Re: Po co sie modlic?

Data: 2019-05-25 22:11:20
Temat: Re: Po co sie modlic?
Od: silvio balconetti <s...@i...invalid>

Am 25.05.19 um 01:12 schrieb Olaf Frikiov Skiorvensen:
> Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 24 May 2019 13:11:01 -0500
> doszła do mnie wiadomość <qc9c3f$1sf$1@dont-email.me>
> od "Pszemol" <P...@P...com> :

> Pytanie, czy wszechmocny, mądry Bóg może stworzyć coś tak głupiego?
> Stupid design, Neil deGrasse Tyson:
> https://www.youtube.com/watch?v=LFE_Thy5bSQ

I tu masz problem, bo jesli stworzyl, to wczesniej tego nie bylo, czyli
stwarzajac sam tez sie zmienil, a wiec raczej nie byl wszechmocny,
niezmienny, absolutny itd.
Bylbym sklonny przypuszczac, ze pan Bozia to tylko taki konstrukt, byt
intencjonalny (vide fenomenolodzy), ktorzy ludzie sobie wytworzyli dla
wyjasniania swoich dylematow. Zostal stworzony, a niczego nie stwarza.
A modlitwa - wracajac do tematu postu - to tylko taka prywatna
psychoterapia: rozmawiasz sobie z tym wyimaginowanym bytem, prosisz go o
cos, tlumaczysz i jakos doznajesz uspokojenia tak jak po rozmowie z
terapeuta, przyjacielem, rodzicem; a rodzice najczesciej sa nieobecni
lub niedostepni, wiec mamy idealna matke, Marie, na ktora zrzuce
wszystkie troski, zale i nadzieje.
--
Wodan akbar!

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

?????????
,,Matko Boska Nieustającej Pomocy, to jest moja wielka prośba, wielkie
zawołanie: Miej w opiece naród cały. Również tych, którzy nie kochają
Polski aż tak mocno jeszcze póki co, tak jak my tutaj, tak jak cała
Rodzina Radia Maryja" (MM).