Po co kobiecie piersi?(tajemnice 'ewolucji').

1. Data: 2012-01-05 01:45:25

Temat: Po co kobiecie piersi?(tajemnice 'ewolucji').
Od: " kk" <n...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po co kobiecie piersi?(tajemnice 'ewolucji').
http://odkrywcy.pl/kat,111396,title,Kobiety-jedyne-s
saki-ktore-maja-
piersi,wid,14118173,wiadomosc.html

"Wyraźne piersi u kobiet to anomalia w świecie ssaków. Choć są wabikiem dla
płci przeciwnej, nie spełniają konkretnej funkcji poza okresem karmienia
potomstwa. Dlaczego więc kobiety dźwigają to wyjątkowe brzemię swojej
kobiecości od okresu dojrzewania aż do śmierci?

Obfity lub skromny &#8211; każdy kobiecy biust budzi zainteresowanie, szczególnie
wśród mężczyzn. Wygląd kobiecych piersi w ich najlepszej kondycji jest
istotnym elementem dymorfizmu płciowego u ludzi. Tym samym biust stanowi
seksualny wabik dla panów.
Od samic innych gatunków kobiety różnią się względnie pokaźnych rozmiarów
biustem, który stanowi wyraźną część sylwetki nie tylko w okresie ciąży i
karmienia, lecz również od okresu pokwitania aż do śmierci - nawet wtedy,
kiedy jest, biologicznie rzecz ujmując, zbędny. Co więcej, kobiece piersi
tworzy przede wszystkim tkanka tłuszczowa, nie gruczołowa. Dlaczego więc
ewolucja nie pozbyła się tego &#8222;ciężaru&#8221; ?

By odpowiedzieć na to pytanie, musimy powrócić do momentu, kiedy Ziemię
zasiedlali nasi przodkowie &#8211; istoty podobne do współcześnie żyjących małp
człekokształtnych. Wówczas kopulacja między &#8222;kobietami&#8221; a
&#8222;mężczyznami&#8221;
przybierała, rzecz oczywista, bardziej zwierzęcą formę - samiec pokrywał
samicę od tyłu. Budowa anatomiczna małp z rodziny człowiekowatych dziś także
ułatwia tego rodzaju kopulację. Lecz z chwilą kiedy nasi przodkowie przyjęli
pozycję wyprostowaną, budowa naszych ciał zaczęła się zmieniać. Narządy
rodne kobiety &#8222;przesunęły się&#8221; nieco ku przedniej części ciała.
Konsekwencją
tych anatomicznych zmian była także zmiana w zachowaniach seksualnych.
Przesunięta pochwa umożliwiła nam seks &#8222;twarzą w twarz&#8221;.

Drobna zmiana w pozycji seksualnej sprawiła, że u pradawnych kobiet zaczęły
pojawiać się wyraźne piersi. Jedna z hipotez mówi o tym, że kobiecy biust
miał zastąpić okresowo powiększone narządy rodne kobiety, które u małp i
naszych przodków były wabikiem dla samców. To właśnie powiększony i
zaróżowiony srom oznaczał gotowość samicy do kopulacji i spłodzenia
potomstwa. Wybierający samicę samiec skupiał się na tylnych częściach jej
ciała, by również w ten sposób ją ostatecznie pokryć. Gatunek Homo sapiens
musiał zatem wykształcić strukturę, która zastąpiłaby pokaźnych rozmiarów
srom. Zamiennik pojawił się więc na klatce piersiowej i wzbudził w wielu
kulturach niemałe poruszenie&#8230;

Dziś piersi to jeden z ważniejszych atrybutów kobiety. W kulturze Zachodu za
atrakcyjne uchodzą większebiusty, toteż coraz więcej pań decyduje się na
operacje plastyczne, mające na celu poprawę natury. W rzeczywistości jednak,
świat promuje zachwyt częścią ciała, która nie pełni istotnej funkcji.
Kobiece piersi nie są już, jak u zwierząt, oznaką płodności i gotowości do
wykarmienia potomstwa. Co więcej, te spośród pań, które decydują się na
powiększenie biustu z pewnością nie robią tego w celu polepszenia wartości
odżywczych swojego pokarmu dla przyszłego potomstwa.

