Plyn niezamarzajacy do C.O.

1. Data: 2005-11-29 12:05:00

Temat: Plyn niezamarzajacy do C.O.
Od: "Tomek S." <b...@p...wp> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

czy ktos mi moze podpowiedziec, jakiego plynu niezamarzajacego szukac,
zeby dolac do instalacji C.O. na zime? chodzi o to, zby niepotrzebnie
nie grzac i nie palcic za "marnowane" cieplo.
znalazlem w hipermarkecie cos takiego jak "copal antymrozowy", ale
niestety nie jest to tani specyfik :o|
moze ktos mi poleci cos jako zamiennik?

podrawiam serdecznie.

2. Data: 2005-11-29 12:33:45

Temat: Re: Plyn niezamarzajacy do C.O.
Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek S." <b...@p...wp> napisał w wiadomości
> [...]
> grzac i nie palcic za "marnowane" cieplo.
> znalazlem w hipermarkecie cos takiego jak "copal antymrozowy", ale

Nie radze zostawiac nie grzanych pomieszen na zime. Istnieje powazne
niebezpieczenstwo zawilgocenia i zagrzybienia pomieszczenia. Jesli piec ma
funkcje utrzymywania minimalnej temperatury to wlacz ja i po sprawie, jesli
takiej funkcji nie ma to ustaw w pomieszenieniu najnizsza mozliwa
temperature.

Jesli chodzi o dolewanie 'wynalazkow' do ukladu CO to zastanow sie dwa razy
nad tym. Zwykle powoduje to ogniska przyspieszonej korozji w punktach styku
roznych metali zastosowanych w istalacji (np: twardy lut w przypadkach
instalacji miedzianej)

3. Data: 2005-11-29 12:49:33

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Tomek S. napisał(a):
> [...]
> nie grzac i nie palcic za "marnowane" cieplo.
> znalazlem w hipermarkecie cos takiego jak "copal antymrozowy", ale
Instalacja CO tez tania nie jest, jak zamarznie i popeka... A jak
wlejesz jakis wynalazek, i np wszystkie uszczelki ci sie rozleca za pol
roku?
http://www.fernox.pl/default1.htm FERNOX ALPHI - 11

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
173

4. Data: 2005-11-30 06:16:37

Od: "lumarcin" <lumarcin(wytnijto)@vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

moze wystarczy taki do instalacji chlodniczych w samochodzie jakies PETRYGO,
z tym ze powinien to bys sam plyn petrygo bez wody ;), ja tak zamierzam
zrobic w domku letniskowym ajak wiadomo bede tam grzal tylko w weekendy ;)

5. Data: 2005-11-30 08:28:52

Od: "Tomek S." <b...@p...wp> szukaj wiadomości tego autora

lumarcin napisał(a):
> [...]
> zrobic w domku letniskowym ajak wiadomo bede tam grzal tylko w weekendy ;)

no wlasnie nad czyms takim tez sie zastanawialem. petrygo/borygo -
mozliwe, ze to dziwne, ale moze skuteczne rozwiazanie. niestety plyny
przeznaczone konkretnie do zastosowan przeciwmrozowych w C.O. sa
zazwyczaj drogie (kolo 500 zl za 5 litrow - tak jest w przypadku alphi
11) a instalacja? jak przekoroduje, to przynajmniej bedzie pretekst,
zeby wszystko wymienic (razem z piecem), bo wszystko przedotopowe ;o)

pozdrawiam!

ceny
Przepływowy podgrzewacz gazowy
Wilgoć