Podoba mi się Wasza kuchnia bardzo:)

1. Data: 2003-06-04 11:13:12

Temat: Podoba mi się Wasza kuchnia bardzo:)
Od: "Tashunko" <l...@...o.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie !
Mam nadzieję, że jak dołączy do Was jeszcze jedna kuchareczka to nie
zrobi się tutaj zbyt ciasno???
Zasubskrybowałam grupę dopiero kilka dni temu, chociaż słyszałam o Niej
mnóstwo dobrego wcześniej.
Jestem pod ogromnym wrażeniem ilości i jakości Waszych kulinarnych
pomysłów.
Oboje z mężem lubimy bawić się w kuchni, eksperymentować / ostatnim
eksperymentem mojego ślubnego była zupa meksykańska robiona inaczej niż
zwykle - dla nas mniamniuśna, dla dzieci mniej, bo " gryzła" w gardło:)
/i wymyślać więc mam nadzieję, że nie będę grupowym pasożytem i sama
też coś Wam podeślę - chociaż pewnie wszystko już tutaj było:)
Dziś chciałabym się tylko serdecznie przywitać - sporo osób znam z
innych grup, więc w zasadzie czuję się jak w "rodzinnej kuchni":)
--
*******Tashunko*******

1. Data: 2003-06-04 11:19:42

Temat: Re: Podoba mi się Wasza kuchnia bardzo:)
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dziś chciałabym się tylko serdecznie przywitać - sporo osób znam z
> innych grup, więc w zasadzie czuję się jak w "rodzinnej kuchni":)
Witaj Tashunko!

Pamietam Cie z grupy pl.soc.dzieci - z czasow, kiedy ja jeszcze czytalam, zanim
ostatecznie odstraszyly mnie wieczne wojny... Tu jest znacznie spokojniej,
aczkolwiek temat dzieci jest rowniez niebezpieczny, niedawno byla tu potezna
burza na temat, czy dzieciom wolno jesc to, co chca :).
Milo, ze bedziesz z nami :))))))))
No i czekamy na wkupne ;)

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-06-04 11:53:25

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik a...@p...onet.pl napisał:

> Milo, ze bedziesz z nami :))))))))
> No i czekamy na wkupne ;)
>
> Pozdrawiam,
> Ania

Dokladnie tak :-) Witaj nowa kuchareczko :) A moge zaproponowac to
wkupne? ;) Ja poprosze przepis na te gryzaca w gardlo zupe :) o ile to
oczywiscie nie jest problem.

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-06-04 12:01:03

Od: "Tashunko" <l...@...o.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sie pisze - zaraz będzie:)
--
**********Tashunko**********

1. Data: 2003-06-04 12:38:48

Temat: [P] Zupa meksykańska - moje wkupne:) Było: Podoba mi się Wasza kuchnia bardzo:)
Od: "Tashunko" <l...@...o.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba wirtualnie znana, jako "a...@p...onet.pl" napisała:

> Pamietam Cie z grupy pl.soc.dzieci - z czasow, kiedy ja jeszcze
> czytalam, zanim ostatecznie odstraszyly mnie wieczne wojny...

Ja Ciebie też pamiętam:)
Grupowe wojny mnie skutecznie odstraszają i staram się je omijać - te w
realu jakoś mi wystarczą i nawet nie mam na myśli tych " światowych"
tylko bardziej bliższe ciału:)

> No i czekamy na wkupne ;)

Już się robi - spróbuję wkupić się zupką, bo w googlach sprawdziłam, że
dawno nie było, chociaż..może ściemniają w zeznaniach:)

Zupa meksykańska
*****************
Składniki:
- mięso wołowe - ostatnio był udziec bodajże
- warzywa mrożone / sałatka Pedros, mieszanka meksykańska, inne,,,/
- 1 puszka czerwonej fasoli
- 2, 3 ziemniaczki - niekoniecznie
- ser żółty
- pieczywo białe / bułki, bagietki, inne wg. uznania /
- olej
- mąka
- kostka rosołowa
- koncentrat pomidorowy
- ziołowa przyprawa do marynowania
- przyprawa do kuchni meksykańskiej
- chilli
- papryka ostra i słodka - proszkowane
- pieprz
- czosnek granulowany

