Podatek od sprzedaży mieszkania do 5 lat ?

1. Data: 2003-10-06 05:25:06

Temat: Podatek od sprzedaży mieszkania do 5 lat ?
Od: "Sebastian \(POCZTA - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos z grupowiczów jest zorientowany, czy podatek od sprzedaży
mieszkania w ciągu 5 lat od jego kupna będzie policzony :
- dokładnie 5 lat od daty kupna, np. kupiłem powiedzmy 15 marca 1999r. to
mogę sprzedać 16 marca 2004 roku i nie zostanę obciążony podatkiem (a propo
jak on się nazywa ?)
- do końca roku kalendarzowego, np. jw mogę sprzedać dopiero 1 stycznia
2005r.
- inaczej
Nie wiem czy czekać ze sprzedażą, czy też sprzedawać teraz ...

Pozdrawiam.

1. Data: 2003-10-06 05:32:08

Temat: Re: Podatek od sprzedaży mieszkania do 5 lat ?
Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <blqubo$bl3$1@atlantis.news.tpi.pl>, Sebastian (POCZTA -
e-mail) wrote:

> [...]
> jak on się nazywa ?)
> - do końca roku kalendarzowego, np. jw mogę sprzedać dopiero 1 stycznia

To drugie, do końca roku kalendarzowego niestety. Chyba, że wszystkie
pieniądze z mieszkania włożysz w inne mieszkanie czy dom i złożysz
taką deklarację w US w ciągu 2(?) tygodni.

Renata

1. Data: 2003-10-06 16:12:00

Od: "111" <c...@c...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

W Sejmie jest projekt właczenia sprzedaży nieruchomości do podatku
dochodowego od o.f., wtedy możesz zapłacić 40%.
Szczegółów nie znam, była informacja na e-money.pl

Użytkownik "Sebastian (POCZTA - e-mail)" <p...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:blqubo$bl3$1@atlantis.news.tpi.pl...

1. Data: 2003-10-07 12:07:22

Od: "Lesio5" <I...@w...peel> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "111" <c...@c...waw.pl> napisał w wiadomości
> W Sejmie jest projekt właczenia sprzedaży nieruchomości do podatku
> dochodowego od o.f., wtedy możesz zapłacić 40%.
> Szczegółów nie znam, była informacja na e-money.pl

Pierwszy raz slysze, to chyba jakas kaczka.

--
Leszek Grelak vel Lesio5
Liczba osób ograniczonych jest nieograniczona - RMG

1. Data: 2003-10-09 12:41:01

Od: "huck" <d...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lesio5" <I...@w...peel> napisał w wiadomości

> Użytkownik "111" <c...@c...waw.pl> napisał w wiadomości
>
> Pierwszy raz slysze, to chyba jakas kaczka.
de facto był taki pomysł aby kwote od sprzedazy właczyc do kaski
opodatkowanej na zasadach ogolnych
ale projekt albo zdechł albo zdechnie bo za duzo by musieli pozmieniac
w całym systemie
poza tym fiskus duzo by nie dostał :))))
podatek nalczny njest od kwoty dochodu a nie wpływu a wiec zeby cus
takiego zrobic to płaciłoby sie podatek od roznicy pomiedzy sprzedaza
a zakupem oczywiscie zakup ito przewartosciowanie itp
prszykłądowo w 1993 kupiłem mieszkanie za 160 mln =16 000 w 2003
sprzedałem za 66 000
jesli przeliczymy to na srednia płace to zakup był ok50 srednich
pensji sprzedaz to 40 srednich pensji a wiec zysk zaden nawet po
policzeniu amortyzacji bo jesli odejmiemy amortyzacje to trzeba by
było doliczyc kase zainwestowana w lokal przynajmniej w wysokosci
odpisów podatkowych.
POZA TYM UWAGA z tym 10% podatkiem to nie jest tak do konca prawda bo
mozna zapłacic od tego podatek na zasadach ogólnych juz w tej chwili
tzn. ni ejsst to łatwe ale możliwe znam przypadek człowieka ktoremu
sie to udało
koles kupił dom wyremontował i sprzedał za kwote nizsza niz koszt
zakupy+remontu
taki lajf po prostu musiał to zrobic z róznych wzgledów i nie zapłacił
tych 10 %
huck

1. Data: 2003-10-15 08:22:23

Od: "Alexander" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lesio5" <I...@w...peel> napisał w wiadomości

Od 10-procentowego podatku od sprzedaży nieruchomości można się uwolnić,
jeżeli złoży się w urzędzie skarbowym oświadczenie, że w ciągu 2...
http://webapp01.ey.com.pl/eyp/web/newsletters.nsf/ht
ml/948915194D0AC67CC1256
DBE003D561A

1. Data: 2003-10-15 10:58:23

Od: "" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> >
> Od 10-procentowego podatku od sprzedaży nieruchomości można się uwolnić,
> jeżeli złoży się w urzędzie skarbowym oświadczenie, że w ciągu 2...

można jaśniej......ten link nie działa.
Pzdr

1. Data: 2003-10-15 11:54:56

Od: "Lesio5" <I...@w...peel> szukaj wiadomości tego autora

http://webapp01.ey.com.pl/eyp/web/newsletters.nsf/ht
ml/948915194D0AC67CC1256

> można jaśniej......ten link nie działa.

Bo sie link rozpadl i musisz go skleic

--
Leszek Grelak vel Lesio5
Najlepsze kredyty w banku Milerrium - na ziobro procent

domy z bali
instalacje "ekologiczne"
Remont (fugi itp.)
problem z kaloryferem ;-(