Po raz setny/OT

1. Data: 2002-09-04 22:21:48

Temat: Re: Po raz setny/OT
Od: "Ewa" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iwona Malek <i...@c...at> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:6nif9.61221$1...@n...chello.at...
> Mam nadzieje ze nikogo nie obraze. Swego czasu na grupie pisala Joasia
> Anetka, jej posty byly pelne zdrobnien, po kilku nie moglam czytac o
miesku
> i ciasteczku. Popieram Magde.

Ja tez popieram Magde. O mdlosci przyprawiaja mnie te infantylne
brzusie, boczusie, kawusie...E.

1. Data: 2002-09-09 22:05:33

Temat: Po raz setny/OT
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Nie gniewajcie sie na mnie, ale ponawiam prosbe: nie zdrabniajcie tego
naszego pieknego jezyka. Jest to po prostu okropne gdy sie czyta o
chlebusiu, ryżyku, boczusiu, mleczuchnie, papryczkach, maselku,
maseleczku, szyneczce, smietaneczce, wieprzowince - czy sie wszyscy
powsciekali czy co? Czy nie mozna normalnie pisac o jedzeniu bez takiego
ultra pieszczotliwego podejscia?

Ja mam poczucie humoru, z dobrych zartow smieje sie jak kazdy inny,
umiem sie zabawic, ale nie mam potrzeby otaczania sie chmura
dziecinnosci - czy jestesmy przedszkolakami czy doroslymi ludzmi?

Jest mi przykro, gdy widze takie kaleczenie jezyka, ktory jest piekny
sam w sobie

No, troche mi ulzylo.

Magdalena Bassett

1. Data: 2002-09-09 22:21:39

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> [...]
> maseleczku, szyneczce, smietaneczce, wieprzowince - czy sie wszyscy
> powsciekali czy co? Czy nie mozna normalnie pisac o jedzeniu bez takiego

Pewnie można, ale mi np. samo tak pod palce podchodzi.
Ale śmietaneczka i masełeczko to już nie moje. ;-)

> Ja mam poczucie humoru, z dobrych zartow smieje sie jak kazdy inny,
> umiem sie zabawic, ale nie mam potrzeby otaczania sie chmura
> dziecinnosci - czy jestesmy przedszkolakami czy doroslymi ludzmi?

Zdecydowanie "mam trzy latka, trzy i pół sięgam głową ponad stół"... a, że
jeszcze razy 10... ;-)

> Jest mi przykro, gdy widze takie kaleczenie jezyka, ktory jest piekny
> sam w sobie

Magdo to nie jest kaleczenie języka. Dla mnie kaleczeniem języka jest
używanie zwrotów obcojęzycznych tam, gdzie są polskie odpowiedniki,
ewentualnie można zamiast jednego słowa użyć trzech i wyrazić coś po polsku.
Nie podoba mi się jak Polacy chodzą na mitingi (i owszem przez jedno t), a
nie na spotkania. Już wolę spotkanko. Zabawna była konferencja prasowa z
okazji premiery "Pianisty". Polański nie bardzo umiał się wysłowić - brakło
mu słów i co? Ktoś mu pomógł słowem "casting". Bardzo go to ubawiło -
powiedział "No tak po polsku mówi się casting." ;-)

> No, troche mi ulzylo.
>
> Magdalena Bassett

Mi też.
Pozdrawiam serdecznie
--
Joanna - bez wyrzutów sumienia z powodu używania zdrobnień.
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-09-09 22:23:53

Od: XaN <x...@m...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> maseleczku, szyneczce, smietaneczce, wieprzowince - czy sie wszyscy
> powsciekali czy co? Czy nie mozna normalnie pisac o jedzeniu bez takiego

muahahahahahaaa, bardzo podobne kwestie slyszalem z ust geografa za czasow
wczesnego ogolniaka, tylko, ze geograf byl ciec a do tego pedal hehe

--
[ `Y$b. _,dP"^^^"Y$b. $$b. ,$$P""|GG: #393759 x...@m...art.pl ]
[ `Y$bdP' ,g=-.$$ $$$b. ,$P' : B409BA0801CD21C3624152647A4F2053]

1. Data: 2002-09-09 22:24:52

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "XaN" <x...@m...art.pl> napisał w wiadomości

> muahahahahahaaa, bardzo podobne kwestie slyszalem z ust geografa za czasow
> wczesnego ogolniaka, tylko, ze geograf byl ciec a do tego pedal hehe

Chciałaś Magdę obrazić, czy tylko tak przez przypadek Ci wyszło? :-(
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-09-09 22:38:05

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

XaN wrote:
> muahahahahahaaa, bardzo podobne kwestie slyszalem z ust geografa za czasow
> wczesnego ogolniaka, tylko, ze geograf byl ciec a do tego pedal hehe

A co to ma do czego? Jak nie umiesz polemizowac w kulturalny sposob, to
lepiej sie nie odzywaj.

