Podłoga - nadal nie wiem

1. Data: 2003-06-23 15:40:47

Temat: Podłoga - nadal nie wiem
Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeszukałam archiwum w poszukiwaniu odpowiedzi na odwieczne pytanie i nadal
nie wiem:
Panele czy parkiet w małym mieszkaniu, 2+2dzieci łobuziaków ? Co wytrzyma
wchodzenie w butach z piaskiem, rozlewanie wody, upadki zabawek i
przeciąganie mebli po podłodze?
Ktoś miał taki problem? Pomożecie?

:-)
Dorota

1. Data: 2003-06-23 16:23:06

Temat: Re: Podłoga - nadal nie wiem
Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 23 Jun 2003 17:40:47 +0200 I had a dream that Dorota*** <d...@o...pl> wrote:
> [...]
>Panele czy parkiet w małym mieszkaniu, 2+2dzieci łobuziaków ? Co wytrzyma
>wchodzenie w butach z piaskiem, rozlewanie wody, upadki zabawek i

Ja mam problem: panele czy wykładzina i też mi archiwum nie pomogło :)

1. Data: 2003-06-23 19:38:31

Od: "Anador" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota***" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Panele czy parkiet w małym mieszkaniu, 2+2dzieci łobuziaków ? Co wytrzyma
> wchodzenie w butach z piaskiem, rozlewanie wody, upadki zabawek i

O to proste pytanie!
Odpowiedź jest taka: obojętnie co położysz, dzieci to zniszczą. Upuszczą
zabawkę , przewrócą krzesło, podrapią, poplamią, porysują zaleją itp. itd.

Muszą podrosnąć do ok. 8-10 lat. Wtedy jest szansa że wymuskana podłoga
przetrwa naście lat

Dlatego WYGODNIEJ jest położyć panele - z uwagi na to że za kilka lat
wymienisz je stosunkowo łatwo. Przyklejony parkiet niestety wymienia się
trudniej.

Znam ojca 5 dzieci (stan na dziś) który połozył w mieszkaniu wykładzinę,
twierdząc że "tylko wykładzinę może minimalnym kosztem i nakładem pracy
błyskawicznie zmienić".

Anador

1. Data: 2003-06-24 06:34:49

Od: "Slawo" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Znam ojca 5 dzieci (stan na dziś) który połozył w mieszkaniu wykładzinę,
> twierdząc że "tylko wykładzinę może minimalnym kosztem i nakładem pracy

Niezgodze sie z tym zdaniem , wydaje mi sie ze jednak parkiet , tym bardziej
ze przy dzisiejszych cenach parkietu i uslugi , roznica miedzy parkietem a
panelami nie jest juz taka znaczna. Kladlem ostanio parkiet o wysokosci 22
mm , taki parkiet mozna cyklinowac (gdy sie zniszczy) przynajmniej 5 razy ,
przy dzisiejszych maszynach (bez pylowych) i lakierach mozna to zrobic w dwa
dni , a koszt jest bardzo niski (6 zł /m2 cyklinowanie i 2 zł m2 /
lakierowanie + lakier). Parkiet jest na cale lata , przy dobrym lakierze
naprawde trudno jest go zniszczyc.

Slawo

1. Data: 2003-06-24 06:43:24

Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Dlatego WYGODNIEJ jest położyć panele - z uwagi na to że za kilka lat
> wymienisz je stosunkowo łatwo. Przyklejony parkiet niestety wymienia się

raczej odwrotnie - latwiej jest wycyklinowac i polakierowac parkiet. wyglada
jak nowy. no i parkiet :).

wojtek

1. Data: 2003-06-24 07:12:23

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota*** napisał(a):

> Panele czy parkiet w małym mieszkaniu, 2+2dzieci łobuziaków ? Co wytrzyma
> wchodzenie w butach z piaskiem, rozlewanie wody, upadki zabawek i
> przeciąganie mebli po podłodze?
> Ktoś miał taki problem? Pomożecie?

Pomożemy :)

Dzieciaki 2/5 lat, spore mieszkanie. W holu + kuchni terakota, w
pokojach mieszkalnych panele bezklejowe, ale z tych niby lepsiejszych (
nie pamiętam firmy ). Po roku wchodzenia do pokjów przez dzieciaki z
zapiaszczonymi butami, mycia na mokro etc. na panelach praktycznie nie
ma śladów zniszczenia. Jak się takie ślady pojawią, to rozebranie połowy
podłogi i wymiana kilku paneli to raptem godzina roboty.

Parkiet - miałem na starym mieszkaniu, przy 1 dziecku. Dziękuję, nigdy
więcej.

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2003-06-24 08:23:38

Od: "Marvin" <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> lakierowanie + lakier). Parkiet jest na cale lata , przy dobrym lakierze
> naprawde trudno jest go zniszczyc.

Spróbuj upuścić na niego samochód dziecięcy metalowy, najlepuiej z serii
kolekcjonerskiej (waga ok. 0,5kg) z wysokości 1m.

U mnie robi to w debowym parkiecie 0,5cm zagłebienie, gdy auto spadnie
zderzakiem w dół.

A parkiet jest na lata o ile:

* uda się kupić 100% dobry i wysezonowany i nie powichrowany
* pomieszczenie jest osiadłe wysezonowane latami i podłoga ma grubą stabilną
niepopękaną i wysezonowaną szlichtę
* parkiet w tym pomieszczeniu będziesz sezonował Bóg wie ile
* fachowiec położy parkiet doskonale
* lakier połozy doskonale

Ale i tak wystarczy drobne zalanie aby te wysiłki obrócić w nicość.

Marvin

1. Data: 2003-06-24 09:06:33

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

?

> Ja mam problem: panele czy wykładzina i też mi archiwum nie pomogło :)

Ja mam właśnie wykładziny - horror!!!
Wszystko widać, każdy okruszek, plamy, a beżowa, która miała się nie
wydeptać - wydeptała się i jest ciemniesza i przyklapnięta środkiem. (prane
są 3-4 razy w roku przez firmę).Tylko na takiej kupionej w czasach komuny
( na sejmowych korytarzach kiedyś widziałam :-) z wzorkiem "podłogowym"
wszystko schodzi. Poza tym kłopot z trzepaniem, bo trzeba wyciągać spod
mebli, eh, nigdy więcej! Jak planujesz dzieci albo częste odwiedziny
znajomych, to sobie odpuść (moim zdaniem, oczywiście).

Dorota

1. Data: 2003-06-24 09:15:57

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po roku wchodzenia do pokjów przez dzieciaki z
> zapiaszczonymi butami, mycia na mokro etc. na panelach praktycznie nie
> ma śladów zniszczenia.

Piotr, a panele masz laminowane czy drewniane? I co się działo z parkietem?
Proszę............... ;-)

Dorota

1. Data: 2003-06-24 09:27:20

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota*** napisał(a):

> Po roku wchodzenia do pokjów przez dzieciaki z
>
> Piotr, a panele masz laminowane czy drewniane?

Laminat. Firma to chyba Quick-Step czy jakoś tak.

> I co się działo z parkietem?
> Proszę............... ;-)

Rozsychał się po każdym myciu podłogi/sprzątaniu odkurzaczem piorącym
etc. I był to stary, ponad 30 letni parkiet, pomalowany jakimś lakierem
za przeproszeniem ekologicznym :/

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

Odkurzacz pioracy MPM Apollo 2000 - opinie ?
Miejsce na ksiegozbior - regaly, polki, co jeszcze ?
klejenie mozaiki-pomocy-pilne!
dwa pytania przed przeprowadzką...kto pomoże?
Jaki dywan na deske berlinecka?