Płuca

1. Data: 2004-04-19 12:09:41

Temat: Płuca
Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich!
Jak to jest, jestem chora chyba od ponad miesiąca i prócz gardła( co jest
standardem) bolą mnie płuca, mam wrażenie ,że mam zapalenie płuc - alekarze
mówią,że w płucach nic nie ma , są czyste - to dlaczego bolą?
Już drugi antybiotyk i nic:(
Pozdrawiam i dziękuję

2. Data: 2004-04-19 12:40:58

Temat: Re: Płuca
Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneta" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> standardem) bolą mnie płuca, mam wrażenie ,że mam zapalenie płuc -
> alekarze mówią,że w płucach nic nie ma , są czyste - to dlaczego bolą?

a robiłaś rtg płuc?

--
Pozdrawiam Magda
GG 3424322

3. Data: 2004-04-19 18:05:38

Od: "Rafał" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Płuca nie bolą.Boli opłucna podrażniona stanem zapalnym ew.mięśnie
międzyżebrowe ( ale to już z innej przyczyny niż stan zapalny płuc).Aby
rozpoznać zapalenie płuc trzeba stwierdzić:
1.zmiany osłuchowe ( zmienne w czasie i czasem b.dyskretne,"cisza" +
skrócony wypuk=płyn w jamie opłucnej.Trzeszczenia i inne asymetryczne ( no
chiba że zapalenie obustronne)szmery dodatkowe-zap.płuca
2.zmiany w rtg
3.podwyższona leukocytoza ,OB
4.inne objawy kliniczne (kaszel ,gorączka,duszność itp)
Takie są w DUŻYM uproszczeniu obj.zap.płuc
IMHO proponuję rtg + bad. krwi i wizytę u pulmonologa.Pozdrawiam!

4. Data: 2004-04-19 19:30:07

Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziękuję, boli przy oddychaniu jakby mała ranka

5. Data: 2004-04-27 08:14:52

Od: "J@rek P" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
alekarze
> mówią,że w płucach nic nie ma , są czyste - to dlaczego bolą?

Witam,
Jaki charakter mają te bóle? Czy są to bóle zamostkowe, ew. czy w przy
każdym wdechu, czy tylko przy głędokim.

> Już drugi antybiotyk i nic:(
Nie wiem kto i po co Ci przepisał bez dokładnego badania. Niestety wielu
lekarzy ma nienajlepszy zwyczaj podawania antybiotyków tak na wszelki
wypadek.
Jakie to antybiotyki? Czy przechodziłaś już jakieś choroby dróg oddechowych,
ew. jakie?

Pozdrawiam,
jarek

Ps. RTG jak najbardziej można zrobić. Choć zapalenie płuc naprawdę "dobrze
słychać"

6. Data: 2004-04-27 13:17:40

Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

różnie , delikatnie przy każdym wydechu ale to czasem jak mam już z 39
gorączki ale ogólnie to przy większym wydechu, przy czym czuję cos w
płucach, jak coś usikało , i jest to taki enie przyjemny ból jak czasami
zedrzemy sobie naskórek na ciele i dotkniemy tej ranki - da się wytrzymać
ale takie to nieprzyjemne.
Powraca cały czas - zawsze miałam problemy z gardłem a teraz doszły jeszce
płuca :(
Dziękuję

klinika zagranicą
OCZY !!!!