Podrasowanie trawnika

1. Data: 2000-04-11 16:51:28

Temat: Podrasowanie trawnika
Od: "Miroslaw Florek" <m...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
W zeszłym roku założyłem trawnik. W sumie jest bardzo ładny. Niestety, jego
utrzymanie wymaga wiele wysiłku! Dlaczego? Otóż poszedłem na skróty.
Pomyślałem sobie, że nie ma sensu nawieźć dobrej ziemi. Wystarczy obecną
glinę przemieszać z nawozem końskim i z torfem. Trawniczek wyrósł
rewelacyjny. Nawet ludzie się pytali: "Gdzie to takie trawniki z rolki można
zamówić?". Sęk w tym, że z powodu (tak przypuszczam) kiepskiej gleby,
trawnik jest bardzo wrażliwy na suszę, źle przyjmuje nawóz i w efekcie co
jakiś czas powstają jaśniejsze plamy. Które na szczęście znkają.

No i mam pytanie. Czy można teraz (znów na skróty) przysypać trawnik
powiedzmy 3 cm warstwą torfu z piaskiem? Tak aby warstwę darni "podnieść" do
lepszej gleby?

Mirek

2. Data: 2000-04-11 21:58:54

Temat: Odp: Podrasowanie trawnika
Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Miroslaw Florek <m...@f...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:kKII4.59759$a...@n...tpnet.pl...
> [...]
>
> No i mam pytanie. Czy można teraz (znów na skróty) przysypać trawnik
> powiedzmy 3 cm warstwą torfu z piaskiem? Tak aby warstwę darni

Cześć.
Moim zdaniem wszystko jest OK.Trawa powinna dobrze rosnąć na ziemi
gliniastej.Każdy trawnik będzie wrażliwy na długotrwałą suszę(jeżeli nie
będzie w tym czasie podlewany-rano lub wieczór).
Nie wiem co masz na myśli pisząc"źle przyjmuje nawóz"?
Przypuszczam,że jaśniejsze plamy na Twoim trawniku to efekt
nierównomiernego rozsiania nawozu.Spróbuj nad tym popracować.Wbrew
pozorom nie jest to takie łatwe.:-)
Będąc na Twoim miejscu dałbym sobie spokój z piaskiem i torfem.Jest
dobrze.Nie trzeba psuć.:-)
s...@w...com.pl

3. Data: 2000-04-11 22:31:10

Temat: Re: Podrasowanie trawnika
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pozorom nie jest to takie łatwe.:-)
> Będąc na Twoim miejscu dałbym sobie spokój z piaskiem i torfem.Jest
Słuchaj, Sławek jest ekspertem od trawników i zanim ci odpowiem [a mam
pewne podejrzenia] czy wysiałeś trawnik w glebę gliniastą? czy ilastą? To
jest istotne, niestety.
Pozdrawiam jerz.

4. Data: 2000-04-12 07:08:02

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co do siania nawozow: tez mialem problem z rowniutkim rozrzucaniem i mialem
na trawniku polksiezyce jasniejsze i ciemniejsze. Kupilem za 190 zl (wiem -
kupa forsy) rozrzutnik rotacyjny Scotts'a (tylko nawozy granulowane, ale ja
sieje polifoske 8) i problem z glowy.
Co do przesiewania piaskiem z torfem: podobno nalezy to robic po kazdym
napowietrzaniu, a wiec teoretycznie co roku. Najpierw napowietrzanie (walem
z rurowatymi kolcami - gdize to kupic w Polsce? Moze ktos podpowie?), potem
piaskowanie (tak sie zabieg nazywa), a potem walowanie. Tyle teorii.
Piaskowanie mozna tez z powodzeniem robic po wertykulowaniu czyli
rozcinaniu darni (sa w sklepach narzedzia, ale praca ciezka - moze ktos wie,
gdzie kupic wertykulator mechaniczny, spalinowy, samobiezny?).
Podlewanie to podstawa dobrego trawnika!
pik

5. Data: 2000-04-12 07:50:45

Od: "Miroslaw Florek" <m...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> (...) zanim ci odpowiem [a mam
> pewne podejrzenia] czy wysiałeś trawnik w glebę gliniastą? czy ilastą? To
> jest istotne, niestety (...)

Nie wiem jak to odróżnić! Jak ziemia przeschnie to powstają twarde jak
kamień bryły. Ta "glina" ma kolor ciemno żółty. Wydaje mi się że kolor
"gliniasty" jest raczej szary. A ta moja gleba jest zdecydowanie żółta. Co
prawda starałem się z czymś ją pomieszać, ale jak już napisałem wcześniej,
dotyczyło to tylko wierzchniej warstwy.

Mirek

6. Data: 2000-04-12 08:47:25

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Kosiarki z funkcja wertykulatora produkuje Gardena, ktorej dystrybutorem
jest Iglak http://www.iglak.polbox.pl/
Dorota

7. Data: 2000-04-12 11:03:47

Od: "Jardin" <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kieraciński <p...@p...pol.lublin.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8d1748$s12$...@h...man.lublin.pl...

