Płytki krwi

1. Data: 2008-01-21 09:06:46

Temat: Płytki krwi
Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam . Zanim odczekam swoje w kolejce do Poradni Hematologicznej
może tu uzyskam informacje :
Jeszcze trzy - cztery lata temu miałem 180 - 200 płytek krwi .
Zachorowałem na przewlekłą białaczkę limfatyczną . Sześć miesięcy
brałem chemię . Płytki były 120 - 140 .
Obecnie jestem w okresie tzw.reemisji . Robię co 2 miesiące morfologie
krwi . Białe ciałka są wporządku , ale cały czas spada ilość płytek .
Doszedłem do wyniku 60 - to mniej niż połowa normy . Do przychodni
dostanę się dopiero w marcu - może ktoś pocieszy mnie - czy taka ilość
jest bezpieczna , czy może szukać pomocy u prywatnych lekarzy , Dodam ,
że tzw.lekarz rodzinny olał sprawę . Powiedział mi , że ot trochę dłużej
będzie mi krwawić zranienie .

2. Data: 2008-01-22 20:09:08

Temat: Re: Płytki krwi
Od: " " <t...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Płytek < 100 000 w przypadku przypadku przewlekłej białaczki limfocytarnej nie
można 'olać'. Owszem, przy tym poziomie płytek nie grozi Ci raczej jakiś
spontaniczny krwotok, bo jeszcze 30-40 tys płytek na ogół całkiem nieźle
'trzyma' układ krzepnięcia, ale tak niski poziom, jak piszesz, oznacza, że
białaczka weszła w wyższe stadium zaawansowania (C wg Bineta lub IV wg Rai) i
prawdopodobnie trzeba będzie Cię leczyć nieco bardziej energicznie, niż
dotychczas.

Przyczyn spadku płytek może być kilka i niekoniecznie jest to 'wyparcie'
komórek je tworzących -- megakariocytów -- przez masywny naciek białaczkowy w
szpiku. Dość częstą przyczyną nie mającą związku z 'masą nowotworu' jest
niszczenie płytek w mechanizmie auto-immunizacyjnym.

Tak czy owak, musisz pójść do hematologa i to najlepiej do jakiegoś porządnego
ośrodka, typu klinika uniwersytecka lub wojewódzki szpital specjalistyczny.
Z prywatnymi doktorami raczej daj sobie spokój, bo sprawa jest zbyt poważna --
prywatny doktor o specjalizacji innej niż hematologia niczego mądrego tu nie
wykombinuje, a prywatny hematolog ma raczej małe możliwości diagnostyczne.

3. Data: 2008-01-22 20:24:19

Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Rai) i
> prawdopodobnie trzeba będzie Cię leczyć nieco bardziej energicznie, niż

Dzięki za radę . Pewnie do marca wytrzymam .
Mam regularną wizytę co 6 m-cy .
Pozdrawiam
Zbyszek

czyrak i opuchlizna
przykry zapach z ust
Odma opłucnowa?
Po obudzeniu nie może się ruszyć- czym się zatruł?
GRONKOWIEC w oczach, prosze o rade