Podlaczanie kuchni el. z plyta - jakie przekroje?

11. Data: 2008-01-21 21:07:52

Temat: Re: Podlaczanie kuchni el. z plyta - jakie przekroje?
Od: "Hipcio" <h...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
news:fn1o10$oal$1@news.wp.pl...

> Jaki przekrój kabla podłączeniowego stosujemy standardowo do podłączania
> kuchni elektrycznej (piekarnik i blat
> zintegrowane, całość około 11 kW) trójfazowo 400V (czyli 5x ....mm2 ?)

400V niema - kuchnie wykorzystują napięcie 230V z jednej, dwu lub trzech
faz. Nie pracują na napięciu międzyfazowym
Prawidłowy przewód zasilający do tego typu kuchni to 5x2,5mm2.

Jeśli przewód będzie maił długość około 1m, możesz zastosować 1,5mm2, choć
przy mocy 3,kW nie jest to zalecany przekrój. Dodatkowo jeśli przewód jest
zwinięty w spiralę to jego długość jest znacznie większa i mogą się pojawiać
jakieś indukcyjności. 1,5mm2 nie jest tu odpowiednie

--
http://galerkiwnetrz.pl/

12. Data: 2008-01-21 21:12:32

Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak to policzyłeś? Bo mi wychodzi niemalże równe 16A, a dla
> pewności dwa razy liczyłem :-) (mała podpowiedź: "palniki" w
> kuchenkach elektrycznych pracują fazowo, nie międzyfazowo)
>
> J.
skoro calość ma 11KW to na jedna faze przypada ok 10 amperów, w przyblizenu
az

13. Data: 2008-01-21 21:35:23

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej <a...@p...onet.pl> wrote:

> skoro calość ma 11KW to na jedna faze przypada ok 10 amperów, w
> przyblizenu az

Powtarzam: jak to policzyłeś?

J.

14. Data: 2008-01-22 06:11:12

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Powtarzam: jak to policzyłeś?
>
> J.

Policzył pewnie tak 11kW to około 50A prądu - w pięciu przewodach daje po
10A na przewód ;)
He, he - wszystko da się "dopasować".

A na poważnie jak ktoś się nie zna (patrz nie potrafi policzyć) to nie
powinien doradzać.
Można podłączyć nawet przewodem 0,5mm2 - tylko pytanie kto będzie gasił
pożar???

Pozdrawiam emarcin

PS. Moim zdaniem zdecydowanie 5 x 2,5mm2

15. Data: 2008-01-22 07:49:31

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli - jak ktoś wczesniej pisał - są to grzałki 230 volt rozłożone jedynie na trzy
fazy, to czy cały prąd 50 amper
bedzie płynął przewodem zerowym, a trzema fazowymi po 16 amper?
JaC

-----

16. Data: 2008-01-22 08:40:44

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

666 <j...@w...eu> wrote:
> Jeśli - jak ktoś wczesniej pisał - są to grzałki 230 volt
> rozłożone
> jedynie na trzy fazy, to czy cały prąd 50 amper bedzie płynął
> przewodem zerowym, a trzema fazowymi po 16 amper?

Nie, te prądy się sumują geometrycznie. Teoretycznie, jeśli
grzałki byłyby trzy i miałyby identyczne moce, suma geometryczna
tych trzech prądów fazowych zsumowałaby się w przewodzie zerowym
do zera :-)

J.

17. Data: 2008-01-22 08:52:49

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora