Ogórki małosolne - bis

1. Data: 2003-06-04 07:22:35

Temat: Ogórki małosolne - bis
Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakupiłam wczoraj kilo ogórków.
I czosnek
I koperek (cały czas się zastanawiam, czy to nie ma być koper).

Włożyłam do kamionkowej dzieży do ciasta.
Wrzątkiem zalałam
Posoliłam
Ponacinałam brzegi.
Czosnek i koperek ciach do środka
Przykryłam i całość na balkon

I czekam jakoś do soboty... - ciekawe co będzie.. To mój pierwszy raz ;)

"Just one year of love
is better a lifetime alone" [Freddie Mercury]

1. Data: 2003-06-04 07:40:12

Temat: Re: Ogórki małosolne - bis
Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zakupiłam wczoraj kilo ogórków.
> I czosnek
> I koperek (cały czas się zastanawiam, czy to nie ma być koper).
Ja też - wydaje mi się, że powinien to być jednak ten suchy, patykowaty
koper.

> Wrzątkiem zalałam

Ja zalewam jednak bardzo ciepłą, mocno słoną wodą - po zalaniu wrzątkiem mi
nie wychodziły.

> Czosnek i koperek ciach do środka.

Można jeszcze liście dębowe, czereśniowe...

Ola

1. Data: 2003-06-04 07:42:44

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja zalewam jednak bardzo ciepłą, mocno słoną wodą - po zalaniu wrzątkiem
mi
> nie wychodziły.
Oj, to jednak mogą nie wyjść?
Tej soli to dałam IMHO dużo, ale może to dużo to było dla ogórków za mało -
próbowałam dziś palcem i woda wcale nie jest taka strasznie słona...
Można dosolić?

> Można jeszcze liście dębowe, czereśniowe...

Nie mam skąd wziąć. Miastowa obecnie jestem ;)

pzdr

1. Data: 2003-06-04 08:02:52

Od: "hipolita" <h...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kinga Macyszyn wrote:
> Zakupiłam wczoraj kilo ogórków.
> I czosnek
> I koperek (cały czas się zastanawiam, czy to nie ma być koper).

Ja tez nie moglam sie oprzec:). Koper czosnek + udalo mi sie dostac chrzan
taki do ogorkow. No i wieczorem juz musialam sprobowac...czy dobre:)...
Czekam teraz na efekty...chociaz.. nie wiem ile ogorkow doczeka na calkowite
malozasolenie:))) .raczej nieduzo tak mysle...
H.

1. Data: 2003-06-04 09:05:49

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> próbowałam dziś palcem i woda wcale nie jest taka strasznie słona...
> Można dosolić?
Można.
O.

1. Data: 2003-06-04 13:25:00

Od: "vip" <k...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie możecie jak ludzie dodać dwie łychy soli na litr wody następnie to
zagotować poczekać aż troszke przestygnie i zalać tym ogórasy ?????

lampart

1. Data: 2003-06-04 13:29:47

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie możecie jak ludzie dodać dwie łychy soli na litr wody następnie to
> zagotować poczekać aż troszke przestygnie i zalać tym ogórasy ?????

Tego w przepisach nie było :(((
Albo ja ślepa jestem...

pzdr

1. Data: 2003-06-04 13:45:28

Od: "vip" <k...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tego w przepisach nie było :(((
> Albo ja ślepa jestem...

a poźniej czosnek, chrzan, koperek i np liście różne winogron, wiśni jakie
tam kto chce, jednak podobno ciekawe jest dodanie liści czarnej porzeczki
gdyż liście te pachną porzeczką i dają silny aromat
własnie chcę to sprawdzić
lampart

1. Data: 2003-06-04 14:58:11

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Możemy. Tak robimy, ino soli chyba dajemy ciut więcej.
O.

1. Data: 2003-06-04 16:07:17

Od: "vip" <k...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Możemy. Tak robimy, ino soli chyba dajemy ciut więcej.

a to już własny wybór ja tam sól traktuję jako białą kostuchę tak mnie jakoś
w holandii nauczyli czy gdzieś tam w świecie :-)))))

lampart

Włochy- jak z cenami żywności i gdzie jeść
piersi inaczej [P]
Baranek w Warszawie
faq 666.5
apel, prośba - drinki filmowe