Po jakim czasie spada temperatura?

11. Data: 2006-03-23 16:29:58

Temat: Re: Po jakim czasie spada temperatura?
Od: KASIA <k...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Monika napisał(a):

> może się wahać

dzieki bardzo i pozdrawiam Kasia

12. Data: 2006-03-23 22:17:55

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Podanie dawki mniejszej, niż zalecana skutkuje (albo z dużym
prawdopodobieństwem może skutkować) zmniejszeniem skuteczności. Nie ma
tu znaczenia, czy za mała dawka wynika z tego, że tyle podano, czy z
tego, że podano więcej, ale część została zwrócona.

2. Jeśli podanie antybiotyku jest uzasadnione (to przyjmuję jako pewnik,
nie wdając się w dyskusje, choć pewne wątpliwości w tym przypadku można
mieć), a lek w danej formie jest nieskuteczny (niezależnie od
przyczyny), to należy zmienić lek, albo sposób podawania. No chyba, że
Ty lub lekarz jesteście w stanie wychwycić przyczynę zwracania i coś z
tym zrobić - nie wiem, podawać antybiotyk rozpuszczony w herbatce
rumiankowej, czy cokolwiek (musi wypić CAŁĄ porcję naraz). Nie jest to
idealny sposób (nie raz tu pisałem jak należy przyjmować leki) , ale
jeśli nie ma absolutnej konieczności pilnego leczenia antybiotykiem, to
lepiej tak, niż dawać zastrzyki 4-miesięcznemu bobasowi.

Przy okazji powiem, że źle pojęta troska o dziecko, nawet najmniejsze i
najbardziej wrażliwe, nigdy nie powinna być przeszkodą w zastosowaniu
nawet nieprzyjemnych i bolesnych metod leczenia, jeśli w ocenie lekarza
nie ma innego wyjścia.

Pozdrawiam
Piotr

13. Data: 2006-03-23 22:31:46

Od: "tomm" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mieć), a lek w danej formie jest nieskuteczny (niezależnie od przyczyny),
> to należy zmienić lek, albo sposób podawania. No chyba, że

antybiotyk to raczej trzeba do konca podawac,
(tyle ile pisze, ze wynosi kuracja nim)
a jak cos to ewentualnie mozna zaczac podawac inny
zgadza sie ??

Tomek

14. Data: 2006-03-24 07:17:07

Od: "Szpilka \(Sylvja\)" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> znaczenia, czy za mała dawka wynika z tego, że tyle podano, czy z tego, że
> podano więcej, ale część została zwrócona.

Dlatego zapytałam się o to, czy za następnym razem po zwróceniu
podawać tyle samo czy mniej, ponieważ gdzieś zasłyszałam, że dziecko
nie zwraca całej zawartości żołądka (przy takim jednorazowym chluśnięciu,
nie mówię o reguralnych wymiotach), że zawsze coś zostaje w brzuszku.
Bo jeśli np. podam mu za 1 razem 2,5 ml, on zwróci, to ja nie wiem czy
oddał całe 2,5 czy może tylko część i te 0,5 ml mu w żołądku zostało.
Dam znowu 2,5 ml i znowu zwraca i ponownie nie wiem ile mu tam zostało.
Jak dam 3 raz te 2,5 ml on to jednak zje, a jeśli tam w brzuszku miał
z poprzednich dawek to nagle z 2,5 ml robi mu się 3-3,5 ml. No bo jeśli
zwraca wszystko to wiadomo, że dawka ma być cała. Stąd moje pytanie.

> 2. Jeśli podanie antybiotyku jest uzasadnione (to przyjmuję jako pewnik,
> nie wdając się w dyskusje, choć pewne wątpliwości w tym przypadku można
> mieć),

Jakie wątpliwości? Że na to nie powinna pediatra podać antybiotyku?

> a lek w danej formie jest nieskuteczny (niezależnie od przyczyny), to
> należy zmienić lek, albo sposób podawania. No chyba, że Ty lub lekarz
> jesteście w stanie wychwycić przyczynę zwracania i coś z tym zrobić

Powód zwracania jets taki, że synek jest strasznie zaglucony.
Samo przełykanie śliny sprawia mu problem, wszystko mu się
tam ciągnie i bardzo odkasłuje. Przy takim napadzie kaszlu
wymiotuje tym całym śluzem co go połykał. Podam lek, on ma
za chwilę atak kaszlu i dlatego zwraca. Nie sądzę by zwracanie było
spowodowane samym antybiotykiem.

>- nie wiem, podawać antybiotyk rozpuszczony w herbatce rumiankowej, czy
>cokolwiek (musi wypić CAŁĄ porcję naraz).

On ma 4 m-ce więc nie umie jeszcze pić nic innego oprócz mleka
z piersi.

>Nie jest to idealny sposób (nie raz tu pisałem jak należy przyjmować leki)
>,

Nie czytam tej grupy regularnie, więc nie znam Twoich zaleceń ;-)
Weszłam tylko teraz by zadać te pytanie :-)

>ale jeśli nie ma absolutnej konieczności pilnego leczenia antybiotykiem, to
>lepiej tak, niż dawać zastrzyki 4-miesięcznemu bobasowi.

