Po jakim czasie mozna sprzedac od wykupu na wlasnosc?

1. Data: 2003-06-29 20:12:42

Temat: Po jakim czasie mozna sprzedac od wykupu na wlasnosc?
Od: "dambero" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Czy ktos sie zna troche na prawie.?
Jest mieszkanie komunalne(gminne).
Facet w grudniu zeszlego roku wykupil je na wlasnosc czyli
nabyl wlasnosciowe prawo do lokalu mieszkalnego.
Teraz ja kupilem od niego to mieszkanie....ale jest tak ze po
wykupieniu na wlasnosc nie mozna przez cztery lata odsprzedawac
innej osobie i dlatego spisalismy umowe przedwstepna w ktorej
jest zawarte ze akt notarialny sporzadzimy w grudniu 2006r.
Wiec do tego czasu nie do konca bede wlascicielem tego mieszkania.
Dochodza mnie sluchy ze weszlo nowe prawo, a mianowicie takie ze
juz nie trzeba czekac iles tam lat zeby odsprzedac komu innemu.
Pytanie moje brzmi.Wiec jak to z tym jest?
Sorki ze dlugie

1. Data: 2003-06-29 21:23:58

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

dambero tak oto pisze:
[...]

A jesteś tego pewien? Ja słyszałam, że odsprzedawać nie wolno tylko w
przypadku darowizny (dopiero po 5 latach), ale nie w przypadku wykupienia
mieszkania od gminy. My odkupiliśmy od gminy mieszkanie komunalne kilka lat
temu i w umowie nie było takiej klauzuli. A może to jakiś nowy przepis?
Co do mieszkania darowanego, to faktycznie nie można go sprzedać przed
upływem 5 lat, ale podobno niedawno wszedł w życie przepis, że jeśli
pieniądze z takiego przedwcześnie sprzedanego mieszkania pochodzącego z
darowizny przeznaczy się na zakup kolejnego lokalu mieszkaniowego bądź budowę
domu, to takie odstępstwo jest możliwe.
Być może coś podobnego dotyczy Waszego przypadku. Musielibyście dowiedzieć
się w Urzędzie Gminy i Urzędzie Skarbowym.

--
PozdrawiaM.

1. Data: 2003-07-01 15:31:56

Od: "Ja" <i...@m...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dambero" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> juz nie trzeba czekac iles tam lat zeby odsprzedac komu innemu.
> Pytanie moje brzmi.Wiec jak to z tym jest?

Mam nadzieje że zrobiłeś to chociaż notarialnie (umowę przedwstępną)
;-))))))))).
Ja bym nie miał odwagi pakować się w taką umowę chyba że ją odpowiednio
zabezpieczysz.
Nie wiem też o czym piszesz, czy chodzi ci o to aby sprzedający nie zapłacił
podatku dochodowego ?
Jeśli tak to nie płaci jeśli sprzeda po pięciu latach od końca roku
kalendarzowego, w którym nabył (wiec 5 do 6 lat) lub złożysz oświadczenie iż
pieniądze z sprzedaży przeznaczysz na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych
np. zakup, budowę, rozbudowę, remont (musisz mieć rachunki) itp. sposób
nabycia chyba nie zmienia tego okresu.

1. Data: 2003-07-02 08:28:39

Od: "Tomasz" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

wydaje mi sie ze to rada gminy podejmuje uchwale o ograniczeniu mozliwosci
spekulowania takimi mieszkaniami poprzez nakaz zwrotu bonifikaty
zastosowanej do ceny mieszkania w przypadku sprzedazy lokalu przed uplywem
jakiegos czasu.
przy czym i tutaj sa wyjatki - wlasnie owo przeznaczenie srodkow uzyskanych
ze sprzedazy na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych w przypadku sprzedazy
osobie blisko niespokrewnionej.
IMHO oczywiscie.
pozdr.
t.

Użytkownik "dambero" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
(..)
.Wiec jak to z tym jest?
> Sorki ze dlugie
> Pozdrawiam

jaki dom
Pomocy - potrzebny program do projektowania
Kawalerka dla pary
Ratunku! - plamy po .....
Robaczki...