Pocące się okna

1. Data: 2003-01-01 17:43:27

Temat: Pocące się okna
Od: "Dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wymieniono u nas w bloku stare, nieszczelne okna na nowe i pojawił się
ogromny problem - na oknach cały czas zbiera się para wodna , która się
skrapla i ścieka po framudze. Czy ktoś znalazł rozwiązanie tego problemu
(oprócz podkładania ścierek i wycierania szyb 3 razy dziennie)? Mieszkanie
jest małe, 48m2 z ciemną malutką łazienką i 3 pokojami. A na dodatek lekarz
każe nawilżać powietrze nawilżaczem lub ręcznikami, ze względu na notoryczne
zapalenie krtani u dzieciaka. I co Wy na to? Czy ktoś ma podobny problem?
Pozdrowienia
Dorota

1. Data: 2003-01-01 19:10:04

Temat: Re: Pocące się okna
Od: "Ksik" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
A próbowałaś rozszczelniać je od czasu do czasu(masz tą opcję w
ustawieniach, prawda?)
Pomaga! tylko trzeba pamiętać, żeby regularnie to robić!
Kasia

--
http://www.komrel.net - Twoj Serwer Sukcesu!

1. Data: 2003-01-02 06:37:02

Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oj joj joj, ludzie, idzcie do jakiegoś innego znachora bo ten was wykończy,
ja jeszcze o takich metodach na zapalenie nie słyszałem, a dwa musicie
zmienić terapie bo dziecko jedszcze troche i dostanie alergii na pleśń i
grzyby.
Okana ciekną bo jest za duża wilgotność w mieszkaniu. A ona bedzie b duża
juz ze wzgledu na to ze zmnieniliście okna na szczelne i zrobił sie parnik
bo nie wietrzycie a na dodatek nawilżacie jeszcze mieszkanie. Walneliście
poprostu samobuja bo za pare dni mize tygodni powinniście zaobserwować na
ścianach w kącikach pleśń prowadzacą do grzyba.
Dlatego radze wam przestać nawilżać i zacząć bardzo intensywnie wietrzyć i
otwirzyć wszystkie kratki went.
pozdr k

1. Data: 2003-01-02 10:22:51

Temat: Re: Poc?ce się okna
Od: Krzysztof <...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Nowe okna PCV sa bardzo szczelne, trzeba je rozszczelniac ustawiajac
uchwyt w odpowiedniej pozycji, a jak to za malo to trzeba wyciac
uszczelki ok 5 cm na dole okna i 5 cm na gorze okna. Bylem kiedys na
szkoleniu z zakresu montazu okien i tam wlasnie dawali takie rady.

1. Data: 2003-01-02 13:06:42

Od: Magda Marszalek-Mikolajczak <m...@p...onet.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

krzysiek wrote:

> Oj joj joj, ludzie, idzcie do jakiegoś innego znachora bo ten was wykończy,
> ja jeszcze o takich metodach na zapalenie nie słyszałem [ ... ]

To szkoda, bo jest to bardzo dobra metoda (wilgotnośc) na wszelkiego
rodzaju infekcje dróg oddechowych. Dodatkowo temperatura ok. 21 stopni.
Oczywiście pomieszczenie musi być regularnie wietrzone.

Pozdrawiam,
Magda M

1. Data: 2003-01-02 13:32:17

Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rodzaju infekcje dróg oddechowych. Dodatkowo temperatura ok. 21 stopni.
> Oczywiście pomieszczenie musi być regularnie wietrzone.

Moze i jest, ale ja nie słyszałem żeby takie warunki stwarzać w domu, to
raz, a dwa, nie zabardzo kumam jaki jest sens zawilgacać mieszkanie a potem
je wietrzyć po to zeby pozbyć sie wilgotności. Po za tym, chyba nie odczułas
problemu zawilgocenia mieszkania na własnej skórze bo byś wtedy wiedziała ze
problemu wilgotnego mieszkania nie da sie załatwić półgodzinnym wietrzeniem
doprowadzić do stanu optymalnej wilgotności a jego skutków nawet rocznym
wietrzeniem.
Ja bym proponował stosowanie jakiegoś elektrycznego inchalatora.
krzysiek

1. Data: 2003-01-02 13:43:35

Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof" <...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
> uszczelki ok 5 cm na dole okna i 5 cm na gorze okna. Bylem kiedys na
> szkoleniu z zakresu montazu okien i tam wlasnie dawali takie rady.

A nie pytałes sie po co klient płaci za specjalną szybę o współczynniku już
chyba już 1,1 w standardzie i dwie uszczelki do okoła a i do tego jeszcze
argon miedzy szyby.
a później przyjeżdźia ekipa i drugi raz bierze kase i wycina uszczelki żeby
rozszczelnić okno.
To po h.. ta szyba i ta cała technologia? złodzieje i tyle.
Wychodzi na to że stare okna były najlepsze zresztą juz dawno na to wyszło.
:-)!

1. Data: 2003-01-02 14:01:16

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda Marszalek-Mikolajczak"
<m...@p...onet.pl.nospam> napisał w wiadomości

> To szkoda, bo jest to bardzo dobra metoda (wilgotnośc) na wszelkiego
> rodzaju infekcje dróg oddechowych. Dodatkowo temperatura ok. 21 stopni.
> Oczywiście pomieszczenie musi być regularnie wietrzone.

Na infekcje owszem metoda dobra - śluzówki nie lubią wysychać,
ale przy zbyt dużej wilgotności rozwijają się pleśnie.

Otymalna wilgotność to 40-50 %.

Witek

1. Data: 2003-01-02 15:27:51

Temat: Re: Re: Pocące się okna
Od: Magda Marszalek-Mikolajczak <m...@p...onet.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Witek wrote:

> [...]
>>

> Na infekcje owszem metoda dobra - śluzówki nie lubią wysychać,
> ale przy zbyt dużej wilgotności rozwijają się pleśnie.

Zgadza się. Niestety o takiej wilgotności, przy włączonych kaloryferach
lub klimatyzacji, najczęściej można tylko pomarzyć. I dlatego lekarze
zalecają dodatkowe nawilżanie powietrza.
A wietrzenie mieszkania, gdy na dworze jest mróz nie wpływa na
zwiększenie wilgotności. Służy jedynie wymianie powietrza.

Pozdrawiam,
Magda M

1. Data: 2003-01-03 07:07:08

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zgadza się. Niestety o takiej wilgotności, przy włączonych kaloryferach
> lub klimatyzacji, najczęściej można tylko pomarzyć. I dlatego lekarze
> zalecają dodatkowe nawilżanie powietrza.

To mróz na dworze wysusza powietrze. W mroźne dni wilgotność u mnie w domu
spada poniżej 20% i wtedy włączam u dzieci nawilżacz, ale jak jest odwilż
i deszcz (jak dzisiaj), to wilgotność mam około 50%.

> A wietrzenie mieszkania, gdy na dworze jest mróz nie wpływa na
> zwiększenie wilgotności. Służy jedynie wymianie powietrza.

Wietrzenie podczas mrozu właśnie wysusza powietrze w domu.

Witek

boconcept
jaki olej opalowy ??
Stacja pogodowa