Re: Po co?

From: "Natchniuza" <n...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Po co?
Date: Sat, 28 Apr 2001 23:43:41 +0200

Użytkownik gomez <k...@f...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9cecon$dan$...@n...tpi.pl...

> Ludzie to nie ma sensu!

Czlowieku, to ma sens!

> Istnieja dowody ma to, ze okolo 200 lat przed Chrystusem istnial taki
> "prorok" ktory glosil
> dokladnie takie same sformulowania, jak on (Chrystus) ("Bierzcie i
jedzcie,
> oto cialo moje", oraz wiele innych). I co?

Jakie dowody????? AFAIK, nikomu jeszcze sie nie udalo podwazyc
autentycznosci religii chrzescijanskiej. Choc wielu pewnie probowalo! Jakie
dowody? Poprosze o wiecej szczegolow! Jakos specjalnie Ci nie wierze. Kazdy
sobie moze napisac: "Istnieja dowody", co jeszcze wcale nie musi znaczyc, ze
tak jest naprawde.

> Ot, prawie cala religia
> chrzescijanska jest oparta na dokonaniach kogos, kto robil wode z mozgu
> ludziom (na przyklad apostolom),

A kto Tobie zrobil wode z mozgu? Telewizja czy koledzy z podworka?

> I potem do tego ludzie sobie
> dokomponowali cala ideologie, na przyklad zmartwychwstanie.

To sie nazywa dogmat. Nie jakas tam ideologia.

> Czlowiek zawsze szuka sobie kogos kto by byl "nad nim", wiec wymyslil Boga
> (to wlasciwie nie Bog stworzyl czlowieka, ale czlowiek Boga).

Srutu tutu, majtki z drutu. Wiec czlowiek pochodzi od malpy?

> Kosciol jako
> instytucja, kler nie ma wiekszego sensu. Dlaczego?

Kosciol jest po prostu troche zepsuty, co nie oznacza jeszcze, ze nie ma
sensu. Poza tym, co to ma wspolnego z istnieniem Boga?

> Ano dlatego, ze kiedy
> potrzebuje pomocy "wewnetrzenej" to nie pojde do kosciola, tylko do
> psychologa ktory chociaz ma jakies kwalifikacje w tym kierunku.

Masz racje, kiedy potrzebujesz pomocy wewnetrznej, nie pojdziesz do
Kosciola. Pojdziesz do Boga... A on sie wszedzie, nie tylko w Kosciele.

> Kosciol jest
> nietolerancyjny,

Za to Bog jest tolerancyjny.

> nie toleruje ludzi o innej orientacji seksualnej (a czy to
> wina tych ludzi ze tak sie urodzili?), nie tolerunje niczego ci jest nowe
> (np. techno).

Nie uogolniaj, bardzo Cie prosze. Czy Ty w ogole rozmawiales kiedys z jakims
ksiedzem? Oj, zdziwilbys sie, jacy oni potrafia byc tolerancyjni i
wyrozumiali!

>Ponadto kler wykorzystuje jedna z najgorszych chwil w zyciu
> czlowieka, czyli smierc bliskiej osoby do przekonania go do takich glupot
> jak to, ze czlowek zyje wiecznie albo ze pojdzie do nieba. To jest
okropne.

Okropne sa te brednie, ktore wypisujesz! Przechodzisz okres buntu, czy co?
Masz jakies dowody na to, ze niebo nie istnieje i ze po smierci WSZYSTKO sie
konczy? Nie masz takich dowodow? Czemu? Bo one w ogole nie istnieja. A co
powiesz np. o ludziach, ktorzy przezyli smierc kliniczna? Wymyslili sobie to
wszystko, co sie dzieje po smierci? Nie sadze...

> A przykazania, np. "Nie kradnij", "Nie zabijaj" i tak dalej to chyba
zasady
> kazdego normalnego czlowieka, a nie jakies tam madrosci od Boga!

Gdyby Bog kiedys tych zasad nie wymyslil, to dzis nikt by ich nie
przestrzegal. I normalne moglyby sie stac zabojstwa, kradzieze... Bo skad
bys niby mial wiedziec, ze zabicie czlowieka jest zle?

> a wlasciwie gdzieniegdzie juz teraz krzyz wisi
> w szaletach miejskich,

Jeszcze nie widzialam w toalecie krzyza...

