Po wymianie okien ...

1. Data: 2004-01-16 12:14:16

Temat: Po wymianie okien ...
Od: "a" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No własnie, wymieniłem okna na plastki w mieszkaniu, w bloku z "wilekiej
płyty".
Po jakimś roku, zimą zaczęły wychodzic jakieś czarne wilgotne plamy na styku
okna z płytą. Można je wytrzeć, ale znów się pojawiają.
Okna były wstawiane przez dostawcę i uszczelniane specjalną "puchnącą"
pianką.

Co to może być i jak sobie z tym poradzić ?
Pzdr.

1. Data: 2004-01-16 15:44:45

Temat: Re: Po wymianie okien ...
Od: "523" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest chyba wilgoć.

1. Data: 2004-01-17 19:25:45

Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakladajac, ze nie zwiekszyla sie ilosc wydzielanej w mieszkaniu wilgoci
(tzn. ilosc osob w domu sie nie zmienila, pranie, gotowanie itp) i że w
przypadku starych (nieszczelnych) okien ten objaw nie występował, świadczy
to o zbyt szczelnych oknach. Powietrze zamiast wchodzić do mieszkania
dosłownie drzwiami i okami i wylatwywać przez przewody wentylacyjne kotłuje
się wewnątrz mieszkania.
Te czarne plamy to po prostu grzyb.
Proponowałbym wyciąć po 10 cm uszczelki we wszystkich oknach w górnej ich
części lub zostawiać okna na mikrowentylacji o ile taką posiadają.
To osadzanie się grzyba występuje jedynie w miejscach najbardziej
oziębionych gdzie wilgoć z pomieszczenia wykrapla się na ścianach i wtedy
zachodzi tam proces ich powstawania. Można by także docieplić budynek z
zewnątrz i wtedy równierz możnaby to wyeliminować ale byłoby to niekorzyste
dla obiegu powietrza w mieszkaniu.

Jednym słowem to te czarne plamy nie są zbyt zdrowe dla ludzi w tym
mieszkaniu - zrób coś z tym.

Pozdrawiam
Jagaa

1. Data: 2004-01-18 10:20:15

Od: "523" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wycinać żadnych uszczelek !
Jak mnie wku... tacy "fachowcy".
Wycięcie uszczelki powoduje zawiewanie brudu i brak jakiejkolwiek regulacji
w zależności od pory roku. Poza tym nawiew powinen być skoordynowany z
obiegiem powietrza w mieszkaniu i nie powinien sprawiać dyskomfortu.
Po prostu po uszczelnieniu okien nie ma naturalnej wentylacji i zawilgocenie
jest normalną kolejnością.
Proponuje zrobić otwory pod parapetami, nad grzejnikami i wprowadzić w nie
np. rurke kanalizacyjną fi 40. Będą to napowietrzaki. Daje to takie
korzyści, że można napływ powietrza ograniczać koreczkami z liczbą dziurek.
Można zastosować w środku skrętkę wytłumiająca hałas i siatkę na owady.

1. Data: 2004-01-18 19:19:26

Od: "Paweł K." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "523" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Nie wycinać żadnych uszczelek !
> Jak mnie wku... tacy "fachowcy".
> Wycięcie uszczelki powoduje zawiewanie brudu i brak jakiejkolwiek
regulacji

Nieprawda, wyciety jest kawalek uczelki wewnetrznej na gorze wiec nie ma
bezposredniego "zawiewania" :-) powietrza. Wpada ono do srodka ramy
otworkami do odprowadzania wilgoci i wnetrzem ramy przedostaje sie do gory
gdzie wyciety jest kawalek uczelki - proste i skuteczne.

> [...]
dziurek.
> Można zastosować w środku skrętkę wytłumiająca hałas i siatkę na owady.

hehe nie wydaje mi sie zeby ktos chcial w bloku wiercic dziury w plycie na
wylot :-)) i zatykac je koreczkami :-).
Polecam jedank sposob z uszczelka (w tanich oknach jest to teraz standard)
lub zamontowanie w ramie specjalnych nawiewnikow z regulacja (tak jest w
drozszych oknach).

Pozdr.
PAwel

1. Data: 2004-01-19 10:31:53

Od: "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> otworkami do odprowadzania wilgoci i wnetrzem ramy przedostaje sie do gory
> gdzie wyciety jest kawalek uczelki - proste i skuteczne.

