Podłączenie płyty ceramicznej

1. Data: 2010-09-22 12:24:50

Temat: Podłączenie płyty ceramicznej
Od: "maanj" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

czy do zasilania płyty boscha ceramicznej wystarczy
3 x 2,5mm2 na 230V?

2. Data: 2010-09-22 13:48:36

Temat: Re: Podłączenie płyty ceramicznej
Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Wrz, 14:24, "maanj" <a...@o...pl> wrote:
> Witam
>
> czy do zasilania płyty boscha ceramicznej wystarczy
> 3 x 2,5mm2 na 230V?

Trochę mało. Powinno być 5x2,5 i trójfazowe zasilanie, albo 3x4mm2 i
bezpiecznik B20 lub nawet B25 jeśli zabezpieczenie zalicznikowe na to
pozwoli (znaczy jest jeszcze większe).

J.

3. Data: 2010-09-22 17:38:43

Od: slaweks <s...@s...cz> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Wrz, 15:48, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

> Trochę mało. Powinno być 5x2,5 i trójfazowe zasilanie, albo 3x4mm2 i

Najwyżej będzie korzystać z dwóch palników na raz.

4. Data: 2010-09-22 17:42:52

Od: "maanj" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Trochę mało. Powinno być 5x2,5 i trójfazowe zasilanie, albo 3x4mm2 i

Najwyżej będzie korzystać z dwóch palników na raz.

ALe to co nie bede mógł korzystac z 4 paliników naraz? jezeli podłącze na
230V?
producenci wiem ze dopuszczaja takie podłaczenia
tylko nie wiem jaka instalacje zrobic aby to normalnie śmigało na 230V 3 faz
w bloku nie mam

prosze o pomoc

5. Data: 2010-09-22 19:27:10

Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 22 Sep 2010 19:42:52 +0200, "maanj" <a...@o...pl> wrote:

> [...]
>producenci wiem ze dopuszczaja takie podłaczenia
>tylko nie wiem jaka instalacje zrobic aby to normalnie śmigało na 230V 3 faz

masz tylko 1 faze?

zalozmy ze masz bezpiecznik 16A (bo o 10A nawet nie mysle)
no to liczymy:
230V * 16A = 3680W.

w sumie na raz mozesz takie dac obciazenie: ~3,7kW - dasz wiecej to
wywali bezpiecznik.

pytanie: jaka maksymalna moc bedzie brac ta twoja plyta?
ostatnio rozgladalem sie za plyta (wprawdzie indukcyjna) dla mnie to
wybrana przez mnie plyta ma cos 7kW maksylanego poboru

zeby to wyprowadzic na prosta, musialbys poprowadzic w mieszkaniu
instalacje 3fazowa do kuchni (3fazy na pewno jest doprowadzone do
mieszkania, tyle ze pozniej porozdzielane na poszczegolne obwody).

pozdarwiam,
Cyb

6. Data: 2010-09-22 20:10:29

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maanj" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> czy do zasilania płyty boscha ceramicznej wystarczy
> 3 x 2,5mm2 na 230V?

Dla dwupalnikowej tak.
Dla czteropalnikowej też, ale nie wykorzystasz mocy.
Lepiej daj 5x2,5. A najlepiej 5x4 tak jak u mnie. Wtedy podłączysz do tego
kabla jeszcze gniazdka, piekarnik itp.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

7. Data: 2010-09-22 20:24:06

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> producenci wiem ze dopuszczaja takie podłaczenia
> tylko nie wiem jaka instalacje zrobic aby to normalnie śmigało na 230V 3

Producenci dopuszczają, bo da się. Rzecz jednak nie zależy od tego, jak
kuchenke podłaczysz, ale jaką instalację już masz w bloku. Jeśli chcesz móc
korzystać z czterech palników naraz, musisz miec instalację zdolną wytrzymać
pobór prądu rzędu 20A. Co zwykle przekłada się na konieczność dociągnięcia
osobnego przewodu do kuchenki wprost ze skrzynki bezpieczników, a i to
jedynie wtedy, gdy blok i jego instalacja są w marę nowe (najwyżej
nastoletnie powiedzmy) i w dobrym stanie, a zabezpieczenie główne ma wartośc
zapewniającą odpowiedni zapas mocy.

J.

8. Data: 2010-09-23 13:08:04

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu: 2010-09-22 19:42, użytkownik maanj napisał::

> producenci wiem ze dopuszczaja takie podłaczenia
> tylko nie wiem jaka instalacje zrobic aby to normalnie śmigało na 230V 3
> faz w bloku nie mam
>
> prosze o pomoc

Kiedy wszystko zawiedzie przeczytaj instrukcje obslugi :-)

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

9. Data: 2010-09-23 19:07:27

Od: "maanj" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
> nowe (najwyżej nastoletnie powiedzmy) i w dobrym stanie, a zabezpieczenie
> główne ma wartośc zapewniającą odpowiedni zapas mocy.

Przydział mocy na mieszkanie jest 5,7kW bezpiecznik poza licznikiem jest 25A
ale nie wiem jeszcze jaki kabel idzie z tablicy licznikow do mojego
mieszkania
pseudo konserwator mówi że najprawdopodobniej jest 2x2,5mm2
co jest dlamnie bardzo dziwne bo na oko widac ze kabel zasilający
do mieszkania wygląda na 3x4mm2 ale na 100% bede wiedzial dopiero w sobote
jak ściągne elektryka.

Jeżeli byłby kabel do mieszkania 3x4mm2 to wykonując osobne podłączenie w
mieszkaniu
na tą płyte ceramiczną na bezpiecznik 20A i kabel 3x4mm2 - byłoby to dobrym
rozwiazaniem?

10. Data: 2010-09-23 20:13:43

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> co jest dlamnie bardzo dziwne bo na oko widac ze kabel zasilający
> do mieszkania wygląda na 3x4mm2 ale na 100% bede wiedzial dopiero w sobote

Przy takiej mocy i takim bezpieczniku powinien to być 4mm2. A czy dwie czy
trzy żyły - nowy blok? Bezpieczniki nowoczesne, tzw "esy"? Jest różnicówka?
Jeśli odpowiedzi to trzy razy tak, to na 100% jest trójżyłowy i na 99% jest
to 3x4mm2, ale oczywiście najlepiej niech to sprawdzi elektryk.

> Jeżeli byłby kabel do mieszkania 3x4mm2 to wykonując osobne podłączenie w
> mieszkaniu
> na tą płyte ceramiczną na bezpiecznik 20A i kabel 3x4mm2 - byłoby to
> dobrym rozwiazaniem?

Tak, wtedy będzie ok.Choć licz się z tym, że przy dużym gotowaniu,
połączonym z chodzącą pralką/zmywarką/czajnikiem elektrycznym itp.
instalacja może nie wyrobić i ten bezpiecznik 25A ci spadnie.

J.

Dom za 20 000 zł
plyta gazowa - gwarancja
czy zmywarka Bosch SMV 50E30EU ma rackmatic?
cieknąca lodówka gorenje
Miedz Millbera - co to jest?