> przeciez to jest PROFANACJA tego waszego swietego
> symoblu, czemu go nie bronicie ???

Czemu piszesz to z taka ironia?

> A moze ja na przyklad jestem buddysta
> albo muzulmaninem, i co? To obraza moje uczucia religije!

ROTFL! Wiesz, co oznacza ciag wyrazow: "Obrazac czyjes uczucia religijne"?
Chyba raczej nie... W kazdym razie krzyz wiszacy na basenie, w szkole, czy
nawet w toalecie (w co wierzyc mi sie nie chce) nie obraza Twoich uczuc
religijnych! Tak samo, jak moich uczuc nie obraza "666" ani pentagram
narysowany na murze... Wiesz, co mozna podciagnac pod obraze uczuc
religijnych? Np. cos takiego:
***
> Ot, prawie cala religia
> chrzescijanska jest oparta na dokonaniach kogos, kto robil wode z mozgu
> ludziom (na przyklad apostolom)
***
> Jak samo jak sa kampanie reklamowe
> przeciwko narkotykom, papierosom, alkocholowi, POWINNY BYC PRZECIWKO
> KOSCIOLOWI!!! To robi wode z mozgu tak samo jak dealer narkotykow sciemnia
> nieszkodliwosci swego towaru. Jest to wykorzystywanie czlowieka do
> powtarzania ideologii. A ciekawe, czy 5-letnie dzieci zmuszane do
chodzenia
> do kosciola rzeczywiscie wierza? NIE!
***

> Jesli tak, to
> powinny tu byc wszystkie symbole religijne jakie instnieja, a to jest
> niemozliwe, bo religii na swiecie jest bardzo, bardzo duzo.

Zyjemy w kraju, w ktorym dominujaca religia jest chrzescijanstwo...

> A I TAK
> TYLKO CHODZI O KASE!

Cos Ci powiem... Kiedys na Mszy ksiadz powiedzial cos takiego: Dzisiejsza
kolekta przeznaczona bedzie na budowe Kosciola (gdzies tam - niewazne).
Dalej byl tekst o tym, ze jezeli ktos nie da pieniedzy, to moze juz wiecej
do kosciola nie przychodzic, bo i tak jest juz skonczonym bezboznikiem i nie
ma dla niego szansy.
Tez moglabym stwierdzic, ze chodzi tylko o kase... Ale to byl jeden ksiadz
na tysiace... Znow - nie mozna tak uogolniac!

> Albo inny przyklad: wlasnie Radio Maryja.

IMHO, Radio Maryja nie jest warta uwagi stacja.

>(a tak
> wogole to po co jakas ocena z tego?).

Sadze, ze nie powinno sie stawiac ocen z religii. Dlatego, ze zaden ksiadz
nie moze oceniac czyjes wiary! Tylko mi nie mowcie, ze wystawiajac ocene z
religii, bierze sie pod uwage tylko i wylacznie wiadomosci... To nie jest
akurat prawda.

> [...]
> To robi wode z mozgu tak samo jak dealer narkotykow sciemnia o
> nieszkodliwosci swego towaru. Jest to wykorzystywanie czlowieka do

Drugi juz raz: ROTFL. Rozbrajasz mnie. Poza tym nie pisze sie alkochol tylko
ALKOHOL! Coraz bardziej utwierdzam sie w przekonaniu, ze jestes 18-latkiem
buntujacym sie przeciw calemu swiatu!

> A ciekawe, czy 5-letnie dzieci zmuszane do chodzenia
> do kosciola rzeczywiscie wierza? NIE! One nawet do konca nie wiedza o co w
> tym chodzi.

Nie wierzy? Hmmm.... nie wiem, ale moglabym sie klocic.

> Tak wlasnie wyglada prawda.

Tak wlasnie nie wyglada prawda. Przynajmniej nie cala prawda!

> PS. Pozdrowienia dla wszystkich nieskazonych tym.

Po pierwsze P.S. pisze sie PO a nie przed podpisem. Po drugie, dziekuje
bardzo za nie-pozdrowienia.

--
Magda vel Natchniuza
e-mail: n...@p...onet.pl

P.S.: A tak w ogole, to najlepsza grupa do dyskutowania na ten temat jest
pl.soc.religia.