Teza o &#8222;przeniesieniu&#8221; seksualnego centrum ze sromu ku przednim rejonom
ciała nie przemawia jednak do wszystkich. Dla innych pokaźnych rozmiarów
piersi to absolutnie zbędny element ludzkiej anatomii &#8211; na tyle, że stał się
swojego rodzaju wskaźnikiem kondycji kobiety. Organizm, który inwestuje w
wykształcenie bezużytecznego (przez większość czasu w życiu) elementu ciała,
to organizm zdrowy i mogący pozwolić sobie na przeznaczenie znacznej dawki
energii na istnienie relatywnie niezasadnej części ciała. Dodatkowo, jeśli
piersi są symetryczne (co w naszym rozumieniu dostarcza im atrakcyjności),
organizm kobiecy wydaje się inteligentnie &#8222;zarządzać&#8221; gospodarką
tłuszczów.
W świecie fauny istnieje bardzo podobne zjawisko. Samce pawia zwyczajnego,
które cieszą się pokaźnym i pięknym ogonem, są dla samic atrakcyjnymi
partnerami. Mimo że, obfity pióropusz nie ułatwia im życia, a nawet stanowi
problem w obronie przed drapieżnikami, ewolucja wciąż promuje jego
wykształcanie u osobników męskich.

W istocie, kobiece piersi bywają uciążliwe &#8211; szczególnie, jeśli towarzyszą
nadwadze lub otyłości. Ponadto, kształt biustu nie jest praktyczny z punktu
widzenia dziecka, które karmione jest mlekiem matki. Wydłużone sutki u samic
innych zwierząt są znacznie bardziej wygodne niż krągłe piersi kobiet i
względnie małe brodawki sutkowe.

Natura bywa bezwzględna &#8211; zdaje się chętniej promować potrzeby seksualne niż
dobro potomstwa. Z tego względu, przez tysiące lat, mężczyźni, którzy
wybierali partnerki z większym biustem, przyczynili się do utrwalenia tej
cechy w populacji ludzkiej. Za pokaźnych rozmiarów biusty, panie mogą więc
podziękować panom"

KOMENTARZ:

Czytając poniższe bzdury mające na celu jakoś wytłumaczyć dlaczego kobiety
mają tak kosztowną cechę jak duży piust, ktory są zmuszone nosić przez całe
zycie nalezy się zastanowić:

- Jakie korzyści daje h. sapiens kopulowanie przez okrągły rok?

Jedna z hipotez mówi,że sprzyja to zacieśnianiu więzów malżeńskich, co
procentuje skutecznym wychowaniem potomka. No więc ja zadam pytanie:
dlaczego u zwierząt, które tworzą dożywotnie związki, lub gdzie samiec i
samica wiązą się na okres wspólnego wychowania potomstwa te pary kopulują
tylko w okresie, kiedy samica ma ruję?

Przecież takie kopulowanie dla przyjemności, w dodatku stosujac
antykoncepcję, ktora ewidentnie rozmnażaniu nie służy, to cecha bardzo
kosztowna energetycznie.
W dodatku kosztowna w utrzymaniu dużego biustu, odpowiednich narządów
płciowych itp. Kobieta ma ukrytą owulację, więc z punktu widzenia ewolucji
opłaca jej się wabić partnera przez cały rok, bo taka strategi procentuje
zwiększeniem wskaznioka urodzeń i rozprzestrzenianiu, oraz utrzymywaniu,się
takich cech w populacji. Ale przecież podczas ciąży kobieta nie zachodzi w
ciążę i nie karmi dziecka,a laktacja przypada na pózniejszy okres ciąży. Do
skutecznego wykarmienia potomka kobiecie nie są potrzebne tak tłuste piersi.
Nie są też wówczas potrzebne do wabienia partnera- w ogóle współżycie
płciowe jest wówczas z punktu widzenia 'imperatywu rozmnażania 'zbędne.
Możnaby postawić tezę, że służy to zatrzymaniu partnera na okres ciąży, żeby
nie siał na lewo i prawo i zajął się swoją rodziną i inwestowaniem w
przyszłego potomka. Ale przecież partner zdaje sobie sprawę, że w ten sposób
kolejnego potomka i tak nie wzbudzi, więc tym samym zdaje sobie
sprawę,że 'korzystniej' byłoby skoczyć w bok. Więc, czy nie wystarczyłby sam
istytnkt opiekuńczy, tak silny, jak u zwierząt? Tym bardziej kobiecie po
menopauzie piersi są niepotrzebne. A jednak większość kobiet zachowuje
KOSZTOWNE 'tłuste i seksowne' piersi, oraz wspólżyje jeszcze długo po tym,
jak stają się bezpłodne. Duży biust zachowują do póznej starości, a nawet z
wiekiem zaczyna on rosnąć w wyniku przybierania na wadze. Mężczyzni w
przeciwieństwie do kobiet mogą zapladniać do samej śmierci, tylko ciekawe po
co?- przecież ich atrakcyjność spada, a i impotencja daje się przeważnie we
znaki. Więc dlaczego mimo menopauzy u kobiet u meżczyzn w dalszym ciągu
utrzymuje się kosztowna spermatogeneza? Dobór naturalny utrzymuje tak
kosztowną cechę "na wszelki wypadek"?

