Płyta na dwa czy cztery palniki?

11. Data: 2008-12-17 21:23:31

Temat: Re: Płyta na dwa czy cztery palniki?
Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Więc w czym problem?

12. Data: 2008-12-17 21:45:06

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
news:op.umbq8hda6j1rgy@priv...

> a pyrki?

Poza frytkami od święta, nie jem kartofli.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

13. Data: 2008-12-17 21:45:46

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "geyb" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> Więc w czym problem?

Pytasz mnie?
Problem w tym, że 2 palnikowe indukcyjne kosztują tyle samo co 4 palnikowe.

14. Data: 2008-12-17 22:10:18

Od: "magda" <n...@m...xx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Werbiński" napisał w wiadomości ...

> Mogę prosić o przedstawienie takiego scenariusza?
> Dwa palniki: warzywka na jednym, qra na drugim. Woda na herbatę w osobnym
> czajniku. Cośtam, żeby nie wystygło w piekarniku.
> Nie wiem w ilu garach trzeba gotować na raz żeby można to jeszcze nazwać
> ZDROWYM ODŻYWIANIEM?
>
> Do przygotowania wigilii, to przecież mogę z piwnicy wyciągnąć dodatkową
> kuchenkę. :-)

Ja nie mówię o Wigilii czy nawet o imprezach, ale o zwykłym gotowaniu. Jeśli
np. chcieć ugotować np. obiad z dwóch dań tzn zupę do tego np. mielone,
ziemniaki i marchewka z groszkiem to dwa palniki to zdecydowanie za mało. No
bo jak to sobie wyobrażasz ugotować na bieżąco? Nawet bez zupy... Oczywiście
można ugotować ziemniaki czy marchewkę wcześniej, albo wcześniej usmażyć
kotleta czy udusić mięso i potem trzymać to w piekarniku, pytanie tylko czy
to będzie ekonomicznie opłacalne i czy będzie tak samo smakowało... Ogólnie
ja bym się na pewno nie zdecydowała na dwa pola, a wręcz przeciwnie rozważam
płytę z pięcioma.
Mam też urządzenie do gotowania na parze z trzema półeczkami więc jak chcę
zdrowo i dietetycznie to mogę to zrobić tam i teoretycznie nie potrzebuję do
tego płyty, ale ponieważ ogólnie wolę zjeść mniej a smaczniej to jednak
preferuję tradycyjne gotowanie.
Prawdziwy problem pojawia się przy gotowaniu w dużych garnkach czy większej
ilośc dań np. na imprezy (u mnie najskromniejsza okazjonalna rodzinna
kolacja to minimum 15 osób-tylko rodzeństwo i rodzice moi i męża-bez dzieci,
z dziećmi już ponad 20). Wtedy przydałaby mi się druga płyta i dodatkowo
podgrzewacz bo usmażenie np. 15 schabowych w zbliżonym czasie graniczy z
cudem, tak samo jak zmieszczenie dwóch lub więcej dużych garnków.
Być może gdybym była osobą samotną wystarczyłby mi nawet jeden palnik, bo by
mi się dla siebie samej pewnie gotować nie chciało.
Swoją drogą pamiętam wyjazdy pod namiot, gdzie obiad z dwóch dań udawało się
ugotować na jednej butli i to dla sporej ekipy. Jednak to było gotowanie
dostosowane do spartańskich warunków.
Także wszystko zależy od tego co i ile gotujesz i w jaki sposób sobie to
gotowanie organizujesz. Bo ja np. smażę naleśniki na wszystkich czterech
palnikach, w czasie czterokrotnie krótszym niż bym to robiła na jednym :) I
zamiest ślęczeć nad nimi dajmy na to półtorej godziny to robię to 20 minut.
Pzdr
Magda

15. Data: 2008-12-17 23:27:12

Od: Marek <n...@u...na.newsach> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Jan Werbiński
Wed, 17 Dec 2008 21:53:46 +0100 w
<news:gibp0a$r9t$1@atlantis.news.neostrada.pl> napisałeś:

> Nie wiem w ilu garach trzeba gotować na raz żeby można to jeszcze nazwać
> ZDROWYM ODŻYWIANIEM?

nawet jesli obiad jest jednodaniowy (a tak z reguly u mnie jest) to 3
palniki minimum - mięso, ziemniaki (albo ryz, kasza, makaron, cokolwiek)
i jedne cieple warzywa przynajmniej. a jesli jest to np. kalafior czy
fasolka to czwarty palnik do podsmazenia tartej bulki z maselkiem...
nie, no dwa palniki to zdecydowanie za malo.
Marek
Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co
dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem.

