Płyn do naczyć do okularów.

11. Data: 2005-12-29 16:30:32

Temat: Re: Płyn do naczyć do okularów.
Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Z Otchłani wyskoczył wredny demon, wcielił się w istotę znaną jako
Marek Bieniek, która zaskrzeczała:

> No I?

No i może chcesz kupić?

BP, NMSP

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

12. Data: 2005-12-29 17:11:50

Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MacAaron" <f...@t...a-to-sio.pl> napisał w wiadomości
> Do autora wątku: Możesz być spokojny. Okulary z VE na pewno żadnych
> filtrów nie mają. :)

Mozesz rozwinac?

Rafal

Odpowiadajac na moj email
usun cyfry z adresu

13. Data: 2005-12-29 19:55:47

Od: "Patryk" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nextor" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
> Mam tradycyjny telewizor, tzn. z kineskopem, a więc wydzielający
> intensywnie
> promieniowanie elektromagnetyczne.

Światło to też promieniowanie elektromagnetyczne ;)

Patryk

14. Data: 2005-12-30 09:10:49

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 29 Dec 2005 17:30:32 +0100, Saiko Kila wrote:

> No i może chcesz kupić?
> BP, NMSP

Niespecjalnie:) Jeśli wpadnie mi jakiś dodatkowy grosz z którym nie będę
wiedział co zrobić (a szansa na to jest mniejsza niż ) to se kupię
dziewiętnastkę LCD, bo mniej miejsca zajmuje na biurku. A do produkcji
promieniowania będę wykorzystywał inne diwajsy (typu telefonu
komórecznego i myszki bezkabelnej) ;P

(Też bpnmsp:) )

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

15. Data: 2005-12-30 11:54:19

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Z Otchłani wyskoczył wredny demon, wcielił się w istotę znaną jako
Marek Bieniek, która zaskrzeczała:
> Niespecjalnie:)

To fajnie bo i tak dopiero wrócił z naprawy, jeszcze się nie
nacieszyłem. ;)

> [...]
> dziewiętnastkę LCD, bo mniej miejsca zajmuje na biurku. A do produkcji
> promieniowania będę wykorzystywał inne diwajsy (typu telefonu

LCD i telefony k. są wygodne, IMHO zdrowsze niż starsze odpowiedniki,
ale ta bezkabelna... Szkoda łapy. :)

--
Saiko Kila, zwolennik myszy 10-80 (o masie do 80g i przyspieszeniu
powyżej 10g)

16. Data: 2005-12-30 12:01:58

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 Dec 2005 12:54:19 +0100, Saiko Kila wrote:

> LCD i telefony k. są wygodne, IMHO zdrowsze niż starsze odpowiedniki,

:) Zdrowsze? Czy ja wiem?... Od kiedy jestem ukomóreczniony miewam
napady lęku - w każdej chwili może szef zadzwonić;)

> ale ta bezkabelna... Szkoda łapy. :)

Ja tam ie narzekam. Mikołaj przyniósł mi Logitech UltraX Media Desktop i
jak na razie jestem bardzo zadowolony, i zupełnie nie czuję tego, że w
myszce mieszkają baterie. A klawiatura wszak im cięższa, tym lepsza;)
Inna sprawa, że z desktopa korzystam obecnie sporadycznie...

17. Data: 2005-12-30 12:37:11

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> :) Zdrowsze? Czy ja wiem?... Od kiedy jestem ukomóreczniony miewam
> napady lęku - w każdej chwili może szef zadzwonić;)

Ja kiedyś gdy miałem szefostwo to po prostu ukrywałem fakt posiadania
telefonu, a potem odmówiłem podania numeru. Ale rozumiem że nie zawsze
się da. W każdym razie uważam że taki mały telefon jest przyjemniejszy
niż wielka słuchawka wgnieciona w ucho. :)

> [...]
> myszce mieszkają baterie. A klawiatura wszak im cięższa, tym lepsza;)
> Inna sprawa, że z desktopa korzystam obecnie sporadycznie...

