Re: Pobieranie krwi z zyly i z palca

Data: 2009-06-06 13:42:15
Temat: Re: Pobieranie krwi z zyly i z palca
Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

biggero pisze:
> [...]
> igłą (to zresztą mniej ważne)
> - chamstwo pobierających (i to przy badaniu płatnym). To chamstwo
> zresztą już opisywałaś.
> - awaria prądu w laboratorium, przez co wyniki były dwa tygodnie po
> terminie i było to tragiczne w skutkach (typowe jest dostarczanie po
> terminie, a nie awaria prądu oczywiście)
> Ale występują tam też błędy karygodne:
> - Przyjmowanie pieniędzy i pobieranie krwi w tych samych rękawiczkach.
> To już proste śmianie się w twarz: co mi zrobisz, jak mnie złapiesz, a
> właściwie co mi zrobisz, jak złapiesz syfa.

Jak ja byłam na pobraniu krwi to kazano mi usiaść i poczekać. Długo
czekałam, w międzyczasie naszykowałam lewą rękę.
Potem przyszła jakaś babka (bez rękawiczek) i położyła na stole czy jakimś
blacie strzykawkę. Potem przyszła druga. Długo sobie smarowała czymś ręce
(wyglądały jak mokre, aż mi się niedobrze zrobiło). Nie pamiętam czy
założyła rękawiczki, ale chyba nie założyła. Pewnie już swoją skórę (nie
moją) zabezpieczyła na wszelki wypadek przez jakąś zarazą, no i się
zaczęło znęcanie nade mną, że rzekomo żyły nie może znaleźć i żebym podała
prawą rekę. Oczywiście nie dałam sie wrobić. Nadmienię jeszcze, że zawsze
przy pobieraniu krwi mam głowę odwróconą w druga stronę, żeby nie patrzeć.

> Stosunkowo dobrze (powiedzmy, że bez błędów karygodnych i z
> wcelowaniem w żyły) pobierają w przychodni na Solcu (tej
> przyszpitalnej, na 3 piętrze), ale tam znowu są problemy z wykonaniem
> niektórych badań, bo ten szpital jest w opłakanej sytuacji finansowej.
> Nawet nie namawiam Cię do spróbowania tam, bo niekoniecznie musi być
> Ci tam dobrze.

Na Solcu leżała niedawno moja mamusia po złamaniu kości udowej. W szpitalu
dostała odleżyny na pięcie i żadna pielęgniarka ani nawet moja siostra
tego nie zauważyła, tylko ja. Poszłam do pielegniarki. Pielęgniarka
powiedziała, że: "jutro będzie lekarz, to zobaczy i zaleci leczenie". Na
drugi dzień założyli mamusi opatrunek na piętę, ale już "wychodziła" do
domu i do jej domu siostra musiała wzywać lekarza, bo było coraz gorzej z
tą piętą i dostawała gorączki. Potem załatwiło się już we własnym zakresie
takie specjalne łóżko z materacem przeciwodleżynowym i poduszkę
przeciwodlezynową pod piętę.

> Jedyny punkt pobrań, gdzie zmieniają rękawiczki do pobrań jest szpital
> zakaźny na Woli.

Może dlatego, że to szpital zakaźny, a uważają, że inne szpitale to są
niby takie czyściutkie, sterylne.

> No i szkoda, że w jest tak, że skierowanie na badania z jednego
> szpitala nie jest honorowane w drugim.

Szkoda :-(

Dziekuję za napisanie na ten temat :-)

--