instalacje "ekologiczne"

1. Data: 2003-10-05 20:55:34

Temat: instalacje "ekologiczne"
Od: "Marek Gajowy" <g...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie!

w przyszlym roku planuje budowe domu - fajny drewniany, z bali (nie, nie z
Bali, tylko z Polski)

ale do rzeczy:

chce sie wykazac ekologicznie i zainstalowac sobie jak najwiecej "czystej"
technologii - kolektory sloneczne, przydomowa oczyszczalnia sciekow, moze
pompa ciepla, ogrzewanie kominkiem

no i zwracam sie do szanownych grupowiczow z pytaniem: czy ktos takie
rozwiazania stosuje i zechcialby sie podzielic wrazeniami? bardzo mi zalezy
na takich "konsultacjach"

pozdrawiam
Gajoss

1. Data: 2003-10-06 19:08:19

Temat: Re: instalacje "ekologiczne"
Od: "darek" <darek@.blab.krys.nl> szukaj wiadomości tego autora

> rozwiazania stosuje i zechcialby sie podzielic wrazeniami? bardzo mi
zalezy
> na takich "konsultacjach"

ostatnio ku mojemu zdziwieniu dowiedzialem sie z bardzo wiarygodnego zrodla
ze kolektory sloneczne sa nie rentowne, bilans ich zakupu zainstalowania
wynosi 0% po minieciu okresu ich przydatnosci. I tak niestety jest z
wiekszoscia ekologicznych rozwiazan.
Pozdrawiam Darek

1. Data: 2003-10-06 20:32:50

Od: "Marek Gajowy" <g...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

hmmm... w pewnym sensie mozesz miec racje...
zalezy tylko, jakie korzysci wezmiesz pod uwage i czego oczekujesz....

w naszym klimacie sprawdzaja sie jako zrodlo do produkcji c.w.u., ale juz
nie do c.o.
a jesli chodzi o korzysci... sa takze takie - niewymierne - zerowa emisja,
minimalne zuzycie pradu - korzysci ekologiczne. w przypadku jedego kolektora
moze sa i one niewielkie, ale w skali...

Gajoss

czekam nadal na sygnaly ludzi, ktorzy sobie cus takiego zainstalowali

Użytkownik "darek" <darek@.blab.krys.nl> napisał w wiadomości

Remont (fugi itp.)
problem z kaloryferem ;-(
(waw) meble sosnowe szukam
stara podłoga cyklinowanie
jaka lodówka do zabudowy ? elektrolux vs. gorenje