Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???

41. Data: 2009-03-24 18:46:49

Temat: Re: Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???
Od: Sebcio <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Boombastic pisze:

> Koszt zakupu najtańszej indukcji to teraz 1300 zł. Koszt najtańszej
> gazowej to 240 zł. O czym ty do mnie piszesz?

O tym, by porównywać rzeczy porównywalne. Kuchenka gazowa za 240 daje
się tak porównać do płyty za 1300 jak Maluch do Opla Vectry. Ani
porównywalne bezpieczeństwo, ani porównywalna funkcjonalność...

> A moze byś tak jeszcze raz przeczytał co napisałem ze zrozumieniem? Bo
> chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi.

W rzeczy samej, zwracam honor - zrozumiałem że kosztują majątek :)

Sebcio

42. Data: 2009-03-24 18:55:29

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

> O tym, by porównywać rzeczy porównywalne. Kuchenka gazowa za 240 daje się
> tak porównać do płyty za 1300 jak Maluch do Opla Vectry. Ani porównywalne
> bezpieczeństwo, ani porównywalna funkcjonalność...

A to niby dlaczego nieporównywalne? Służą dokładnie do tego samego celu.
Autor wątku pytał się o koszty związane z jednym i z drugim. Ja wydałem 3000
zł na indukcje Boscha i za różnice w cenie miałbym tony gazu do kuchenki
gazowej i dlatego patrząc przez pryzmat tylko kosztów gaz wygrywa.

> W rzeczy samej, zwracam honor - zrozumiałem że kosztują majątek :)

No właśnie.

43. Data: 2009-03-24 19:31:40

Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Boombastic pisze:

> A to niby dlaczego nieporównywalne? Służą dokładnie do tego samego celu.

Ale mają inną funkcjonalność a to ma też znaczenie. W przeciwnym
wypadku ludzie kupowaliby wyłącznie najtańszy sprzęt, skoro się sprawdza
w swym głównym celu.

> Autor wątku pytał się o koszty związane z jednym i z drugim. Ja wydałem
> 3000 zł na indukcje Boscha i za różnice w cenie miałbym tony gazu do
> kuchenki gazowej i dlatego patrząc przez pryzmat tylko kosztów gaz wygrywa.

Ja za Mastercooka wydałem 1500. Gdybym chciał montować płytę gazową, to
bez względu na jej koszty doszłyby mi zwiększone koszty instalacji
gazowej, skomplikowałaby mi się kwestia wentylacji a nadal nie miałbym
przydatnych funkcji w postaci timera, power boost'u i blokady przed dziećmi.
Dlatego nie ma sensu porównywanie kosztów zakupu w odniesieniu
wyłącznie do ceny zakupu jednego elementu - nawet jeśli jest
najistotniejszy.

Sebcio

44. Data: 2009-03-24 19:53:14

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

> Ale mają inną funkcjonalność a to ma też znaczenie. W przeciwnym wypadku
> ludzie kupowaliby wyłącznie najtańszy sprzęt, skoro się sprawdza w swym
> głównym celu.

Ale zrozum, że takie było pytanie autora postu. Co będzie tańsze w
użytkowaniu. A jeśli chodzi o koszty to gaz wygrywa.

> [...]
> Dlatego nie ma sensu porównywanie kosztów zakupu w odniesieniu wyłącznie
> do ceny zakupu jednego elementu - nawet jeśli jest najistotniejszy.

Ale autor postu uznał, ze najważniejsze to koszty użytkowania. Myślisz że
wydałbym te 3 kzł na indukcje gdyby koszty mnie interesowały? Ja miałem
zupełnie inne priorytety niż Kris.

45. Data: 2009-03-24 20:33:10

Od: "Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panowie to ze trzeba wydac na indukcje wiecej - chodzi mi o koszt zakupu -
to wiadomo i to mnie nie przeraza

na pewno jest bardziej funkcjonalne i wygodniejsze dlatego zastanawiam sie
nad tym

dla jasnosci , mieszkam w bloku wiec instalacje gazowa mam podprowadzona i
korzystam z gazu caly czas a mysle o indukcji glownie ze wzgledow
estetyczno-wizualno-funkcjonalnych

ten temat jest glownie po to abym sie zorientowal mniej wiecej o ile wzrosna
rachunki za prad przy korzystaniu z inukcji w porownaniu do obecnego gazu

jak pisalem uzywam w domu czajnika elektro, piekarnika na prad, mikrofali
itd i jesli dodam indukcje to na pewno rachunek bedzie wyzszy tylko pytanie
o ile po prostu nie chcielbym sie poczuc zaskoczony wzrostem rachunku np o
100 % do obecnego