Czyli mam rozumieć, że podawanie po małych dawkach ale bez
przerwy (czyli podam troszkę, dziecko przełknie, podam znowu,
dziecko przełknie itd) może być dopuszczalne?

> [...]
> najbardziej wrażliwe, nigdy nie powinna być przeszkodą w zastosowaniu
> nawet nieprzyjemnych i bolesnych metod leczenia, jeśli w ocenie lekarza

Tu nie dyskutuję bo mam takie samo zdanie. Wiem że lek musi dostać
i robię wszystko by tak się stało.

Pozdrawiam
Sylwia

15. Data: 2006-03-24 09:57:13

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Możesz podać porcjami, pod warunkiem, że cała dawka zostanie podana w
jakimś rozsądnym czasie. Chodzi o to, żeby stężenie leku we krwi
osiągnęło odpowiedni poziom. Jeśli np. te 2,5 ml będzie podane w sumie w
ciągu paru godzin, to może być problem. Jesli natomiast zdołasz podać
pełną dawkę (wszystko jedno w jakich porcjach) w ciągu powiedzmy 30
minut, to będzie dobrze. Zresztą nie mam nawet pewności, że dziecko
jakąkolwiek część antybiotyku zwraca. W końcu bobas przełyka do żołądka,
a "zwracać" może tylko zawartość oskrzeli - tego nie wiem, bo nie widzę.
No chyba, że zwraca antybiotyk natychmiast, jeszcze z buzi.

2. Napisałem, że można mieć pewne ewentualne wątpliwości, bo w zasadzie
jedynym bezdyskusyjnym powodem dla podania antybiotyku jest istniejąca,
objawowa infekcja, a nie choroba alergiczna, bo antybiotyk zabija
bakterie, i nie robi nic innego. Jednak z tego, co piszesz dalej w swoim
poście widać, że podanie antybiotyku było uzasadnione.

3. Domyślam się, że antybiotyk nie jest jedynym stosowanym u bobasa
lekiem. Zapewne jest też coś "na kaszel", na rozszerzenie oskrzeli itp.
Te leki są niezbędne, żeby równolegle walczyć z tą wydzieliną.

4. No skoro nie umie pić z butelki, to nie ma sensu go uczyć na gwałt,
bo jest parę innych możliwości.

5. Jeśli będziesz miała czas i ochotę na poczytanie grupy, to zapraszam
- może znajdziesz coś przydatnego.

6. Tak, patrz punkt pierwszy.

7. Cieszę się. To miała być taka ogólna uwaga, niekoniecznie skierowana
do Ciebie. Miałem na myśli wiele matek, które wręcz fanatycznie "bronią"
dzieci przed antybiotykami, zastrzykami, SZCZEPIENIAMI itp., w błędnym
przeświadczeniu, że to ochrona dziecka przed krzywdą.

Pozdrawiam
Piotr

16. Data: 2006-03-24 10:36:54

Od: "Szpilka \(Sylvja\)" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> godzin, to może być problem. Jesli natomiast zdołasz podać pełną dawkę
> (wszystko jedno w jakich porcjach) w ciągu powiedzmy 30 minut, to będzie

No z tą jedną dawką po kropelkach bujaliśmy się z nim ok 40 minut.

> [...]
> zwraca. W końcu bobas przełyka do żołądka, a "zwracać" może tylko
> zawartość oskrzeli - tego nie wiem, bo nie widzę. No chyba, że zwraca

Widziałam , że to był antybiotyk, bo jest on gęsty biały
i takie coś było zwrócone. Ale nie prosto z buzi tylko połkął,
pokasłał, miał odruchy, poprzełykał glutów i dopiero zwrócił.
Więc coś do tego żołądka doszło.

> [...]
> bakterie, i nie robi nic innego. Jednak z tego, co piszesz dalej w swoim
> poście widać, że podanie antybiotyku było uzasadnione.

Starszy synek (5 lat) akurat był chory. Katar, kaszel, za chwilę
się przyplątało zapalenie ucha. I podejrzewam że młodszy coś
od niego złapał. Pediatra przy osłuchiwaniu go stwierdziła,
że w oskrzelach słyszy zwężenia/zmiany? alergiczne. Ja się na
tym nie znam więc nie dyskutuję :-).

> 3. Domyślam się, że antybiotyk nie jest jedynym stosowanym u bobasa
> lekiem. Zapewne jest też coś "na kaszel", na rozszerzenie oskrzeli itp. Te
> leki są niezbędne, żeby równolegle walczyć z tą wydzieliną.

Deflegmin 2*10 kropli, Clemastin 1*3ml,
wziewne Budesonid mite 2* dawka, Ventolin 3*dawka.
No i ten Zinnat 2*2,5 ml. Więc trochę tego jest.

Dziękuję za odpowiedź. Uspokoiła mnie trochę :-)

Pozdrawiam
Sylwia

17. Data: 2019-12-25 10:24:55

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

0d 5 dni miałam stan podgoraczkowy do 37,5 źle się czułam doktor dała mi skierowanie
na badanie crp i wyszło 132 włączyła mi antybiotyk 3 dniowy wzięłam 2 dawkę A
temperatura do 38.5jestem przerażona.Jak długo to może jeszcze trwać.

spiralka
Synvisc
dobry kardiolog w Lublinie
Duze sensacje po wypiciu piwa...