Ja w nowych oknach (nowe mieszkanie) mam okna plastikowe systemu trockal
(K=1.1) (producenta nie znam) i mam też wycięte uszczelki. Tylko zdaje mi
się że dziura w uszczelce zewnętrznej ma więcej niż 10cm (raczej 20cm) a w
uszczelce wewnętrznej są 2 dziury po około 10cm każda.
Czy według Ciebie to nie za dużo ? I czy nie nie powoduje zbyyt dużego
wychłodzenia pomieszczeń ?
Blok umieszczony jest na górce (na skarpie) i jest narażony na dośc mocne
wiatry ...
Wielokrotnie w kuchni widze jak sama firanka się rusza ;)
ja rozumię że nawiew ale czy producent lekko nie przesadził i czy może lekko
zmiejszyć te "dziury" ...

> hehe nie wydaje mi sie zeby ktos chcial w bloku wiercic dziury w plycie na
> wylot :-)) i zatykac je koreczkami :-).

Ja napewno nie , nie będę niszczył własnego mieszkania i narazał się na
koszty (kary za zniszczenie elewacji ...)

;-)

/// Kaszpir ///

1. Data: 2004-01-19 13:38:34

Od: "a" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuję wszystkim za wypowiedzi.
Na wiosnę będzie ocieplany nasz blok, jeśli to nie poskutkuje to
pomajsterkuję przy uszczelkach.
Pozdrawiam.
Arek

1. Data: 2004-01-19 14:32:11

Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziekuję wszystkim za wypowiedzi.
> Na wiosnę będzie ocieplany nasz blok, jeśli to nie poskutkuje to
> pomajsterkuję przy uszczelkach.
> Pozdrawiam.
> Arek
Świetnie a więc radzę ci teraz pilnować fachowcó jak będą oklejali
styropianem twoje ościeża! Jest to bardzo istotne ponieważ przeważnie w
blokach wcale nie dają izolacji na nadprożach i ościeżach bo poprostu uznają
że się nie zmieści. Winę za to ponoszą te cholerne węgarki które powodują że
rama okienna jest patrząc z żewnątrz jakby wpuszczona w mur i dołożenie
styropianu spowoduje, że najdzie on na skrzydło okiene. Najlepszym
rozwiązaniem byłoby wykucie tych węgarków lub jeśli to wystarczy
przynajmniej samego tynku bo jest to conajmniej dodatkowe 2 cm izolacji.
Proponuję zapoznać się z rysunkami na tej stronie:
http://www.bolix.pl/blank.php3?f=bolix_detale_m3.htm
&m=menu_prawe.htm

Można też było o tym pomyśleć w momencie zamawiania okien i tak je
zamontować aby można było przykleić z zewnatrz jak najwiecej izolacji.

Miejmy nadzieję, że u ciebie jest dużo miejsca.

Pozdrawiam Jagaa

1. Data: 2004-01-19 14:42:16

Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> napisał w
wiadomości news:bugboh$ipp$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> uszczelce wewnętrznej są 2 dziury po około 10cm każda.
> Czy według Ciebie to nie za dużo ? I czy nie nie powoduje zbyyt dużego
Tego neistety nikt Ci nie powie bo to trzebaby sprawdzić już doświadczalnie
jaka jest wymiana powietrza przez te uszczelki. Robi się to tak że w
mieszkaniu rozpyla się jakiś tam związek, ustawia urządzenie do mierzenia
stężenia z zegarem i wychodzi z domu. Z badania tego wyjdzie po jakim czasie
"smrodek" wyprowadził się z mieszkania i w ten sposób można określić jaka
jest prędkość wymiany powietrza w mieszkaniu. Szczerze mówiąc nie spotkałam
się jak dotąd z tym, aby ktoś zlecał przeprowadzenie takich badań.

Pozdrawiam, Jagaa

1. Data: 2004-02-04 22:26:40

Od: "kazia" <h...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

A może po prostu częściej otwierać okna i wietrzyć mieszkanie? Ja po wymianie
zostawiam tzw. mikrowentylację (klamka ustawiona skośnie)

Podłoga
niech ktos wymysli... [OT]
Alarmy, Monitoring 20zl/mc Caly Kraj !
Szukam sprawdzonego zarzadcy -Katowice