Płyta ceramiczna czy gazowa?

1. Data: 2004-06-03 22:00:20

Temat: Płyta ceramiczna czy gazowa?
Od: "Mucha1" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam mam problem bo bede niedlugo wyposazal mieszkanie w kuchenke i inne
elementy agd i zastanawiam sie ciagle jaka kuchenke wybrac czy standartowa
(gazowa) czy ceramiczna. Nigdy nie widzialem jak ktos gotuje na tej
ceramicznej?? moze ktos mi poradzi jaka wybrac i jakie sa wady/zalety tej
ceramicznej i co sie bardziej oplaca podczas uzytkowania.

Podrawiam
Mucha

1. Data: 2004-06-04 05:34:31

Temat: Re: Płyta ceramiczna czy gazowa?
Od: "aliali" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mucha1 <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> ceramicznej?? moze ktos mi poradzi jaka wybrac i jakie sa wady/zalety tej
> ceramicznej i co sie bardziej oplaca podczas uzytkowania.

Było wiele razy na ten temat trzeba powertować. Od siebie powiem że zależy co
kto lubi, ja polecam ceramiczną (chodzi o elektryczną). Z obserwacji widzę że
chyba już mało kto kupuje gazową.

1. Data: 2004-06-04 08:13:47

Od: Daniel Karasek <p...@t...moj.adres> szukaj wiadomości tego autora

Był 4 czerwiec (piątek) gdy o godzinie 07:34 *aliali* napisał(a) :

> Było wiele razy na ten temat trzeba powertować. Od siebie powiem że zależy co
> kto lubi, ja polecam ceramiczną (chodzi o elektryczną). Z obserwacji widzę że
> chyba już mało kto kupuje gazową.

ostatnio zauważyłem taką tendencję próbowania czegoś nowego, stąd moje
pytanie:
- jaką kuchnie użytkowałeś w przeszłości?

ja np używałem ja np dotychczas używałem najpierw elektryczną kuchnie
(okroągłe palniki) później ceramiczną ale chyba słabej jakości bo rachunki
za prąd przychodziły niebotyczne :(
obecnie używam gazu z butli i ta forma najbardziej mnie zadowala jeśli
chodzi o czas przygotowywania i koszty eksploatacji :) - dodam że mieszkam
w domu prywatym od zawsze, jeśli da to jakiś obraz.

natomiast mój qzyn od zawsze mieszkał na tzw "blokach" z gazem.
kiedy robił remont mieszkania wywalił swoją kuchnię gazową i kupił
ceramiczną. Z tego co wiem też jest zadowolony że nie ma tyle ciepła,
smrodu, palniki łatwiej utrzymać w czystości.

zastanawia mnie czy czasem nie jest tak że chcemy mieć coś nowego, innego a
tak naprawdę bilans zysków i strat jest zerowy?

--

pozdrawia Daniel (śląsk)
Horyzont (203m2) http://tinyurl.com/2qc9c

1. Data: 2004-06-04 08:20:16

Od: "Musta" <musta[usun]fa8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
co
> kto lubi, ja polecam ceramiczną (chodzi o elektryczną). Z obserwacji widzę

i tak to jest jak ktos pomyli skutek z przyczyna

obecnie wiekszosc nowych bloków buduje sie bez instalacji gazowej - chyba
jest jakies prawo ktore zabrania doprowadzania gazu do budynkow wyzszych niz
4 pietra.
poza tym developerzy wola nie robic tej instalacji bo taniej.

wszyscy znajomi ktorzy tylko mieli gaz kupowali plyte gazowa! Czyli nie
znam nikogo kto mial by gaz i nie podlaczyl by plyty gazowej.

natomiast piekarnik powinien byc elektryczny bo wtedy kontrola temperatury
jest bardziej precyzyjna. Nazywa sie to kuchenka gazowo-elektryczna i jest
bardzo fajnym wynalazkiem

Jezeli masz w mieszkaniu gaz to pewnie twoja instalacja elektryczna nie jest
dostosowana do obciazen generowanych przez plyte elektryczna.

musta

1. Data: 2004-06-04 08:34:29

Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Daniel Karasek napisał(a):

> zastanawia mnie czy czasem nie jest tak że chcemy mieć coś nowego, innego a
> tak naprawdę bilans zysków i strat jest zerowy?

Jak to jakiś marketoid przeczyta, to na pewno zrobi uzytek.

