Płyty i piekarniki bez 3-ciej fazy.

21. Data: 2008-05-12 10:29:19

Temat: Re: Płyty i piekarniki bez 3-ciej fazy.
Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Danny" <d...@g...com> wrote in message
news:bu708o8zwpmk$.dlg@the.bat.forever...

> interesujące rzeczy prawisz.... miałem pralkę dwufazową - miała przyłącze
> 4
> przewodowe - dwie fazy, zero robocze i zabezpieczające - silnik był na
> 380/400V - czyli napięcie międzyfazowe.

Pajacujesz - silnik był bez wyprowadzonego na łączówkę zera.

22. Data: 2008-05-12 11:03:51

Od: Danny <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Pajacujesz - silnik był bez wyprowadzonego na łączówkę zera.

zdziwiłbyś się - na tabliczce znamionowej pralki było jak byk 380V.

Daniel
http://www.openoffice.pl - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

23. Data: 2008-05-12 11:05:32

Od: Danny <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Pajacujesz - silnik był bez wyprowadzonego na łączówkę zera.

zdziwiłbyś się - na tabliczce znamionowej pralki było jak byk 380V i silnik
miał wyprowadzenie na dwie fazy i zero zabezpieczające. Ale oczywiście ty
jak pan Maluśkiewicz....

24. Data: 2008-05-12 12:14:01

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Maj, 13:03, Danny <d...@g...com> wrote:

> zdziwiłbyś się - na tabliczce znamionowej pralki było jak byk 380V.

Do zasilania z trzech faz - zapewne było 220V / 380V - taki silnik
można przełączać z konfiguracji gwiazdy w trójkąt. Z tym, że albo
przełącznikiem ręcznym albo automatycznym rozrusznikiem - są takie
urządzenia półprzewodnikowe nawet do dużych mocy zajmujące się startem
silnika o różnych charakterystykach - wentylatory, pompy itd.

25. Data: 2008-05-12 12:23:07

Od: Danny <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 May 2008 05:14:01 -0700 (PDT), Panslavista napisał(a):

> Do zasilania z trzech faz - zapewne było 220V / 380V - taki silnik
> można przełączać z konfiguracji gwiazdy w trójkąt.

zapewniam cię że nie - tylko i wyłącznie było 380V, i nie miał możliwości
przełączania gwiazda/trójkąt. dla mnie EOT

26. Data: 2008-05-12 13:28:52

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Maj, 13:05, Danny <d...@g...com> wrote:

> zdziwiłbyś się - na tabliczce znamionowej pralki było jak byk 380V i silnik
> miał wyprowadzenie na dwie fazy i zero zabezpieczające. Ale oczywiście ty
> jak pan Maluśkiewicz....

Miałeś usługi pralnicze? A pralka wielkosci szafy trzydrzwiowej?
Ogólnie - śmierdzi mi kitem - nie konstruuje się urządzeń domowych na
400V (380V dawniej), ze względów bezpieczeństwa.

27. Data: 2008-05-12 13:32:21

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Maj, 14:23, Danny <d...@g...com> wrote:

> zapewniam cię że nie - tylko i wyłącznie było 380V, i nie miał możliwości
> przełączania gwiazda/trójkąt. dla mnie EOT

> [...]

Ciekawe. Zapodaj, co to za pralka - typ, producent. samodziełka.
Do porzednih opisów - silniki trójfazowe nie połączone na stałe w
gwiazdę maja wyprowadzone oba konce uzwojeń czyli 2 x 3 = 6 zacisków
(śrub) + uziemienie.

28. Data: 2008-05-12 14:29:12

Od: Danny <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 May 2008 06:28:52 -0700 (PDT), Panslavista napisał(a):

> Miałeś usługi pralnicze? A pralka wielkosci szafy trzydrzwiowej?
> Ogólnie - śmierdzi mi kitem - nie konstruuje się urządzeń domowych na
> 400V (380V dawniej), ze względów bezpieczeństwa.

OK - miałem zakończyć topic - ale odpowiem - marki pralki nie pomnę -
jakieś 8 lat temu poszła na żyletki. Była przywieziona w 1991 roku ze
Szwajcarii - poguglałem i wygląda na to że 2N 400V ciągle w CH jest
popularne. Jest sporo urządzeń (współczesnych) - np. pralki Miele, które
mają znamionowo 2N 400V oraz 1N 230V, więc w zabytku przyłącze 2N 380V było
jak najbardziej możliwe (http://tinyurl.com/5gba2s,
http://tinyurl.com/6nzu3o - zwróć uwagę na kraj z którego pochodzą linki)

29. Data: 2008-05-14 13:41:48

Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> Można zastosować odłącznik obciążeniowy - będzie odłączał część mniej
> potrzebnych odbiorników.

Tak ? Ciekawe. Napisz mi, jakie obwody w mieszkaniu w domu
wielorodzinnym są mniej potrzebne ? Bo rozumiem że sobie teoretyzujesz z
nadzieją że Bogu ducha winny Maciek zażąda przerobienia instalacji by
Twój ukochany przekaźnik priorytetowy miał rację bytu.

Sebcio

30. Data: 2008-05-14 15:19:03

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Sebcio" <s...@n...com> wrote in message

> [...]
> ducha winny Maciek zażąda przerobienia instalacji by Twój ukochany
> przekaźnik priorytetowy miał rację bytu.

Proste, nie wiem, co on ma u siebie, może przepływowy grzejnik wody, który
przez okres wypieku może być odłączony, może minibrowar z kotłem warzelnym,
może destylarnię. Zadał pytanie - dostał odpowiedź - sam zdecyduje.
Zapewne przekaźnik jest tańszym rozwiązaniem.

deski pomeblowe, listwy, czyli drewno za darmo
Z SCP
Okapy Akpo
Zmywarka: Bosch czy Electrolux
Pytanie dot. czyszczenia elewacji domu