Kilka godzin lub, tak jak u nas, na noc mięso pokroić w kosteczkę i
zamarynować w mieszance oleju z marynatą ziołową i ostrymi przyprawami
w ilości " na oko" .
Nasze mięso pływało sobie w miseczce w tym wszystkim całą noc -
umieszczone w lodówce.
Następnie mięso odsączyć z marynaty i oprószyć mąką.
Podsmażyć na patelni aby sie zarumieniło i zmiękło.
W tym czasie zagotować w garnku wodę , dodać kostkę rosołowa lub wegetę
lub co tam kto lubi.
Po podsmażeniu przełożyć mięso do garnka i jak będzie bardzo miękkie
dodać warzywa, czerwoną fasolę, koncentrat.
W razie potrzeby jeszcze doprawić do smaku.
Gotować do czasu aż wszystko się ładnie przegryzie, pilnować aby
warzywa się nie rozgotowały:)

Do miseczki / talerza po uprzednim wlaniu gęstej zupki - obowiązkowo
starty na tarce z grubymi oczkami ser żółty.
Podawać z białym pieczywem.

UWAGA!!!
W w/w sposób zupka była robiona pierwszy raz - zazwyczaj nie marynujemy
mięsa tylko lekko oprószamy mąką z mieszanką przypraw.
W przypadku wersji " marynowanej " należy się liczyć z tym, że z zupy "
odłowicie " rondelek meksykańskiego gęstego sosu:)
Jedliśmy zupkę trzy dni i ostatniego dnia była najlepsza, bo doskonale
się " przegryzła". Jak dla mnie była smaczniejsza niż w Taco w
Krakowie, a tamtą uwielbiam:)

Mam nieśmiałą nadzieję, że chociaż jedna osoba spróbuje takiej zupki i
uda mi się wkupić.
Mam też nadzieję, że nie naraziłam się na dzień dobry mrożonkami i
kostką rosołową:)
Pozdrawiam serdecznie!
-
**********Tashunko**********

1. Data: 2003-06-04 13:15:04

Temat: Re: [P] Zupa meksykańska - moje wkupne:)
Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Tashunko :)

Miło widzieć następną kucharzącą na grupie. Mam nadzieję, że Ci tu będzie
dobrze z nami, a przepis na pewno wypróbuję - ale nie teraz. Teraz zażeram
się truskawkami, brokułami i młodymi ziemniaczkami (w weekend kapustka -
mniam, mniam) kiszę małosolne, ale niech się tylko chłodniej zrobi.... ;))

"Just one year of love
is better a lifetime alone" [Freddie Mercury]

1. Data: 2003-06-04 13:22:59

Od: "Tashunko" <l...@...o.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba wirtualnie znana, jako "Kinga Macyszyn" napisała:

> Miło widzieć następną kucharzącą na grupie. Mam nadzieję, że Ci tu
> będzie dobrze z nami

Dzieki! Będzie na pewno, już jest:)

> Teraz zażeram się truskawkami, brokułami i młodymi ziemniaczkami (w
> weekend kapustka - mniam, mniam) kiszę małosolne

Właśnie poczytałam sobie o tych małosolnych i tak sobie myślę, że może
w końcu też spróbuję...
Mężulkowi miska się śmieje, że nadchodzi ogórkowa pora, a dlaczego ma
wychwalać pod niebiosa tylko swoją Teściową przy okazji ogórków???
A na kapustkę to już obowiązkowo do Mamusi sie wproszę - moja tak
smacznie nie wychodzi:(
--
**********Tashunko**********

1. Data: 2003-06-04 13:26:21

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tashunko napisał:
/ciach/

> Zupa meksykańska
> *****************
/ciach/
> -
> **********Tashunko**********

Dodano :-) zupa bedzie w jakis chlodniejszy dzien :)

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-06-04 15:51:32

Od: "Manatka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tashunko" <l...@...o.pl> napisał w wiadomości

Witaj Tashunko ;))
Ciesze sie, ze tu trafilas. Tu jest naprawde milo i pysznie (z pewnymi
wyjatkami, jak wszedzie).
Tylko UWAZAJ! Skutek uboczny pobytu "na grupie" - dodatkowe centymetry tu i
owdzie ;)))
Pozdrawiam i zycze smacznego kucharzenia. Ja, dzieki tej grupie odkrylam
swoja kuchnie na nowo! :))

--
--Man@tka--
==========

1. Data: 2003-06-05 06:58:24

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>aczkolwiek temat dzieci jest rowniez niebezpieczny, niedawno byla tu potezna
>burza na temat, czy dzieciom wolno jesc to, co chca :).

a ja myslalam, ze ta wojna to byla na temat czy dzieciom wolno
jesc ... ;))

Trys
K.T. - starannie opakowana

POMOCY - mam gotować dietetycznie
P - pyszne ciasto Magdaleny, przypomnienie przepisu sprzed lat
Ogórki małosolne - bis
Włochy- jak z cenami żywności i gdzie jeść
piersi inaczej [P]