--
Piotr Jankisz
Małe co nieco o rowerach:

1. Data: 2004-06-04 10:28:35

Od: "aliali" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Musta <musta[usun]fa8@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
>
> Jezeli masz w mieszkaniu gaz to pewnie twoja instalacja elektryczna nie jest
> dostosowana do obciazen generowanych przez plyte elektryczna.

Owszem mam w mieszkaniu gaz oraz użytkowałem kuchnię gazową od zawsze bo taka
była w domu. Jakieś osiem lat temu kupiłem płytę ceramiczną gdy robiłem
modernizację mieszkania. Istalację mam przystosowaną do takich obciążeń nawet
większych jedynie potrzebne było położenie przewodu z tablicy rozdzielczej
oraz zdemontowanie rurek gazowych. Miałem okazję użytkować przy okazji
mieszkania na stancji także kuchenkę elektryczną ale starego typu z płytkami
grzejnymi ale to nie jest tak dobre rozwiązanie.
Także kilku moich znajomych kupiło kuchenki z płytą ceramiczną gdy zobaczyli
jak to pracuje.
Gazu używam do ogrzewania i to jest najlepsze rozwiązanie natomiast kuchenka
w obecnych czasach gdzie coraz ważniejszy jest komfort i wygoda obsługi tylko
ceramiczna.

1. Data: 2004-06-04 10:41:52

Od: "aliali" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Daniel Karasek <p...@t...moj.adres> napisał(a):

> [...]
> chodzi o czas przygotowywania i koszty eksploatacji :) - dodam że mieszkam
> w domu prywatym od zawsze, jeśli da to jakiś obraz.

Napisałem to kawałek niżej ale używałem i gazowej i elektrycznej z płytkami
więc mam porównanie. Rzeczywiście tamte elektryczne były mało oszczędne.

> [...]
> ceramiczną. Z tego co wiem też jest zadowolony że nie ma tyle ciepła,
> smrodu, palniki łatwiej utrzymać w czystości.

Tak jest.

> zastanawia mnie czy czasem nie jest tak że chcemy mieć coś nowego, innego a
> tak naprawdę bilans zysków i strat jest zerowy?

No tu bym powiedział że jest dodatni. W eksploatacji to może wychodzi trochę
drożej ale jest to minimalna różnica, natomiast komfort, czystość i brak
tłustych oparów które wymagają częstszego sprzątania całej kuchni jest wart
tego.
To trochę tak jak ktoś kupuje mercedesa a inni mówią po co. Przeglądy i
części drogie przecież może jeździć dużym fiatem. Ale kupuje się dla wygody i
żeby mieć.

1. Data: 2004-06-04 10:43:02

Od: "Musta" <musta[usun]fa8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kuchenka
> w obecnych czasach gdzie coraz ważniejszy jest komfort i wygoda obsługi

ok, to dla mnie to nowosc.

czy ta ceramiczna plyta tak samo szybko grzeje i szybko stygnie jak gaz?
czy po zalaniu np sosem i gotowaniu dalej na ceramicznej przypala sie ten
brud czy tez poprostu splywa jak na gazowej?

wiem ze pytania sa naiwne (nigdy nie gotowalem na takiej kuchni) ale wydaje
mi sie ze sa to najwieksze uzytkowe wady takiej plyty. (poza kosztem
kilowata)

musta

1. Data: 2004-06-04 10:53:47

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Musta <musta[usun]fa8@poczta.onet.pl> napisał(a):

> czy ta ceramiczna plyta tak samo szybko grzeje i szybko stygnie jak gaz?

No nie, tak dobrze to nie ma. Ciągle jeszcze kipiący garnek wymaga zdjęcia go
z "ognia", bezwładność jest znaczna i ja naprawdę nigdy nie polubiłam
gotowania na prądzie, a parę razy miałam okazję, i to teoretycznie na dobrym
sprzęcie (jakieś Miele to było).

> czy po zalaniu np sosem i gotowaniu dalej na ceramicznej przypala sie ten
> brud czy tez poprostu splywa jak na gazowej?

Nie bardzo ma gdzie spłynąć, na prawidłowo osadzonej płycie.

Kup sobie "gas-on-glass".

JoP

1. Data: 2004-06-04 10:56:59

Od: "Musta" <musta[usun]fa8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dobrym
> sprzęcie (jakieś Miele to było).

> Nie bardzo ma gdzie spłynąć, na prawidłowo osadzonej płycie.

czyli 2 do 0 dla gazu?

pytanie hydrauliczne (podlacz. pralki)
Wybór pralki.
czym czys'cic' fronty?