Podlaczenie okapu kuchennego do kratki wentylacyjnej.

1. Data: 2001-09-25 07:14:43

Temat: Podlaczenie okapu kuchennego do kratki wentylacyjnej.
Od: "Jacek Bialecki" <j...@r...talex.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.
Wlasnie przeprowadzam gruntowny remont kuchni. Chcialbym nad kuchenka gazowa
zamontowac okap kuchenny z wyciagiem powietrza. W kuchni - w tej chwili - na
scianie pod sufitem znajduje sie kratka wentylacyjna.
Moje pytanie brzmi: czy moge sie podlaczyc do tego otworu wentylacyjnego z
moim wyciagiem? Mysle o podlaczeniu "po polowie": dolne pol otworu
zajmowalaby - jak dotad - kratka wentylacyjna, a do gornej polowki
podlaczylbym rure od okapu.
Co o tym mowia przepisy? Czy goscie z gazowni sie nie przypna do tego?
Z gory dzieki za odpowiedz.
--
Jacek Bialecki

$> cd pub
$> more beer

1. Data: 2001-09-25 07:49:48

Od: "PDCh" <f...@h...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli to jest budynek wielorodzinny to nie wolno podlaczac okapow z
wyciagiem. Rzecz w tym ze co (bodaj) drugie pietro Twoj przewod kominowy i
sasiada sa ze soba polaczone. W ten sposob wytwarzajac sztuczny przeplyw
powietrza bedziesz wdmuchiwal sasiadowi swoje "zapachy".
Ryszard Filipowski

1. Data: 2001-09-25 08:51:28

Od: Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Bialecki wrote:

> [...]
> moim wyciagiem? Mysle o podlaczeniu "po polowie": dolne pol otworu
> zajmowalaby - jak dotad - kratka wentylacyjna, a do gornej polowki
...i wszystko co wyciągnie okap, natychmiast zostanie wdmuchnięte z
powrotem do kuchni przez kratke! :-)

Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/private/users/msob.html

1. Data: 2001-09-25 09:32:04

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@i...poznan.pl...

>Mysle o podlaczeniu "po polowie": dolne pol otworu
> ...i wszystko co wyciągnie okap, natychmiast zostanie wdmuchnięte z
> powrotem do kuchni przez kratke! :-)

U rodzicow w domu podlaczenie wykoanlem w ten sposob, ze koniec rury od
okapu skierowalem w strone kratki, zostawiajac miedzy nimi odstep z 10cm. I
jest dobrze. Wyciag dziala, sasiad nie narzeka, gazownia nie ma zastrzezen.

J.

1. Data: 2001-09-25 10:02:52

Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik PDCh <f...@h...umcs.lublin.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9opcv1$d53$...@n...lublin.pl...
> [...]
> sasiada sa ze soba polaczone. W ten sposob wytwarzajac sztuczny przeplyw
> powietrza bedziesz wdmuchiwal sasiadowi swoje "zapachy".

IMHO w nowych budynkach juz tak sie nie robi.

Karol

1. Data: 2001-09-25 12:04:05

Od: "Jacek Bialecki" <j...@r...talex.pl> szukaj wiadomości tego autora

> IMHO w nowych budynkach juz tak sie nie robi.

Niestety: mieszkam w 32 letnim bloku....:o(.
--
Jacek Bialecki

$> cd pub
$> more beer

1. Data: 2001-09-25 12:08:07

Od: "Jacek Bialecki" <j...@r...talex.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> okapu skierowalem w strone kratki, zostawiajac miedzy nimi odstep z 10cm.
> jest dobrze. Wyciag dziala, sasiad nie narzeka, gazownia nie ma

Niezly pomysl... chyba tak zrobie.
A tak apropos: jak dotrzec do przepisow prawa budowlanego ( czy jakiegos tam
innego ), ktore reguluja precyzyjnie tego typu sprawy? Czy to jest w ogole
dostepne gdzies za darmo w sieci?
Mozna by bylo wtedy rozwiac wszelkie watpliwosci...

--
Jacek Bialecki

$> cd pub
$> more beer

1. Data: 2001-09-26 07:59:04

Od: "Darkac" <d...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...i wszystko co wyciągnie okap, natychmiast zostanie
wdmuchnięte z
> powrotem do kuchni przez kratke! :-)

To nie jest akurat prawda. U mnie zamontowałem taką kratkę, że
na górze jest wlot rury z okapu wpuszczony w głąb na jakieś 10
cm a na dole szczeliny wentylacyjne. Naturalny ciąg gorącego
powietrza z okapu powoduje większe zasysanie powietrza z tych
szczelin, a nawet włączony wentylator go nie wydmuchuje.
Co do kanałów wentylacyjnych, to nawet w starych blokach potrafi
być tak, że każde mieszkanie ma swój pion. Ale często bywa
bałagan i niektóre mieszkania są podłączone do tego samego pionu
a inne piony są niewykorzystane. Tak było u mnie. Czułem smrody
sąsiada z parteru. Przeprowadziłem śledztwo - w administracji
nic nie wiedzieli, ile jest kanałów i gdzie kto jest podłączony.
Policzyłem (było 5 i kondygnacji też 5) i pomierzyłem kanały w
kominie na dachu, pomierzyłem położenie wlotów u sąsiadów i
przebiłem się do nieużywanego kanału, zamurowałem wlot do
starego i jest git.
Z wyższymi budynkami nie jest już tak dobrze i co ileś pięter
jest powtórka użytkownika kanału.

Darek

1. Data: 2001-09-26 08:48:59

Od: Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darkac wrote:

> [...]
> powietrza z okapu powoduje większe zasysanie powietrza z tych
> szczelin, a nawet włączony wentylator go nie wydmuchuje.

Wszystko wyjaśniają słowa "naturalny ciąg gorącego powietrza". Jacek
natomiast pisał o okapie z wyciągiem powietrza. W takim przypadku
wytworzy się z grubsza obieg zamknięty, bo wentylator okapu musi skądś
zasysać - najprościej z kratki wentylacyjnej (o ile nie otworzy się
okna).

Michał

1. Data: 2001-10-01 11:42:22

Od: "Wieslaw Blada" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wytworzy się z grubsza obieg zamknięty, bo wentylator okapu musi skądś
> zasysać - najprościej z kratki wentylacyjnej (o ile nie otworzy się
lub automatycznie otwieranego dodatkowo zabudowanego kanału wentylacyjnego
np. pod oknem - widzialem cos takiego w niemieckim mieszkaniu
WiechoB

zaparowane okna
kuchnie Atlas...
lepik pod parkietem ..