Bezsensowna hipoteza głosząca o tym, że piersi komunikowały partnerom o
kondycji kobiety nie wyjaśnia dlaczego istnieje niemała liczna kobiet z
małym biustem i niemała liczba męzczyzn preferujących mały biust. Są tacy,
których wręcz odpychają kobiety z dużym biustem! Mało tego istnieją całe
kultury, gdzie preferowane są kobiety z małym biustem! Więc dobór plciowy
nieczego tutaj nie wyjaśnia, chodzi raczej o uwarunkowania kulturowe i
wpajanie w okresie wdrukowywania preferencji seksualnych. Jak to się
mowi "jeden woli blondynki inny brunetki".

RÓŻNE PREFEROWANE PRZEZ MĘZCZYZN ROZMIARY BIUSTÓW:
D:
http://www.fakt.pl/m/Repozytorium.Obiekt.aspx/-650/-
550/faktonline/634190398176684504.jpg

http://img.wiadomosci24.pl/g2/82/48/f1/15946_1168065
271_223d_p.jpeg

http://bi.gazeta.pl/im/4/8138/z8138234O.jpg

M:
http://supergigant.blox.pl/resource/paris_hilton.jpg
http://bi.gazeta.pl/im/7/4971/z4971407X.jpg

Czyżby dobór naturalny miał charakter proroczy i dostosowal nas do takiej
roznorodności gustów?

Hipoteza o zastępowaniu nabrzmiałego sromu u samicy małpy dużymi piersiami u
kobiety pokutuje jeszcze od czasów pierwszej publikacji 'Nagiej małpy'
Desmonda Morrisa, ktorą Ntonii Hofmann w swojej książce "Wokół ewolucji"
ironicznie i słusznie nazwał "paleoerotyczna opiwieść o nagiej małpie", a
następnie wręcz wyszydził takie pseudonaukowe pomysły.

Zadał te same pytania, co ja: dlaczego 'naga małpa', to tak 'seksualna
małpa'...
Kiedyś zadano pytanie pewnemu uczonemu: "dlaczego niektórzy mężczyzni mają
pociąg plciowy do innych mężczn?"

Odpowiedzial:

-"Szanowny panie, my nawet nie wiemy dlaczego mężczyzni mają pociąg
seksualny do kobiet.."

No cóż istnieje tylko jedna jałowa poznawczo odpowiedz ewolucjonistów:

"BO TO PRZYNOSIŁO KORZYŚCI REPRODUKCYJNE"-Przecież można było stosować inne
bardziej oszczędne strategie. Np. jak pewne traszki. Samiec podaje samicy
nasienie w pakiecie i ona chwytnymi 'wargami sromowymi' pobiera je do
organizmu. No i mamy namiastkę zaplodnienia wewnętrznego...Tak samo czynią
inteligetne matwty, więc dlaczego h. sapiens jest taki seksualny?

LEKTURA UZUPEŁNIAJĄCA:
http://bioslawek.files.wordpress.com/2011/11/na-obra
z-i-podobiec584stwo2.pdf

pozdrawiam.

