Podkładka/adapter do płyty indukcyjnej ?

1. Data: 2008-10-08 11:29:40

Temat: Podkładka/adapter do płyty indukcyjnej ?
Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy widział ktoś coś w rodzaju adaptera - plytki, ktora nagrzewalaby sie
polozona na plycie indukcyjnej i mogla sluzyc jako zrodlo ciepla dla
nieferromagnetycznych garnkow ? Cos takiego 'na specjalne okazje' dla uzycia
pamiatkowego aluminiowego garnka ;-).

Pzdr.
Adam

2. Data: 2008-10-08 12:18:15

Temat: Re: Podkładka/adapter do płyty indukcyjnej ?
Od: Moorek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Paź, 13:29, "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
> polozona na plycie indukcyjnej i mogla sluzyc jako zrodlo ciepla dla
> nieferromagnetycznych garnkow ? Cos takiego 'na specjalne okazje' dla uzycia

Nic mi o tym nie wiadomo i nic takiego nie znalazłem.
? Jakąś blachę (ferromagnetyczną) połóż - cokolwiek co klei się do
magnesu.
Przez to że garnek może nie przylegać dokładnie do tej blachy to
sprawność grzania spadnie.
Można wrzucić taką blachę do gara - ale elektronika wykrywa metal na
małej odległości - i denko od formy do ciasta włożone do gara (dno alu
gara miało ok 5mm) już mi nie zadziałało.
Najlepiej jakbyś zdobył jakąś nierdzewkę - to nie będzie ci korodowało
w garku - bo tak będziesz miał najmniejsze straty jeżeli ten sposób
zadziała.
Pokombinuj.

3. Data: 2008-10-08 12:22:21

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Paź, 14:18, Moorek <m...@p...onet.pl> wrote:

> Najlepiej jakbyś zdobył jakąś nierdzewkę - to nie będzie ci korodowało
> w garku - bo tak będziesz miał najmniejsze straty jeżeli ten sposób
> zadziała.

Straty będą faktycznie najmniejsze, powiedziałbym że wręcz zerowe.
Przyłóż magnes do nierdzewki, sam zobaczysz, dlaczego ;-)

J.

4. Data: 2008-10-08 12:31:44

Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Straty będą faktycznie najmniejsze, powiedziałbym że wręcz zerowe.
>Przyłóż magnes do nierdzewki, sam zobaczysz, dlaczego ;-)
Pewnie zainwestuję w fajerkę do kuchni węglowej ;-).

Ale w sumie dziwi mnie, że jeszcze nie ma takich rzeczy w handlu (z drugiej
strony jaki producent garnkow by sobie sam ciął sprzedaż ?).
Poszukiwany produkt wyobrażam sobie jako ferromagnetyczny krążek
zabezpieczony przed korozją ew. pokryty materiałem przewodzącym ciepło.
Powinien mieć też jakieś otwory/zaczepy, by można go było ściągnąć 'na
gorąco' z płyty.

Pzdr.
Adam

5. Data: 2008-10-08 13:16:44

Od: Moorek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Paź, 14:22, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

> Straty będą faktycznie najmniejsze, powiedziałbym że wręcz zerowe.
> Przyłóż magnes do nierdzewki, sam zobaczysz, dlaczego ;-)

Nie znam się na stali, ale wiem że jest kilkanaście jak nie
kilkadziesiąt gatunków nierdzewki.
Mam patelnię alu z wstawką stalową od spodu która po wielu myciach nie
koroduje - czyli jest nierdzewna - a płyta indukcyjna rozgrzewa ten
krążek i patelnia działa na indukcji. Może to jest stal powlekana
warstwą antykorozyjną - ale na oko wygląda mi na czysty metal
niepowlekany.

Nie chcę dyskutować tu o tym czy złapie to magnes czy nie - jeżeli
masz coś mądrego do powiedzenia na temat to proszę, jeżeli nie to
poszukaj jakiś wiadomości żeby dodać coś interesującego do wątku,
zamiast szczypać uwagami.

Pozdrowienia
Moorek.

6. Data: 2008-10-08 14:06:45

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Paź, 15:16, Moorek <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> masz coś mądrego do powiedzenia na temat to proszę, jeżeli nie to
> poszukaj jakiś wiadomości żeby dodać coś interesującego do wątku,

Ale to nie było szczypanie, tylko właśnie konkret w odpowiedzi na
Twoją radę: większość popularnych i używanych w gospodarstwie domowym
gatunków stali nierdzewnej jest albo kompletnie niemagnetyczna, albo
wykazuje własności ferromagnetyczne zaledwie w znikomym stopniu, z
czego wynika ich kompletna nieprzydatność do takiego zastosowania, jak
opisujesz, amen.

J.

7. Data: 2008-10-08 16:14:30

Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wykazuje własności ferromagnetyczne zaledwie w znikomym stopniu, z
> czego wynika ich kompletna nieprzydatność do takiego zastosowania, jak

Inaczej rzecz ujmując: Odysei nie napisał Homer tylko inny człowiek o takim
samym nazwisku.
(czyli, że nie chodziło mu o konkretnie o stal nierdzewną tylko o stal o
właściwościach takich jak nierdzewna)

--
__________________________________________MAT_______

8. Data: 2008-10-08 21:43:40

Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

McBeth pisze:
> [...]
> polozona na plycie indukcyjnej i mogla sluzyc jako zrodlo ciepla dla
> nieferromagnetycznych garnkow ? Cos takiego 'na specjalne okazje' dla uzycia

Komplet 4 emaliowanych garnków Olkusz doskonale nadających się do użycia
z płytą indukcyjną mpożna kupić przez Internet za 119 zł - czy warto
bawić się w jakieś adaptery, które zmarnują 50% energii?

T.

9. Data: 2008-10-09 07:46:34

Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Komplet 4 emaliowanych garnków Olkusz doskonale nadających się do użycia
> z płytą indukcyjną mpożna kupić przez Internet za 119 zł - czy warto
> bawić się w jakieś adaptery, które zmarnują 50% energii?
Ale tu nie chodzi o przesłanki racjonalne, kiedy argumentacja opiera się na
więzach emocjonalnych z 'ulubionymi naczyniami' :-).
Adapter ma służyć zbiciu argumentu przeciwko 100% indukcji (a nie mieszanej)
a potem i tak nikt tego nie będzie używać :-).

Pzdr.
Adam

10. Data: 2008-10-15 12:31:59

Od: Bambus <b...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

McBeth wrote:
> [...]
> Adapter ma służyć zbiciu argumentu przeciwko 100% indukcji (a nie mieszanej)
> a potem i tak nikt tego nie będzie używać :-).

Coś takiego na przykład?
http://www.manufaktura-lodz.com/sklep.pl?c=l--mfpa22
2_
A na uparte baby jest jeden skuteczny argument.
Działa w 100% W takich wypadkach zawsze mówie - chcesz - to zapłać.

Buziaczki!
Bambuś

SCHECHTEREZADA WAS POCHLONIE
monataż parapetów zewnętrznych
gdzie - krzesło fotel do biurka dla dziecka?
Bezpiecznik różnicowo-prądowy 40A (3 fazowy) + 12kW piec (3 fazowy)
Grabienie lisci+wysoka trawa - jak najskuteczniej?