> [...]
(walem
> z rurowatymi kolcami - gdize to kupic w Polsce? Moze ktos podpowie?)
W ostatnim "Kwietniku" jest elektryczny areator Boscha, nakłuwa i wyczesuje!
trawnik,
niestety kosztuje ok 700zł (ale wg. mnie jest niezły)
> [...]
wie,
> gdzie kupic wertykulator mechaniczny, spalinowy, samobiezny?).
> Podlewanie to podstawa dobrego trawnika!
Ja z wałowania rezygnuję i tak mam b. zbitą darń, myślę, że i piaskowanie
nie jest ,aż
tak istotne. Również poszukuję areatora nacinającego, ale chciałabym, aby
miał
kosz i co nieco jeszcze przy okazji pozbierał :-) W pierwszej chwili
koniecznie
chciałam tego Boscha, ale wydaje mi się że przy mojej zbitej darni powinien
być
mniej "delikatny". W sklepach widziałam areatory (mówię o mechanicznych),
ale niestety bez kosza. Dzisiaj jeszcze się dowiem , czy są takie areatory
jaki
chciałabym firmy Kynast - jeśli czegoś się dowiem - napisze. Chciałabym
akurat tej firmy, ponieważ mam ich kosiarkę samobieżną i jest b.dobra, nie
przeszkadzają jej przypadkowe kamienie (oczywiście nie głazy), czy gałęzie.
Pozdrawiam
Lidia

8. Data: 2000-04-12 18:28:18

Temat: Re: Podrasowanie trawnika - 2 w 1
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W zeszłym roku założyłem trawnik. W sumie jest bardzo ładny.
Bo tak naprawdę jest, dopóki jest młody [2 max 3 lata]
> Niestety, jego utrzymanie wymaga wiele wysiłku!
I tak już będzie dokąd go będziesz miał.
> Dlaczego? Otóż poszedłem na skróty. Pomyślałem sobie, że nie ma sensu
nawieźć dobrej ziemi. Wystarczy obecną glinę przemieszać z nawozem końskim i
z torfem.
I otóż to. Twój trawnik rośnie w tym nawozie, dobrze, że końskim
przynajmniej ma dużą zawartość materii organicznej, którą dżdżownice mają
szansę przerobić na próchnicę. A właśnie, czy są dżdżownice? Jeśli nie to
stwórz im do tego warunki. A jak to niżej.

> [...]
kiepskiej gleby,
>trawnik jest bardzo wrażliwy na suszę, źle przyjmuje nawóz
[to do innych w tym jestem kiepski]
>i w efekcie co jakiś czas powstają jaśniejsze plamy. Które na szczęście
znkają.
Trawnik założony na glinie niestety będzie wrażliwy na suszę a w okresach
deszczowych na gnicie. Podatny na mech.

>No i mam pytanie. Czy można teraz (znów na skróty) przysypać trawnik
>powiedzmy 3 cm warstwą torfu z piaskiem? Tak aby warstwę darni "podnieść"
do
>lepszej gleby?
Tak i nie, ale zrób to najlepiej na trzy raty, [co miesiąc] na jeden z
wybranych sposobów:
1. Miałki torf wymieszany z piaskiem wysypany na ściętą [h=2 cm ale to
osiąga się w 3 etapach 7/5,5/ 2-2,5] i nie wygrabioną trawę. Następnie,
chociaż nie to nie jest najlepszy pomysł na glebę gliniastą. Zrób to samo
ale inaczej. Musisz zapoatrzyć się w takie specjalne widły do trawników
[rurki z dziurkami] ale ja ich nie widziałem nigdzie w sprzedaży ale może
tobie się to uda kupić lub zrobic u spawacza na zamówienie. Podobny efekt
osiągniesz stosując widły amerykańskie i trochę wystarczy nimi poruszać.
W powstałe w ten sposób otwory im głębsze tym lepiej sypiesz piasek. A na
wierzch nie torf tylko kompost z wygrabionej trawy i piasku. Ale max 1,5 cm.
2. sypanie kompostu i nakłuwanie trawnika.
3. w ostateczności w kiepskich miejscach odwracanie darni i wysiewanie trawy
na nowo.

> Nie wiem jak to odróżnić! Jak ziemia przeschnie to powstają twarde jak
> kamień bryły. Ta "glina" ma kolor ciemno żółty. Wydaje mi się że kolor
> "gliniasty" jest raczej szary.
Glina ma wiele kolorów, istotne jest to co napisałeś, ma tendencję do
zbrylania się, więc to jest glina i musisz ją rozpulchnić, raz piaskiem, dwa
kompostem [przy okazji nawozi].
Ale pamiętaj, jak pokażą się chwasty to dlatego, że za rzadko przycinasz,
jak zastosujesz chemię to szlag trafi dżż..., i tak wkoło "Wojtek". Odezwij
się za sto lat i powiedz, czy ci się powiodło.

> A ta moja gleba jest zdecydowanie żółta. Co
> prawda starałem się z czymś ją pomieszać, ale jak już napisałem wcześniej,
> dotyczyło to tylko wierzchniej warstwy.
i słusznie dlatego ci trawa urosła, ale niedługo zaczną się "schody".
Pozdrawiam jerz.

9. Data: 2000-04-12 18:43:45

Od: "Dulczek" <t...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
napowietrzanie (walem
> z rurowatymi kolcami - gdize to kupic w Polsce? Moze ktos podpowie?),

W sklepach gdzie sprzedają wyroby Gardeny jest jedno i drugie.
Zobacz też na http://www.iglak.polbox.pl/
Można tam znaleźć cennik i wykaz wyrobów .
Wysyłają też katalogi.

Teresa Dulczewska - Dulczek
d...@i...com
t...@p...onet.pl
g...@k...net.pl
ICQ 35970875

10. Data: 2000-04-13 08:59:11

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Jerzu, nie uzywaj polskich liter!!! twoje posty po prostu nie daja sie
czytac!
Dorota

jerz wrote:

> Bo tak naprawdę jest, dopóki jest młody [2 max 3 lata]

Oczko wodne - dzieki !
Pomoc przy zalozeniu ogrodu poszukiwana (Krakow)
Do Jerzego Zająca
Plast Box zaprasza
Kto kolwiek widzial...strelicje