanie protezy wyjmowalnej. Snap-on-smile jest rowniez usnawane jako
wypelnienia absolutnie tymczasowe. Nie wiem wiec w jakim celu podajesz te
przyklady jako najlepsze rozwiazania, moze najlepsze ale jako tymczasowe 9
czyli nie te najlepsze na dlygi okres).

> [...]
> mają swoje miejsce w zabiegach o standardowej jakości sczególnie gdzie
> koszty są ważne jak np. w zabiegach pokrywanych przez ubezpieczenia

generalnie mieszasz dane i chyba swiadomie wprowadzasz w blad ewentulanych
odbiorcow twojego postu. Nie boj sie, maszyny CAD/CAM nie zabiora Ci pracy, w
Twoim ukochanym akrylu, nie zawsze sa wskazania do ich zastosowania. Wciaz
wysyla sie prace do technikow. Na pewno naucz sie nowych rozwiazan
technicznych, i nie reklamuj tymczasowcyh rozwiaza jako te najlepsze.

i.

7. Data: 2010-01-10 17:57:20

Od: "p47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
(...)

> otworzyl mi sie tylko ostatni link, i co ja tam widze- przyklady wypelnien
> tymczasowych a nie stalych.

( ...ciach przydługie rozważania mające zdyskredytowac polemistę...)

> [...]
> wysyla sie prace do technikow. Na pewno naucz sie nowych rozwiazan
> technicznych, i nie reklamuj tymczasowcyh rozwiaza jako te najlepsze.

Cóz, post Iwon(k)a to chyba dowód, jak wielkie pieniadze zwiazane są ze
stomatologią, bo tylko duże pieniadze moga skłonic ludzi do robienia z
siebie nieporadnego głupca, byleby polemistę o niewygodnych pogladach
pogrązyc.
Otóz wspomniana Iwon(k)a przyznaje, że podstawą jej dywagacji jest niepełna
informacja, - ot, bidulce "nie mógł sie" otworzyc pierwszy, zasadniczy link,
a więc super,- mimo niepełnych danych przypisuje polemiście to, że jego
wypowiedż dotyczy jedynie wypełnień tymczasowych i wyciąga z tego daleko
idace, niepochlebne dla niego wnioski. Nie dba przy tym nawet o to, ze inni
(tak jak ja) uznać ja w tej sytuacji za osobę, hm, nieporadną
intelektualnie, bo tylko taka nie byłaby w stanie wpaśc na pomysł aby w
przypadku technicznych problemów z otwarciem linku wpisac np do wyszukiwarki
podaną nazwę firmy czy omawianego produktu i uzyskać przed napisaniem postu
szersze informacje.
No, ale może wówczas tego postu w duchu miłym sponsorom iwon(k)i NIE
możnaby było napisac;-))

p47

PS. Specjalnie dla nieporadnej iwon(k)i linki uzyskane z wyszukiwarki:
http://www.chaptrade.com/conserva.htm
http://www.cosmedent.com/index.asp

8. Data: 2010-01-11 21:55:41

Od: T-D-K <2...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

(...)

> Gdybym miał dzieci, wytłumaczyłbym im, dlaczego
> guma do żucia + pasta i szczoteczka + nitka dentystyczna + bezstresowe
> życie
> dają ogromne korzyści.

Masz rację, ale bez gumy do żucia - poczytaj z czego się składa ten produkt.

--
TDK

9. Data: 2010-01-12 00:01:49

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"T-D-K" hig6op$8jk$...@n...dialog.net.pl

> (...)

> Masz rację, ale bez gumy do żucia - poczytaj z czego się składa ten produkt.

-- czytałem książki pisane przez lekarzy, także przez stomatologów
-- radziłem się kilku stomatologów i lekarzy innych specjalizacji
-- szukałem informacji w wielu innych miejscach

Nigdy nie znalazłem niczego konkretnego, co by wykazywało szkodliwość
żucia gumy do żucia, którą ja nazywam gumą do zębów. :) Czy TY masz
coś konkretnego do powiedzenia w tej sprawie, czy tylko to, co napisałeś? :)

Guma do żucia nawet ma akceptację instytucji tak zwanego zaufania publicznego. :)
Od czasu do czasu o tej akceptacji można poczytać na opakowaniach takiej gumy.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

10. Data: 2010-01-12 14:47:42

Od: "Papa Smerpfs" <s...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał:
> [...]
> żucia gumy do żucia, którą ja nazywam gumą do zębów. :) Czy TY masz
> coś konkretnego do powiedzenia w tej sprawie, czy tylko to, co napisałeś?

zapoznaj się z czego produkuje się gumę do żucia, czyli z poliizobutylenu,
będącego niezwulkanizowaną formą syntetycznej gumy, z dodatkiem polioctanu
winylu tworzywa z kturego robiono płyty winylowe, dlatego bardzo wątpię żeby
żucie takich sztucznych gum i plastikuf mogło w czymkolwiek pomóc, jedynie
może zaszkodzić:O(

> Guma do żucia nawet ma akceptację instytucji tak zwanego zaufania
> publicznego. :)
> Od czasu do czasu o tej akceptacji można poczytać na opakowaniach takiej
> gumy.

ha ha ha, a co to jest inbstytucja zaufanbia publicznego?:O)
pewnie trujące plomby z rtęcią też mają akceptację zaufania publicznego?:O)

Rehabilitacja po usunięciu łakotki...
bolace plecy a plastry
Dziecko płacze, łzy lecą z jednego oka
Lekarz internista Warszawa pilnie szukam
czy to ostry, czy przewlekly stan zapalny?