Podlaczenie zmywarki - przedluzenie przewodow

1. Data: 2003-04-11 17:47:21

Temat: Podlaczenie zmywarki - przedluzenie przewodow
Od: "Jarek Krochmalski" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
Czy ktos z Was podlaczal moze zmywarke stojaca z dala (u mnie ok. 3 m) od
zrodla wody / miejsca usuwania sciekow?
Wyczytalem na portalu Gazety (http://www2.gazeta.pl/dom/1,22126,845457.html)
ze lepiej nie przedluzac przewodow doprowadzajacych wode/odprowadzajacych
scieki.
Czy faktycznie przedluzenie o te 3 m nie jest wskazane?

--
pozdrawiam, Jarek Krochmalski

1. Data: 2003-04-13 10:10:45

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek Krochmalski" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> scieki.
> Czy faktycznie przedluzenie o te 3 m nie jest wskazane?

"Zmywarka powinna się znaleźć obok zlewozmywaka, ponieważ przewody
doprowadzające i odprowadzające wodę mają długość około 1,5 metra i nie
powinno się ich przedłużać. W razie konieczności należy przedłużyć rurę
instalacji wodnej"

To cytat z tego artykulu. A moim zdaniem o 3m mozesz spokojnie przedluzyc,
bo jedyne o co chodzic tu moze to srednica doprowadzen - przy dlugim wezu
odplywowym moze sie on latwiej zatkac itp. Ale bez przesady.

J.

1. Data: 2003-04-14 08:49:32

Od: m...@m...uni.wroc.pl (Maciej Paluszynski) szukaj wiadomości tego autora

Ja mam przedluzone i zasilanie i odplyw.
Maciej

1. Data: 2003-04-14 09:17:14

Od: "huck" <d...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wode/odprowadzajacych
> scieki.
> Czy faktycznie przedluzenie o te 3 m nie jest wskazane?
bzdura totalna
moge sie nazwac specem od przedłuzania ;)))) przedodów pralek
oczywiscie
miałem juz pralke stojaca w przedpokoju podłączoną w łazience
, prale w lazience podłączona w kuchni, i prake w kuchni podłączona
4,5 metrowym przyłączem
pzdr
darek

1. Data: 2003-04-14 11:16:12

Od: "Kasia A." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "huck" <d...@d...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> miałem juz pralke stojaca w przedpokoju podłączoną w łazience
> , prale w lazience podłączona w kuchni, i prake w kuchni podłączona

A jak w takiej sytuacji jest z działaniem systemów zabezpieczających typu
Aqua Stop czy Water Stop?

Kasia

1. Data: 2003-04-14 11:25:31

Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Monday, April 14, 2003 1:16 PM,
osobnik >> Kasia A. <<, napisał coś takiego:

> A jak w takiej sytuacji jest z działaniem systemów zabezpieczających
> typu Aqua Stop czy Water Stop?

AquaStop, czy też WaterStop działa bez zmian. Wszelkie te systemy
zabezpieczające działają (to znaczy odcinają wodę) li i jedynie w
przypadku gwałtownego wycieku wody - pęknięcie węża, przecięcie itp.
Jeśli w wężu zrobi się mała dziurka, przez którą woda bedzie się sączyć
godzinami, to nie pomoże tu żaden Stop. No bo jak?

* * * * *
A.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2003-04-14 11:56:04

Od: "Marcin Sławicz" <mslawicz@NO_SPAMpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jeśli w wężu zrobi się mała dziurka, przez którą woda bedzie się sączyć
> godzinami, to nie pomoże tu żaden Stop. No bo jak?

Aqua Stop wykorzystuje elektrozawór sterowany przez zmywarkę / pralkę.
Elektrozawór jest umiejscowiony przy samym śrubunku, co gwarantuje, że w
razie uszkodzenia węża woda nie będzie się sączyć (wąż jest pod ciśnieniem
tylko w czasie pobierania wody). W wężu biegną przewody do sterowania
elektrozaworu (wszystko jest w oplocie, więc przewodów tych nie widać). W
przypadku przedłużania takiego węża powinno się zastosować firmowy
przedłużacz (Bosch ma coś takiego w swoim cenniku) zapewniający prawidłowe
działanie systemu Aqua Stop.
Pozdrawiam,
Marcin

1. Data: 2003-04-14 12:34:38

Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Monday, April 14, 2003 1:56 PM,
osobnik >> Marcin Sławicz <<, napisał coś takiego:

[...]
> [...]
> ciśnieniem tylko w czasie pobierania wody). W wężu biegną przewody do
> sterowania elektrozaworu (wszystko jest w oplocie, więc przewodów

Brzmi sensownie. Ale jak można wytłumaczyć taki AquaStop, jaki
zastosowany jest w pralce Amica? Tam mianowicie "na początku" węża,
zaraz za kranem, jest dynks, który podłączany jest nigdzie. Po prostu
jest. Taka szara duża przejściówa. Wiem, bo przykręcałem do tej pralki
wąż i nie było tam żadnych kabli itepe.

PS. A w zmywarkach Electroluxa jaki jest system? Wiesz może? :))
* * * * *
A.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2003-04-14 13:09:55

Od: "Marcin Sławicz" <mslawicz@NO_SPAMpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> PS. A w zmywarkach Electroluxa jaki jest system? Wiesz może? :))

W nowych wolnostojących jest odmiana Aqua Stop. W wolnostojących i w
starszych modelach jest system Permasafe (wewnętrzny), który jednak nie
chroni przed uszkodzeniem węża.
Marcin

1. Data: 2003-04-14 13:23:11

Od: "Marcin Sławicz" <mslawicz@NO_SPAMpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Sławicz" <mslawicz@NO_SPAMpoczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:b7ebt7$h4t$1@news.onet.pl...
> W nowych wolnostojących jest odmiana Aqua Stop. W wolnostojących i w
> starszych modelach jest system Permasafe (wewnętrzny), który jednak nie
> chroni przed uszkodzeniem węża.

Poprawka: Permasafe jest w starszych modelach i tych do zabudowy.
Marcin

szukam kawalerki do wynajecia - wawa
Pytanie o koszty CO
Aneks sypialny - luksfery??