MB

1. Data: 2002-09-09 22:41:27

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:
> Nie gniewajcie sie na mnie, ale ponawiam prosbe: nie zdrabniajcie tego
> naszego pieknego jezyka.
[...]
> Czy nie mozna normalnie pisac o jedzeniu bez takiego
> ultra pieszczotliwego podejscia?

Zazwyczaj mozna. Ale uwazam, ze w pewnych sytuacjach uzycie zdrobnienia
jest usprawiedliwione lub nawet konieczne.
Ale watek juz na ten temat byl wiec nie bede sie dalej rozwodzil.

Swoja droga: wydaje mi sie, ze osoby majace na co dzien kontakt z
jezykiem polskim wylacznie lub glownie poprzez Internet (newsy, www) sa
bardziej pod tym wzgledem wyczulone. Jest to dla nas jedyny/glowny
kontakt z jezykiem ojczystym i chcialo by sie moc nim cieszyc, prawda?
Choc nie zawsze sie to udaje - glownie ze wzgledu na specyfike
"internetowej polszczyzny".

> Ja mam poczucie humoru, z dobrych zartow smieje sie jak kazdy inny,

Ja doprowadzam moja dziewczyne do rozpaczy tym, ze z kawalow sie nie
smieje a ogladajac komedie (czyli filmy nachalnie probujace widza
rozsmieszyc) zazwyczaj napomykam o ich "zenujacym poziomie" :-))

> umiem sie zabawic, ale nie mam potrzeby otaczania sie chmura
> dziecinnosci - czy jestesmy przedszkolakami czy doroslymi ludzmi?

Spojrz na pseudonimy ludzi na grupe piszacych* :-))

* Nie chce nikogo bron Boze urazic - ale powinno sie (zdaniem moim i
netykiety ;-)) jako autora wiadomosci ustawic imie i nazwisko a ew.
podpisywac posty nickiem. Np. na de.rec.outdoors nikt nawet nie rozmawia
z "anonimami". Na pl.rec.gory rowniez nalezy to do tzw. dobrego tonu.

Pozdrawiam _cala_ Grupe :-)
--
Lukasz Madeksza
Department of Computer Sciences

1. Data: 2002-09-09 22:41:31

Od: "izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <m...@w...net> napisał(a):

> [...]
> maseleczku, szyneczce, smietaneczce, wieprzowince - czy sie wszyscy
> powsciekali czy co? Czy nie mozna normalnie pisac o jedzeniu bez takiego
O ile mnie pamiec nie myli to tego rodzaju zdrobnienia pochodza z Krakowa i
spod Krakowa.
Nie zmienisz tego - tak jak jedni wychodza na pole inni na dwor; jedza jagody
czy borowki; uzywaja druszlaka, durszlaka czy cedzitka.
To jest gwara i nie wydaje mi sie, ze da sie to zmienic.
To tak jakby powiedziec nie wolno ci pic herbatki tylko herbate.
Ja osobiscie uwazam, ze to wzbogaca nasz jezyk i wcale mu nie uwlacza.

Ide zjesc kromeczke chleba z maselkiem i dzemikiem ;-)

Iza

1. Data: 2002-09-09 22:47:46

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska wrote:

> Magdo to nie jest kaleczenie języka. Dla mnie kaleczeniem języka jest
> używanie zwrotów obcojęzycznych tam, gdzie są polskie odpowiedniki,
> ewentualnie można zamiast jednego słowa użyć trzech i wyrazić coś po polsku.

Tylko ze nie zawsze jest to latwe i czesto proby "spolszczania na sile"
daja efekty raczej smieszne i lepiej juz pozostac przy formach
oryginalnych (szczegolnie w przypadku slownictwa
fachowego/technicznego/naukowego). Nie wyobrazam sobie, zeby nagle
wszyscy wymieniali sie "adresami poczty elektronicznej". Choc gdy slysze
"plyta CD" dostaje drgawek ;-)

I jeszcze odnosnie polskich odpowiednikow: niektorych niemieckich
rzeczownikow zlozonych nijak nie da sie przetlumaczyc na polski nie
zapelniajac przy tym strony A4 by oddac jego dokladny sens.

Tak jak wspomniany przeze mnie dzisiaj "relish" - nie wiem jak to sie po
polsku nazywa i nie mam slownika pod reka. Wiec zamiast kombinowac z
opisami uzylem oryginalu i jest dobrze (prawda, ze jest dobrze?) ;-)))

1. Data: 2002-09-09 22:52:20

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

XaN wrote:
> muahahahahahaaa, bardzo podobne kwestie slyszalem z ust geografa za czasow
> wczesnego ogolniaka, tylko, ze geograf byl ciec a do tego pedal hehe

Na tej grupie panuja nieco inne zwyczaje i poziom dyskusji niz na
pl.rec.muzyka.metal (czytam obie wiec wiem co mowie ;-)
Wiec albo sie do zwyczajow tu _od_dawna_ panujacych dostosuj albo
kliknij na "Unsubscribe" (to tylko moja prywatna rada).

Zolta kartka.

--
Lukasz Madeksza
Department of Computer Sciences