2. Data: 2012-01-05 08:25:09

Temat: Re: Po co kobiecie piersi?(tajemnice 'ewolucji').
Od: "Plumke.pl" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Po co kobiecie piersi?(tajemnice 'ewolucji').
>http://odkrywcy.pl/kat,111396,title,Kobiety-jedyne-
ssaki-ktore-maja-
>piersi,wid,14118173,wiadomosc.html

skoro podajesz link po jakiego grzyba cytujesz ten belkot????
...ja wiem dlaczego - wnioskuje o twej inteligencji na podstawie watpliwej
umiejetnosci poprawnego umieszczania linkow
...wiec zrewanzuje sie tez linkiem

http://www.13k.pl/-/sugestia.php

plumke

3. Data: 2012-01-05 09:55:55

Od: " kk" <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Plumke.pl <s...@s...pl> napisał(a):

> [...]
> ....ja wiem dlaczego - wnioskuje o twej inteligencji na podstawie
watpliwej
> umiejetnosci poprawnego umieszczania linkow

Jakbyś wnioskował o czyjejś inteligencji na podstawie formy podawania
adresów internetowych, to raczej doktoratu byś z psychiatrii nie zrobił. No
chyba,że jako pacjent.

> plumke

Zmień ten pedalski nick, bo nawet kobiety płaskiej jak deska nie
poderwiesz:)

4. Data: 2012-01-05 23:58:38

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-05 10:55, kk pisze:

> Zmień ten pedalski nick, bo nawet kobiety płaskiej jak deska nie
> poderwiesz:)

A to jakaś nowa moda, podryw na nicki?
Ale jeśli tak, koniecznie musisz dodać sobie trzecie "k". Fanek będziesz
miał co niemiara :)

--
Pozdrawiam - Aicha

Ze szkoły zostały mi tylko luki w wykształceniu
/Oskar Kokoschka/

5. Data: 2012-01-06 00:27:41

Od: "Plumke.pl" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

>A to jakaś nowa moda, podryw na nicki?
>Ale jeśli tak, koniecznie musisz dodać sobie trzecie "k". Fanek będziesz
>miał co niemiara :)

zostaw trola
ktos kto copy-paste produkuje jedyny post majacy namiastki sensu, uzywa
inwektyw przy braku jakiejkolwiek argumentacji, i ujada jak pekinczyk
wystarczajaco sie blamuje
nie potrzeba juz go kopac....ba nawet jak 30...albo 300 razy zmieni nick to
i tak po kilku slowach sie objawi jego oblicze...bo ze wszi mozna
wyjechac...ale wies z czlowieka nie wyjedzie

plumke

6. Data: 2012-01-06 12:00:57

Od: "wt" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> i tak po kilku slowach sie objawi jego oblicze...bo ze wszi mozna
> wyjechac...ale wies z czlowieka nie wyjedzie

W takiej dużej wsi na ul. Hożej wieczorem, kiedy towarzystwo powyłazi z bram
i zacznie "bałakać", czegoś takiego w małych wsiach się nie spotyka. Na sali
porodowej tylko żona rolnika potrafiła się poprawnie umyć i zachować.
Firanki w oknach w małych wsiach są jakby bardziej pod gust dobrane. Ciekawe
skąd pochodzi autor...

7. Data: 2012-01-06 12:23:43

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-05 10:55, było cicho i spokojnie, aż tu kk jak pierdolnie:

> Zmień ten pedalski nick, bo nawet kobiety płaskiej jak deska nie
> poderwiesz:)

hehe, a co, boisz sie, ze dupencje ci tu wszystkie wyploszy?

8. Data: 2012-01-06 21:20:23

Od: "Plumke.pl" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

bo juz dawno wies to stan umyslu a nie miejsce zamieszkania
(zwlaszcza gdy GDDiA wykupila laki lub sad za ktore mozna sie bylo
sprowadzic do drogiego chronionego osiedla i kupic sobie nowszy samochod
wraz z prawem jazdy)

plumke

9. Data: 2012-01-06 22:05:55

Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-06 13:00, wt pisze:
> Na sali
> porodowej tylko żona rolnika potrafiła się poprawnie umyć i zachować.

Bo pewnie w domu nie miała łazienki i przyszła do szpitala nieumyta.

--
animka

prosba o pomoc w sprawie publicznej
powiększona śledziona
dentysta sadysta?
dieta po zawale
śmierdzący wątek - pot 'pot pachami' i pot w butach