Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???

1. Data: 2009-03-21 22:17:11

Temat: Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???
Od: "Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem na etapie remontu kuchni i szukam czegos na temat płyt
ceraminych/indukcyjnych

Generalnie interesuja mnie wszystkie informacje

Ceramiczna czy indukcyjna?
dlaczego?
co jest wazne przy takiej plycie (funkcje, prarametry itp)
na co zwrocic uwage przy kupnie?
Jakie zasilanie 220/380 ale w bliku ciezko o 380V?
roznice w cenie sa znaczne od ok 1000 do prawie 3000 te najbardziej
popularne - skad takie roznice lub ktore funkcje przemawiaja za wydaniem
wiekszej gotowki i sa wazne a ktore mozna odpuscic

no i najwazniejsze
koszty uzytkowania

wiem ze to najtrudniejsze pytanie ale mysle ze na tej grupie pewnie sie
znajda osoby ktore chociaz czesciowo odpowiedza

rodzina 2+1
gotujemy raczej poznym popoludniem obiado-kolacje, w weekend czasem cos
wiecej
obecnie mam gaz z sieci rachunki niewielkie okolo 20/mies
jak to wyglada orientacyjnie przy indukcji??
rachunki za prad obecnie okolo 80/mies (mikrofala, czajnik + standartowe
urzadzenia domowe)
jakie rokowania przy indukcji

dzieki za pomoc ewentualnie

2. Data: 2009-03-22 11:52:49

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Było szczegółowo poruszane ostatnio tutaj i na forum muratora.
Indukcyjna!

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

3. Data: 2009-03-22 13:17:30

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no i najwazniejsze
> koszty uzytkowania

Skoro to jest dla ciebie najważniejsze to tylko gazowa. Ja wybrałem indukcję
bo koszt był na ostatnim miejscu moich wymagań.

4. Data: 2009-03-22 13:30:44

Od: "Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:49c63a31$0$29426$f69f905@mamut2.aster.pl...

> Skoro to jest dla ciebie najważniejsze to tylko gazowa. Ja wybrałem
> indukcję bo koszt był na ostatnim miejscu moich wymagań.

No nie powiem ze koszty sie nie licza ale wygoda rowniez
gotujemy stosunkowo niewiele aczkolwiek jesli nagle moje rachunki za prad
skocza z 80/miesiac (bo tak place) do 200 no to musialbym sie powaznie
zastanowic

masz jakies porownanie orientacyjne chociaz

dzieki

5. Data: 2009-03-22 14:18:40

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zastanowic
>
> masz jakies porownanie orientacyjne chociaz

Kosztów nie liczyłem, ale pod tym względem induckaj jest na straconej
pozycji ze względu na wysoki koszt zakupu płyty.

Do tego dochodzą nowe garnki i patelnie, które nie kosztują majątku, bo w
Ikei są całe linie garnków i patelni do indukcji (365+). Ale potem pojawiają
się plusy w postaci bardzo szybkiego gotowania, bo woda w garnku gotuje sie
bardzo szybko, a rączki nie nagrzewają się, kompletnie bez porównania do
gazowej, coś jak w mikrofalówce. Do tego dochodzi sterowanie czasowe polami,
bardzo, bardzo bezproblemowe czyszczenie płyty - żadnych przypaleń i innych
mocnych zabrudzeń. Płyta szybko stygnie, wygląda estetycznie, nie ma
problemu z ciągnieciem gazu i przyłączeniami. Zresztą u mnie w bloku w ogóle
nie ma gazu i coraz więcej inwestycji jest pozbawonych tych instalacji.

6. Data: 2009-03-22 14:51:50

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Mar 2009 15:18:40 +0100, Boombastic napisał(a):
> Kosztów nie liczyłem, ale pod tym względem induckaj jest na straconej
> pozycji ze względu na wysoki koszt zakupu płyty.

Ja wiem czy taki wysoki? Kosztuje IMHO podobnie jak płyta ceramiczna,
halogenowa czy jakie tam jeszcze są... Ja kupiłem chyba za 1400 albo 1300
i nie widzę by czegokolwiek jej brakowało :)

> Do tego dochodzą nowe garnki i patelnie, które nie kosztują majątku, bo w
> Ikei są całe linie garnków i patelni do indukcji (365+).

Dokładnie - jakiś wielki mit z tym horrendalnym kosztem garnków. Owszem, jak
ktoś sobie wymyśli że kupi Tefal Ingenio i przeraża go wysoka cena tego
zestawu w wersji dla płyt indukcyjnych (swoją drogą nie przekonuje mnie ten
tefal) albo zobaczy ceny jakichś super-duper garnków po 2000zł za komplet to
może zwątpić - ale właśnie zwykłe garnki z Ikei w zupełności wystarczają.

> [...]
> bardzo, bardzo bezproblemowe czyszczenie płyty - żadnych przypaleń i innych
> mocnych zabrudzeń. Płyta szybko stygnie, wygląda estetycznie, nie ma

Właśnie wygoda :)
Jak sobie przypomnę ile zawsze było nerwów przy porannym grzaniu mleka na
płatki na kuchence gazowej... a teraz się ustawia moc 7 i 4 minuty - po
problemie :)

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

7. Data: 2009-03-22 15:44:44

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> może zwątpić - ale właśnie zwykłe garnki z Ikei w zupełności wystarczają.

No właśnie. W Ikei kupiłem woka za 15 zł do indukcji i okazuje sie że się
fajnie sprawdza. A wcześniej kupiłem woka do kuchenki gazowej (miał być też
do przyszłej indukcji, ale sprzedawca mnie oszukał - nie działa) i kosztował
jakieś 250 zł.

8. Data: 2009-03-22 19:09:14

Od: "Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:gq58um$dcc$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Było szczegółowo poruszane ostatnio tutaj i na forum muratora.
> Indukcyjna!

to ze indukcja to sie domyslam

ale chodzi mi o przydatne te bardziej i te zupelnie zbedne funkcje oraz
orientacyjne roznice w kosztach miedzy gazowa a indukcja

jesli masz linka do archiwum w tym temacie to prosze podeslij bo jakos
trudno mi znalesc

dzieki

9. Data: 2009-03-22 22:27:32

Od: jack <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak sobie przypomnę ile zawsze było nerwów przy porannym grzaniu mleka na
> płatki na kuchence gazowej... a teraz się ustawia moc 7 i 4 minuty - po

akurat do mleka super jest mikrofalówka - gotowanie jak wyżej i po
problemie zanim jeszcze kupisz indukcje :)

10. Data: 2009-03-23 13:39:53

Od: mk <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gazowa ma jedna niezaprzeczalną zaletę, można nad nią opalić pieczywo
przyniesione ze sklepu lub odświeżyć czerstwe.
Są płyty ceramiczno-gazowe np. 2/2
Pdr. M.

Remont po pożarze
czym odplamic kawe
Save A Blade czyli ostrzałka nożyków do golenia czy działa?
Jak ludzie budują domy mieszkania na kredyt?
salon meblowy gdansk