Płyta indukcyjna a stare (10 letnie) garnki Zeptera

1. Data: 2006-06-23 20:53:06

Temat: Płyta indukcyjna a stare (10 letnie) garnki Zeptera
Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Strasznie napaliłem się zakup płyty indukcyjnej (wiadomo jakie ma
zalety) ale jednocześnie nie będę wymieniał kompletu garnków Zeptera,
które mimo że stare (10 lat), to trzymają się całkiem nieźle.
Przeczytałem co się da (w tym archiwa na googlu) i nadal nie mam pojęcia
czy owe garnki będą działać czy nie.
Jedni piszą, że nie będą, inni że będą. Pytałem się sprzedawców, a nawet
dzwoniłem na infolinię Zeptera -- wszyscy podają sprzeczne informacje (tj.
a. Działa;
b. Nie działa;
c. Działa gorzej).
Nawet test magnesowy dał niespójne wyniki: magnes (lodówkowy) się
ewidentnie przyczepia, ale _znacznie_ słabiej niż do drzwi lodówki.
Przeczytałem, że płyta indukcyjna działa w dwojaki sposób:
1. prądy wirowe;
2. zmienne pole magnetyczne.
Na mój rozum powinno działać, ale wolałbym się upewnić. (Albo co do
zasady działa, ale automatyka płyty nie wykrywa?) Czy ktoś ma koncepcję
gdzie można to sprawdzić? (Jakieś sklepy -- w wielkich sieciach nie ma
takiej możliwości). Może ktoś posiada płytę indukcyjną i garnki Zeptera
wz. 1995 i może podać informację czy działa czy nie?

Przemysław Płaskowicki
Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,
Nor Hell a Fury, like a Woman scorn'd.
(William Congreve "The Mourning Bride")

2. Data: 2006-06-24 19:25:58

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Płaskowicki" <p...@p...name> napisał w
wiadomości news:449c54b4$1@news.home.net.pl...
Nawet test magnesowy dał niespójne wyniki: magnes (lodówkowy) się
ewidentnie przyczepia, ale _znacznie_ słabiej niż do drzwi lodówki.
Na mój rozum powinno działać, ale wolałbym się upewnić.

Na mój też. Skoro magnes się przyczepia, to oznacza, że dno garnków jest z
metalu, czyli właśnie z takiego materiału, który jest wymagany przy używaniu
płyty indukcyjnej.
No i drzwi lodówki nieco większe, niż dno garnka. ;-)
Iwona

3. Data: 2006-06-24 19:55:26

Od: "EeR" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Mam płytę TEKA IR 622 (2 pola indukcyjne + 2 pola HiLight) i moim zdaniem,
jeżeli magnes trzyma się garnka to będzie wszystko ok. Na indukcji
przeprowadzałem próby
z garnkami emaliowanymi i też było ok.
Z perspektywy czasu, po dwóch miesiącach użytkowania płyty żałuję że nie
kupiłem samej indukcji,
gotowanie czy też smażenie odbywa się o wiele szybciej, nie ma tak dużej
bezwładności.
Smażenie placków ziemniaczanych na polu HiLight to nieporozumienie.

Edek

4. Data: 2006-07-03 08:40:54

Od: " BrunoJ" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Smażenie placków ziemniaczanych na polu HiLight to nieporozumienie.
Wydaje Ci sie. Powinienes sprobowac na zwyklej kuchni elektrycznej
(z metalowymi plytami), to bys zrozumial co to znaczy bezwladnosc... ;-)

pozdrawiam
Bruno

Robale -prosba o identyfikację
Pytanie o nierzetelnosc montera/robotnika
lodówka Electrolux - ERB 3023X
wymiana zamkowk - jak samemu?
ŁÓŻKO WODNE