Zdaje mi się że urazy mogą być po wielu godzinach intensywnego
myszkowania, i miałem na myśli nie tylko baterie ale i ciężarek
(niektóre mychy mają taki po coś), możliwe że mysz z zestawu UltraX
Media jest jednak lżejsza. A z notebookiem też trzeba uważać, żeby nie
przygrzał gdzie nie trzeba... ;)

--
Saiko Kila
"It was a hot sunny day with almost no wind, and I sat in the sun and

18. Data: 2005-12-30 13:07:47

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 Dec 2005 13:37:11 +0100, Saiko Kila wrote:

> [...]
> się da. W każdym razie uważam że taki mały telefon jest przyjemniejszy
> niż wielka słuchawka wgnieciona w ucho. :)

:) W samochodzie używam gumowego ucha z niebieskimi kłami, to jeszcze
lżejsze:) A jak promieniuje elektromagnetycznie - miodzio! ;P

> Zdaje mi się że urazy mogą być po wielu godzinach intensywnego
> myszkowania, i miałem na myśli nie tylko baterie ale i ciężarek
> (niektóre mychy mają taki po coś),

:) Swojej jeszcze nie rozkładałem.
Mam podkładkę z żelową poduszką pod nadgarstek i jakoś do tej pory nie
miałem kłopotów. Ale przy lapciu, uzywając touchpada, jak najbardziej
miewałem bóle okolicy nadgarstka...

Ogólnie siedzenie przy komputerze nie jest najzdrowsze... Mam szczęście
w nieszczęściu (a może odwrotnie, sam już nie wiem), że pracuję z
pacjentami, których trzeba obejrzeć, zbadać, pogadać etc, a do tego
trzeba od komputera wstać, więc RSI na razie mnie jeszcze za bardzo nie
dopadło:)

> możliwe że mysz z zestawu UltraX
> Media jest jednak lżejsza. A z notebookiem też trzeba uważać, żeby nie
> przygrzał gdzie nie trzeba... ;)

:) To chyba raczej z laptopem ;P

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

19. Data: 2005-12-31 01:32:30

Od: MacAaron <f...@t...a-to-sio.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal M:

> Mozesz rozwinac?

Filtr UV (nie mówiąc już o innych) to dość niestandardowe wyposażenie
zwykłych (nie przeciwsłonecznych) okularów. Jest to substancja
pochłaniająca ultrafiolet, dodawana do materiału, z którego wykonuje się
soczewki. Szkła z takim filtrem mają lekkie, żółto-brązowe zabarwienie.
Wielu producentów soczewek okularowych ma coś takiego w ofercie i można
zamówić, ale optycy raczej nie trzymają tego na stanie, bo trudno żeby
magazynować wszystkie możliwe kombinacje wodotrysków ze wszystkimi
typowymi mocami szkieł. Ja używam okularów z filtrem UV i parę dni na
szkła czekałem. VE wyrabia się w godzinę. Tylko te ichnie "szkła z
filtrami" jakieś takie bezbarwne są...

MacAaron

20. Data: 2005-12-31 16:45:45

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> :) W samochodzie używam gumowego ucha z niebieskimi kłami, to jeszcze
> lżejsze:) A jak promieniuje elektromagnetycznie - miodzio! ;P

BT słabiej jednak promieniuje niż telefon, chociaż dłużej. Jak by nie
było - przyjemność z używania pewnie rekompensuje z nawiązką ewentualny
koszt dla zdrowia. ;)

> :) Swojej jeszcze nie rozkładałem.

Jeśli ma zaklejone śrubki to zapewne nie jest przeznaczona do
grzebania...

> Mam podkładkę z żelową poduszką pod nadgarstek i jakoś do tej pory nie
> miałem kłopotów. Ale przy lapciu, uzywając touchpada, jak najbardziej
> miewałem bóle okolicy nadgarstka...

Znam to. Touchpad chyba tak ma bo z mychą mi się nie zdarza tak bardzo.

> [...]
> pacjentami, których trzeba obejrzeć, zbadać, pogadać etc, a do tego
> trzeba od komputera wstać, więc RSI na razie mnie jeszcze za bardzo nie

Za młodyś pewnie, dopadnie każdego. ;D

> :) To chyba raczej z laptopem ;P

Cóż, prawdziwych laptopów to się chyba nie produkuje, a to co teraz jest
to wszystko grzałki, mniej lub bardziej poręczne. Spodnie można
prasować. :)

BTW obserwując moniaka CRT to sądzę że bardziej się rzucają na zdrowie
lotne substancje organiczne które on z siebie radośnie wydziela
(spełniając przy tym normy TCO'99) niż całe to promieniowanie...
--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

pogłębianie wiedzy medycznej
Chrapanie u 1,5 roczniaka.
Śluziak nadgarsta - co to takiego ?
bol na zmiane pogody w dawno zlamanej rece
[sprzedam]Słownik lekarski niemiecko-polski 1989r.