Pnacza na budynkach

1. Data: 2002-10-03 08:50:02

Temat: Re: Pnacza na budynkach
Od: "Jan Junior" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesław Bort napisał:

> Witam wszystkich
> Zamierzam obsadzić ścianę garażu pnączami aby zakryły cala
> powierzchnie(cele dekoracyjne, ustawienie płd..) Spotkałem się jednak
> z dwiema opiniami 1. Nie sadzić ,ściana będzie zawilgocona
> 2.Sadzić, ściana będzie sucha bo nie dopuszcza rośliny wody a
> ewentualny nadmiar pobiorą przez korzenie czepne.

Z całym przekonaniem - pkt. 2
Sprawdzone na ponad 100 letnim domu, bez i z winobluszczem.

Pozdrowienia, Jan_jr

2. Data: 2002-10-03 09:17:39

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

> Z całym przekonaniem - pkt. 2
> Sprawdzone na ponad 100 letnim domu, bez i z winobluszczem.
Zgadzam sie, mam raczej watpliwosc co powie np cienkowarstwowy tynk na
syropianie obciazony kilogramami winobluszczu czy innej hedery.
Tomek

4. Data: 2002-10-03 09:40:28

Od: "Jan Junior" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Łukowski napisał:

> [...]

Jeżeli podłożem byłby cienkowarstwowy tynk na styropianie, to oba pytania
są bezprzedmiotowe. Skąd wilgoć lub jej brak w styropianie?

Pozdrowienia, Jan_jr

5. Data: 2002-10-03 10:08:59

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesław Bort" <W...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 1. Nie sadzić ,ściana będzie zawilgocona
> 2.Sadzić, ściana będzie sucha bo nie dopuszcza rośliny wody a ewentualny

Idealne ukierunkowanie do obsadzenia winoroślami :-)))))
I zawilgocenia nie będzie bo będą na kracie lub czyms podobnym w odleglości
20cm od ściany.
I ściana będzie zakryta, i owoce będziesz miał, a gdy posadzisz odmianę o
przebarwiających się liściach to od wiosny zielono, a od połowy lata do
późnej jesieni czerwono, żółto, fioletowo, brązowo, itp. :-)))
Pozdrawiam ;-)
Janusz

6. Data: 2002-10-03 10:24:48

Od: "Wiesław Bort" <W...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z całym przekonaniem - pkt. 2
> Sprawdzone na ponad 100 letnim domu, bez i z winobluszczem.
Tez tak myslalem , bo za przyklad podawalem sobie nieraz bardzo leciwe domy
ktore do dzisiaj stoja a obrosniete sa nieraz calkowicie.

7. Data: 2002-10-03 10:26:39

Od: "Wiesław Bort" <W...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zgadzam sie, mam raczej watpliwosc co powie np cienkowarstwowy tynk na
> syropianie obciazony kilogramami winobluszczu czy innej hedery.
> Tomek
Moze nie wytrzymac.Dlatego ja myslalem o zmontowaniu jakiejs drewnianej
konstrukcji ktora by to troche podtrzymywala,ewentualnie przenosila
obciazenie.

8. Data: 2002-10-03 11:47:26

Od: "Wiesław Bort" <W...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przebarwiających się liściach to od wiosny zielono, a od połowy lata do
> późnej jesieni czerwono, żółto, fioletowo, brązowo, itp. :-)))
No to teraz kolejne pytanie :)
Co najlepiej posadzic tzn jakie gatunki w miare szybko rosna i czy mozna je
gdzies kupic w sieci( bo jak do dnia dzisiejszego w sklepach nie moglem nic
ciekawego znalesc)

9. Data: 2002-10-03 13:07:10

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gdzies kupic w sieci( bo jak do dnia dzisiejszego w sklepach nie moglem nic

Jeżeli nie masz kratki to winobluszcz pieciolistkowy 'murorum' - niewymagający
rosnący szybko u mnie w tym roku 5 m przyrostu - obecnie cały czarwono -
wisniowy .
Jeżeli masz kratkę to na południową ścianą (oprócz winorośli;) ) polecam
wisterię lub powojniki botaniczne...
zresztą zobacz na www.clematis.com.pl

Pozdo
Jack

10. Data: 2002-10-03 15:54:14

Od: "DanaB" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jakie pnacze poleciliby Panowie na polnocna sciane garazu?
DanaB

Klon palmowy
Hortensje
Re: zolty ligustr zfiolecial...