16. Data: 2008-12-17 23:28:52

Od: Jarek Hirny <a...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

A screaming came across the sky, when Marek wrote:

> nawet jesli obiad jest jednodaniowy (a tak z reguly u mnie jest) to 3
> palniki minimum - mięso, ziemniaki (albo ryz, kasza, makaron, cokolwiek)

Ziemniaki są lepsze pieczone i nie ma żadnego powodu, żeby zabijać smaczne,
surowe warzywa obróbką termiczną. :)

Jarek
--
http://agnus.jogger.pl

17. Data: 2008-12-18 00:01:00

Od: Marek <n...@u...na.newsach> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Jarek Hirny
Thu, 18 Dec 2008 00:28:52 +0100 w <news:1wuggl5xh5drl$.dlg@agnus.eu.org>
napisałeś:

> Ziemniaki są lepsze pieczone i nie ma żadnego powodu, żeby zabijać smaczne,
> surowe warzywa obróbką termiczną. :)

rozmawiamy o gustach czy wadach/zaletach rozwiazania dwa czy cztery
palniki? :)
a (obrame albo oskrobane) ziemniaki przed pieczeniem warto piec minut
obgotowac i lekko wstrzasnac pod przykryciem, zeby po wierzchu sie lekko
rozciapaly. dopiero potem wrzucic na rozgrzaną blaszke z odrobina
tluszczu i je w nim wytaplac. potem posypac ulubionymi ziołami. po
upieczeniu robi sie gruba, chrupiaca skorka a tluszcz w calosci znika,
'wypity' przez zeimniaki.
acha, Anglicy robia to na gęsim tłuszczu. aczkolwiek az tak wielkiego
wplywu na smak nie wyczułem, moze przez ziola.
Marek
Nie jestem kompletnym idiotą - paru części brakuje.

18. Data: 2008-12-18 06:22:12

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <n...@u...na.newsach> napisał w wiadomości
> rozmawiamy o gustach czy wadach/zaletach rozwiazania dwa czy cztery
> palniki? :)

Teraz już sam niewiem. Na szczęście mi się nie spieszy.

Czy pod płytą indukcyjną może być szuflada na sztućce? Czy płyta zajmuje
tyle samo miejsca, co blat 4 cm? Zauważyłem, że czasem pod płytami jest
martwa przestrzeń ok 10 cm, a dopiero potem niższe szuflady, a niekiedy od
razu jest szuflada.

19. Data: 2008-12-18 11:12:41

Od: "Meehoo" <m...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbiński wrote:

> [...]
> płytami jest martwa przestrzeń ok 10 cm, a dopiero potem niższe
> szuflady, a niekiedy od razu jest szuflada.

Nie wiem jak pod indukcyjną, więc odpowiadam troche nie na temat ;-),
ale pod gazową wchodzi płytsza od standardowej.

Pzdr

--
Meehoo

20. Data: 2008-12-18 11:39:58

Od: Arte <a...@s...info.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

> [...]
> martwa przestrzeń ok 10 cm, a dopiero potem niższe szuflady, a niekiedy od

Wszystko zależy od grubości płyty indukcyjnej, starsze modele były
zazwyczaj dosyć grube, dzisiejsze dobre zazwyczaj mniej niż 6 cm, z
czego około 5 wpuszczane w blat. U mnie jest piekarnik pod blatem, ale u
moich rodziców bez problemu mieści się standardowa szuflada. Producent
zaleca umieszczenie specjalnej płyty rozdzielającej i wtedy faktycznie
musi być płytsza wewnętrznie szuflada jednak nie jest to konieczne,
ważne aby zapewnić wentylację takiej płycie, gdyż od spodu znajduję się
wentylator chłodzący cewki. Czyli wykonać wycięcie w tylnej ściance
szafki i szparę między górną krawędzią szuflady a blatem (czyli
najlepiej bez żadnych wzmocnień. Trzeba też się spodziewać, że coś co
przechowujemy w takiej szufladzie może się trochę nagrzać od powietrza
wychodzącego z wentylatora, ale będzie to tylko ciepłe ale nie gorące,
więc nie ma czego się obawiać.

Moi rodzice mają płytę Boscha PIC675T01E
http://www.bosch-agd.pl/?5=PIC675T01E&25=7148

Pozdrawiam,
Arte

Czy kazde ubranie przesmierdnie 'chinczykiem'?
kuchenka elektryczna - jaka?
Żelazka systemowe / z generatorem pary
Choinka
Żywa choinka - jak zadbać