46. Data: 2009-03-24 21:11:55

Od: "J23" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> ten temat jest glownie po to abym sie zorientowal mniej wiecej o ile
> wzrosna rachunki za prad przy korzystaniu z inukcji w porownaniu do

Skoro rozważasz indukcję ze względów estetyczno funkcjonalno wizualnych
a koszt zakupu cie nie przeraża, to rozważ kuchnie (płytę) gazową
ceramiczną.
Ma wszystkie plusy gazowej i elektrycznej. No moze jeden minus w porównaniu
do zwykłej gazowej, jak nie ma prądu nie odpalisz.
Rachunki ci nie wzrosną a spadna bo gazu mniej pali jak zwykla.
Przy gazowej Ci pewnie szfki pożółkły i garnki są okopcone. To są minusy
normalnej kuchenki gazowej.
Za indukcja przemawia to że chyba najtrudniej się poparzyć.

Pozdr
J23

47. Data: 2009-03-24 21:42:28

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Dyjor pisze:

> przechowywanie krojonego chleba to marnotrwastwo.

Bo? Jak dla mnie to jest wlasnie oszczednosc - nic sie nie marnuje.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl/

48. Data: 2009-03-24 21:49:35

Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Osiecki wrote:

> Warto też zwrócić uwagę na bardzo istotną sprawę: o ile przy prądzie
> płacimy uczciwie za pobraną moc (kWh), o tyle za gaz płacimy... za
> metry sześcienne czegoś nieustalonego ;) Ostatnio odniosłem wrażenie
> że przez chwilę kaloryczność gazu była znacznie poniżej normy - z
> dnia na dzień junkersy zaczęły słabiej grzać bez zmiany ustawień, a
> po podsumowaniu miesiąca rachunki wyszły zdecydowanie wyższe... Może
> to taka teoria spiskowa i po prostu mi się tylko wydawało (choć
> dziwne że nie tylko mi ale i wszystkim sąsiadom), ale w sumie po co
> dawać gazowni możliwość oszukiwania nas? :)

Nie wydawało Wam się lecz tak było. Tyle tylko, że diagnozna jest IMHO
niewłaściwa.
Problem powstaje, ponieważ spora część instalacji gazowych jest wykonana
przez partaczy walczących o klienta ceną :)
Czyli oszczędzających :)
Czyli zaniżających średnice rur. Ile to ja przetargów przegrałem, bo
zakładałem że będzie 1" a nie 3/4" :)
Jak rury są za cieńkie, to na końcu przy odbiornikach, zwłaszcza w
czasie gdy pobór jest większy, spada ciśnienie gazu.
Jak spada ciśnienie gazu, to zmieniają się parametry pracy palnika.
Krótko mówiąc, powietrze do spalania jest zasysane dzięki ciśnieniu
gazu.
Jak jest za niskie, to spalanie odbywa się z niedoborem powietrza.
Czyli sprawność procesu spalania spada. CBDU :)

pozdrawiam Piotr

ps Lepsze - droższe kotły dają sobie z tym radę, ale kto kupuje droższe
kotły :D

49. Data: 2009-03-25 11:55:13

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Mar 2009 22:49:35 +0100, Piotr_Boncza napisał(a):

> [...]
> Problem powstaje, ponieważ spora część instalacji gazowych jest wykonana
> przez partaczy walczących o klienta ceną :)

I tak nagle, po kilkunastu latach się ta instalacja zrobiła partacka? ;)
Naraz w wielu domach? Ciekawe...

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

50. Data: 2009-03-25 11:58:42

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Mar 2009 19:55:29 +0100, Boombastic napisał(a):
> [...]
> zł na indukcje Boscha i za różnice w cenie miałbym tony gazu do kuchenki

Porównujesz indukcję boscha i płytę gazową noname...
Porównaj płytę gazową boscha za 1000 i płytę indukcyjną mastercook czy
electrolux za 1300 - i te tony gazu nagle się gdzieś ulatniają :)

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

Remont po pożarze
czym odplamic kawe
Save A Blade czyli ostrzałka nożyków do golenia czy działa?
Jak ludzie budują domy mieszkania na kredyt?
salon meblowy gdansk